stebel nautilus compact

scoob

MF'er
22 mei 2004
121
0
Wijchen
k ben het zat om niet gehoord te worden met de standaard claxon. Ik wil eigenlijk de Stebel nautilus compact chrome installeren. Kan dat op mijn vt 800? Ik heb al een navigatiesysteem (Garmin SP2610) en autocom geplaatst. Kan de accu dat allemaal aan? Of hoor ik mijn vriendin niet meer en moet ik kaartlezen als ik één keer geclaxoneerd heb?

Kijk voor meer info op: www.Stebel.it

te koop bij o.a. valkmotorparts
 
Tja, ik ben dan niet echt een ster in de electronica wereld, maar dat ding trekt <18 A (9A). Misschien zeg ik dan iets doms, maar je accu in je motor is waarschijnlijk rond de 10A, en je laadstroom ook niet zo daverend.

Tja, check dit plaatje voor de kenners:
full
 
Kan je niet beter een boot kopen, daar zit standaard al zo'n misthoorn op.
Wat je ook kan proberen is om defensiever te gaan rijden, en verder vooruit te kijken, dat scheelt al 99 % getoeter. :W
 
Er is als eens een topic geweest over de Stebel, hierin heb ik ook gereageerd.
Misschien ook handig om voor jou eens door te lezen.
Luchthoorn.... waar en hoe?

En bij mij werkte hij perfect...
Bedankt voor je tip. Ik had het inmiddels al gelezen. Dat was de reden dat ik op de nautilus kwam. Maar ik ben benieuwd of het gebruik van deze hoorn, geen problemen oplevert i.c.m. mijn Garmin en Autocom....
 
Geen idee, al lijkt het me onwaarschijnlijk, zeker als je motor loopt, dan doet je dynamo ook een hoop.
Wat betreft het gedoe over wel of niet een andere toeter, ook al anticipeer je en rijd je defensief, een goede toeter kan je dan ook wel eens nodig hebben, zeker met al die geïsoleerde auto's en harde stereosystemen. Tevens bij treuzelende/slapende automobilisten bij een groen stoplicht.
 
Yep, àls je een signaal gebruikt moet je er van opaan kunnen dat het duidelijk overkomt; wees geen vraagteken in het verkeer.

Lang geleden zag ik kans om een heuse auto-claxon klem in het frontje van een Honda Scoopy Bromscooter te monteren, wel met een relais ertussen uiteraard.
Heel zelden gebruikt; één keer na uitgeput geduld ingezet tegen 4 fietsers die mij op een verplicht pad, naast elkaar rijdend, onder gegniffel zo lang mogelijk achter zich probeerden te houden en er gingen er 2 een greppel in, waarvan 1 liggend maar gelukkig op zacht gras, geen echte pijn of schade hoewel het vloekjanken misschien wel tot in de hemel te beluisteren viel.
O-)
 
Tja, ik ben dan niet echt een ster in de electronica wereld, maar dat ding trekt <18 A (9A). Misschien zeg ik dan iets doms, maar je accu in je motor is waarschijnlijk rond de 10A, en je laadstroom ook niet zo daverend.

Ik verwacht niet dat ie een uur lang gaat toeteren eigenlijk.
En die accu kan echt wel meer dan 10A leveren (of hoeveel vermogen denk je dat starten kost ?).
Denk niet dat het een probleem op gaat leveren, mits die toeter maar via een relais zit.
 
Yep, àls je een signaal gebruikt moet je er van opaan kunnen dat het duidelijk overkomt; wees geen vraagteken in het verkeer.

Lang geleden zag ik kans om een heuse auto-claxon klem in het frontje van een Honda Scoopy Bromscooter te monteren, wel met een relais ertussen uiteraard.
Heel zelden gebruikt; één keer na uitgeput geduld ingezet tegen 4 fietsers die mij op een verplicht pad, naast elkaar rijdend, onder gegniffel zo lang mogelijk achter zich probeerden te houden en er gingen er 2 een greppel in, waarvan 1 liggend maar gelukkig op zacht gras, geen echte pijn of schade hoewel het vloekjanken misschien wel tot in de hemel te beluisteren viel.
O-)


willem, wat kan jij toch mooi praten. echt respect!
 
Ik gebruik nooit een claxon ,ik zou eerst moeten zoeken waar het knopje zit om hem tegebruiken
Ik heb buren die altijd effe toeteren als ze weg gaan ,en daardoor zo'n hekel aan dat getoeter dat ik het zelf nooit doe
En daarbij komt dat ze me toch wel horen aankomen en anders zien door nogal flexibel opgehangen koplamp die konstant trild en daar door erg vervelend is om voor terijden })
 
ik heb ook een hoorbare toeter gekocht want als je iemand in de spiegel ziet kijken als je toetert, om te zien of er echt iemand een geluid heeft gemaakt, dan doe je het helemaal verkeerd vind ik. maar om nou een monsterlijke luchthoorn erop te zetten. :?

technisch is het natuurlijk wel mogelijk. maar optisch en geluidisch??
 
Zelfs de kleine modellen auto-claxon vind ik opvallend hard geluid geven, waarschijnlijk omdat ze erop berekend zijn om ook vanonder de motorkap duidelijk te blijven.
Misschien echter zijn ze minder vocht/roest-bestendig dan speciale motorfiets-typen.

Ik vind het lullig over komen als een forse machine zo'n kinderlijk scootah-kreetje afgeeft.

Ik moet nog ergens in een rommelkist een grote Amerikaanse stads-bel hebben liggen; zal in Nederland wel verboden zijn, klinkt als "ijsco" of een tram.

Ik zie wel eens loeiende koe en hinnikend paard modellen in de automaterialenshop; groot miauw zou misschien beter zijn, alle honden in een buurtschap geven meteen antwoord. Huilende wolf lijkt me ook wel iets.

Trouwens, die héle ouwe handkrachters met een gummibal of liefst ook nog een reservoirbal daarachter deden het lang niet gek (1947).

:)
 
Doe dan deze.. :P

http://www.wolo-mfg.com/330-stereo.wav (Your Source for Horns, Warning Lights and Innovative Products for Vehicles Motorcycles, Marine and Industrial Equipment | Wolo Manufacturing Corp)
 
Ik heb em er al een tijdje op zitten, ik heb geen probleem met lege accu's e.d.

en het is een wereld van verschil... de standaard claxon doet Miiiiiiiiip en de Stebel doet TOEOEOET
 
ik heb ook een Stebel gemonteerd , 1.5mm dikke draad op m,n accu van 19A.
geen problemen met de Zumo of de handvatverwarming of de ver-stralers of wat dan ook door m,n accu aangedreven wordt :P
orginele claxon gewoon laten zitten.
zo,n Stebel jaagt een mens echt schrik aan , zeker vlakbij. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan