Status motorketting

VanKavelmann

Rookie
18 jul 2017
3
0
Beste mensen

Een paar weken geleden heb ik mijn eerste motor gekocht.
Zie hieronder een foto van de ketting.

Is deze ketting nog goed volgens jullie? of toch mag vervangen?

Alvast zeer bedankt voor jullie tips,

Van Kavelmann
full
 
Volgens mij kun je het beter aan de voorkant zien, als de tanden versleten zijn, is het zaak om een set te vervangen. Maar als je het niet kunt zien, vraag dan eens bij een motorzaak wat zij ervan vinden.
 
Je kan door alleen deze foto / elke andere foto te zien niet beoordelen of een ketting aan vervanging toe is.

Zitten er bijvoorbeeld schakels vast? Zitten er strakke / losse delen in de ketting en kan je hem niet meer normaal spannen? Kan je hem van het achtertandwiel af trekken? Hangt hij kei slap en is hij maximaal gesteld? Verder moet je ook kijken naar de staat van de tandwielen.

Ik zou even langsrijden bij een motorgarage, die kunnen het je meteen vertellen.
 
Ik ga er vanuit dat je "weet" dat er iets niet goed is. Anders zou je er niet naar vragen ;).
Het is natuurlijk zo niet goed te zien, maar als ik zo kijk naar de ruimte tussen roller en tand denk ik dat het tandwiel al wel aan vervanging toe is.
Maar gewoon langs iemand met kennis rijden en laten nakijken,.
 
mooi laagje 'wheel spray paint' van de action doet wonderen (= twijfelen) blijkbaar :+
 
Hallo Bobber.... motor net gekocht, en het rijdt prima. Dus zover bij mij bekend geen klachten. Maar was wel benieuwd wat de kenners van mijn ketting vinden.
 
Mooi.
Ik zou gewoon langs iemand rijden die ervaring heeft en het voor je kan nakijken.
Waar zit je ergens? Wellicht dat er iemand van MF bij je in de buurt rond hangt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan