5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Goedenavond MF'ers,

Ik bezit een Suzuki Intruder VS750 uit 1990. Gisteren ben ik, op de Trudy, even naar de winkel geweest (totaal ongeveer 30km). Toen ik thuis kwam sprak een buurman mij aan en zette ik de motor even uit (open pijpjes), toen ik hem weer wilde starten gebeurde en niet veel meer dan getik. accu dood dus.

Ik heb de accu opgeladen, en gekeken met de multimeter hoeveel er binnenkomt op de accu tijdens stationair, dit was ommennabij 12V. maar nu komt het:

Als ik gas geef, daalt het voltage, heb zelfs 4V gezien.. hoe kan dit en vooral, hoe los ik dit op?
Als een spanningregelaar kapot is geeft hij toch juist te veel door? en de stator lijkt het mij dan te zijn, maar wil eerst wat meer zekerheid voordat ik iets ga aanschaffen..

Mijn dank is groot!
 
accu vol, gemeten met en zonder licht. dit was 12,6V en 12,4V. gestart en hij blijft toch iets zakken. heb nu 10V voorbij zien komen. moet ik het dan toch zoeken in de SR?
Wanneer meet je 10 volt? Tijdens het starten?
Daar heeft de regelaar of dynamo niks mee te maken.
Welk deel van de How to snap je niet?
Je start de motor en meet de gelijkspanning op de accu. stationair meet je ongeveer 12 volt en vanaf zo'n 2000 toeren moet dat 14 a 14,5 volt zijn.
 
Wanneer meet je 10 volt? Tijdens het starten?
Daar heeft de regelaar of dynamo niks mee te maken.
Welk deel van de How to snap je niet?
Je start de motor en meet de gelijkspanning op de accu. stationair meet je ongeveer 12 volt en vanaf zo'n 2000 toeren moet dat 14 a 14,5 volt zijn.

stationair heeft hij iets meer dan 12V. wanneer ik dan wat gas geef zakt die dus iets terug in voltage.
 
ik heb het probleem gevonden denk ik, vorige eigenaar had dit op een beunhaas manier gedaan;

15853232824878794908099496060026.jpg


ik heb net opnieuw gemeten en er kwam gewoon over de 14V op de accu nu..
 
Terug
Bovenaan Onderaan