Steeds slechtere wegen (omstandigheden)..

Reed laatst \'s avonds ook een stuk binnendoor met de auto, omdat ik dacht dat me dat wel wat tijd ging schelen. Kom met een aardig gangetje de bocht om, hoppa bord voor m\'n neus met modderwaarschuwing. Nog geen meter erna begon de ellende. 1 grote vieze natte blubberige klei en smeer bende. Blij dat ik nog wat af had kunnen remmen, want er was geen besturen aan. Kwam gewoon de boer, die dus nog bezig was in het stikkedonker, voorbij glijen. Auto onder de zooi, net nog gewassen die dag joepie :( , en was echt blij dat ik weer grip kreeg. Eerst maar ff een stukkie rustig aan gedaan.

Nog zoiets: Waarom word er overal tegelijk aan de weg gewerkt. Het is werkelijk waar niet te geloven op hoeveel plekken er bij ons in de stad (nou ja, dorp) de weg open ligt. Moet de poen nog even op voor 31 december?

in woon regelmatig in almere en in de buurt van gorinchem, en het maakt niet uit waar ik rij, maar overal zijn ze aan het knoeien aan de weg, drempels maken, alles minder recht en overzichtelijk maken, dat schijnt het doel te zijn...
 
Op Donderdag 01 november 2001 12:09 schreef Daemon het volgende:in woon regelmatig in almere en in de buurt van gorinchem, en het maakt niet uit waar ik rij, maar overal zijn ze aan het knoeien aan de weg, drempels maken, alles minder recht en overzichtelijk maken, dat schijnt het doel te zijn...

Je verhuist nogal vaak :?
 
Er word hier nog al afgegeven op boeren, en soms ook terecht, maar het is op het moment gewoon de oogsttijd, en vanwege het slechte weer hebben ze moeite het gewas van het land te halen.
En dat is wel het inkomen van de boer, hij baalt ook dat het nu zo\'n blubberzooi is. Als het even een paar dagen droog is werken ze dag en nacht door om de oogst van het land te halen.
Rond deze tijd van het jaar moet je in het buitengebied gewoon oppassen. En de boeren moeten waarschuwingsborden plaatsen als ze bezig zijn, en schoonmaken als ze klaar zijn. Als ze dit niet doen moeten ze hard worden aangepakt.
Je moet het platteland vergelijken met een industrieterein, daar loop je ook niet gelijk te klagen als er een vrachtwagen op de weg staat te lossen. Als er geen boeren meer waren, zouden alle mooie 80 km/h weggetjes al snel omgevormd worden tot 60 km/h zones met om de paar meter zo\'n bult in de weg. Of mag je er alleen nog op de fiets komen.
Nee, waar ik me vooral aan erger zijn die auto\'s die op zulke wegen de bochten iets afsnijden, en zodoende in de bocht zand, grind e.d. op de weg gooien.
 
Laatst bewerkt:
Nee, waar ik me vooral aan erger zijn die auto\'s die op zulke wegen de bochten iets afsnijden, en zodoende in de bocht zand, grind e.d. op de weg gooien.
Helemaal mee eens. Noorder IJ en Zeedijk is zo\'m plekkie. Krappe bochten die bijna allemaal zijn uitgereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan