steeds kaarten opnieuw op Android tomtom go zetten.

Skip1972

MF'er
24 mei 2020
193
83
Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.

Morgen vertrek ik naar Italië en wilde daarbij mijn TomTom go op mijn Amdroid telefoon gebruiken.

Ik heb alle benodigde kaarten gedownload. Maar steeds zegt het, kan geen route maken.

Na wat uitgezoek uiteindelijk de kaarten van Italië gewist en er opnieuw er opgezet... en..ik kon de route maken.

Net weer even de route opgezocht en weer hetzelfde probleem... kan geen route maken.

Moet ik nu elke keer na afsluiten van de TomTom go de kaart van Italië er afgooien en er weer op zetten?
Iemand hier die misschien de oplossing weet?
 
Je hebt naast de kaart van Italië ook de kaarten nodig voor de route van waar je nu bent naar Italië.
Ben je eenmaal in Italië is alleen de kaart van Italië voldoende.

Ook kan het zijn dat de route over een weg gaat die de kaart niet kent. dan kun je ook deze melding krijgen.

Overigens is er pas een update geweest waarbij het zo en zo nodig was om de kaarten opnieuw te downloaden. Hierbij kan het zijn dat hij alleen een selectie van de oude kaarten heeft teruggezet. Even kijken dus of alle kaarten er nog wel op staan.
 
Klopt wat jij zegt.. Ik heb alle kaarten er op staan. Ik ben er nu achter dat het een willekeur is... 1 a 2 keer de app opnieuw opstarten en hij maakt de route wel... Dan na 10 minuten ofzo weer proberen... en hij zegt weer, kan geen route maken....
 
Is dat niet het oude probleem van weleer. Dat de route over een weg loopt waar je niet komen mag. Ik heb deze melding recent ook al een paar keer gehad
 
Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.

Morgen vertrek ik naar Italië en wilde daarbij mijn TomTom go op mijn Amdroid telefoon gebruiken.

Ik heb alle benodigde kaarten gedownload. Maar steeds zegt het, kan geen route maken.

Na wat uitgezoek uiteindelijk de kaarten van Italië gewist en er opnieuw er opgezet... en..ik kon de route maken.

Net weer even de route opgezocht en weer hetzelfde probleem... kan geen route maken.

Moet ik nu elke keer na afsluiten van de TomTom go de kaart van Italië er afgooien en er weer op zetten?
Iemand hier die misschien de oplossing weet?
ff update...probleemloos aangekomen in Italië...
Ik denk dat het kwam omdat ik in huis zat en af en toen geen satelliet bereik had....🤔
 
Hetzelfde had ik toen een route wilde rijden die zowel op Nederlands als Duits grondgebied liep. Ik had de kaarten van Nederland en Duitsland geinstalleerd. De route via een GPX bestand gemaakt in MyDrive en gesynchroniseerd met de telefoon. Vervolgens de route (track) laden in de telefoon en het lukte niet. Bleek dat op dat moment de losse kaart van NL geselecteerd was in de instellingen en dan lukt het niet een rit over Duits gebied te laten lopen. Ik heb toen maar de kaart van Europa gedownload en die daarna geselecteerd. Toen liep alles perfect.
 
Hetzelfde had ik toen een route wilde rijden die zowel op Nederlands als Duits grondgebied liep. Ik had de kaarten van Nederland en Duitsland geinstalleerd. De route via een GPX bestand gemaakt in MyDrive en gesynchroniseerd met de telefoon. Vervolgens de route (track) laden in de telefoon en het lukte niet. Bleek dat op dat moment de losse kaart van NL geselecteerd was in de instellingen en dan lukt het niet een rit over Duits gebied te laten lopen. Ik heb toen maar de kaart van Europa gedownload en die daarna geselecteerd. Toen liep alles perfect.
Maar dat was zeker met versie 1.8.. we zitten nu in versie 3.XX die kan wel losse kaarten aan. Er kan wel eens een klein staatje (Andora) vergeten zijn te laden. En inderdaad er is een grote update geweest toen moesten alle kaarten opnieuw worden geladen.
Ben blij dat TS er is gekomen, hopelijk mooi weer en met de motor.
 
Klopt. Stond op mijn oude telefoon. Inmiddels een nieuwe smartphone en heb TomTom nog niet geinstalleerd. Het is eigenlijk droevig, maar ik heb dit jaar nog geen motorritje op onbekend terrein gemaakt. Binnenkort de nieuwe TomTom versie maar eens ophalen uit de Playstore.
 
Terug
Bovenaan Onderaan