Steeksleutels CB350f

Tjah, banden kosten geld heh O-) :')

Maargoed, dat houd het spannend toch?:Y

Als morgen het zonnetje schijnt maak ik wel wat foto's.

doe ons ff van na de regen...maakt het wat meer shocking })

ps. banden kosten geld...dan kun je net zo goed je pak uitdoen..en vooral die helm laten voor wat ie is

(aangezien de plaat voor je hoofd dik genoeg is... _O- )

ps. mocht je een oingeluk krijgen en het blijkt dat je banden niet meer ok waren..dan kan je dat een boel centjes schelen (naast je gebroken been of erger... :+ )
 
Laatst bewerkt:
Heej dat kon ik ook op mn cb350f maar dan zonder te vallen en met mn billen op het zadel;)

=>
 
Sjonge jonge, IK BEN NIET GEVALLEN DOOR EEN KNEEDOWN OF VERKEERDE BANDEN O-) .

Ik ben onderuit gegaan door grind op de dijk. En toen 2 weken later knietje gelegd(zonder tevallen).



Tjah, banden kosten geld heh O-) :')

Maargoed, dat houd het spannend toch?:Y

Als morgen het zonnetje schijnt maak ik wel wat foto's.

doe ons ff van na de regen...maakt het wat meer shocking })

ps. banden kosten geld...dan kun je net zo goed je pak uitdoen..en vooral die helm laten voor wat ie is

(aangezien de plaat voor je hoofd dik genoeg is... _O- )

ps. mocht je een oingeluk krijgen en het blijkt dat je banden niet meer ok waren..dan kan je dat een boel centjes schelen (naast je gebroken been of erger... :+ )


Wat maakt je je toch druk over die banden?

Banden rijden prima, alleen je moet er geen top prestaties van verwachten. Maar voor volgende zomer heb ik 2 nieuwe rubbers hoor. Maak je maar geen zorgen.

En waarom mijn pak uit doen? Die is al betaald :W

Heej dat kon ik ook op mn cb350f maar dan zonder te vallen en met mn billen op het zadel;)

=>

Ik heb hem al een paar keer bekeken ja! Heel netjes! :] Ik ga volgend jaar ook weer verder oefenen ;)
 
Ik vond nog een foto van het plamuren na de val partij.



Tank staat zit nu in de grondverf op de motor.

Ik kwam ook nog een foto tegen van het stuur dat er nu op zit.



Van het weekend bezig geweest met een mal voor een zijkap. Ik wil een aluminium plaat aan de zijkant die aan de orginele bevetigings punten komt.





Nu op zoek naar een stuk aluminium en een zetbank. O-)
 
Ha, ha, ha, een knee down op een ouwe Honda.
Je hebt er dus helemaal geen flitsende, moderne sportmachine voor nodig.
De oudjes doen het nog best.

Ik denk overigens dat Tria wel een beetje gelijk heeft, ook al brengt hij het wat sarcastisch.
Banden zijn echt belangrijk, zeker als de weg niet droog is!
Natuurlijk, met rotzooi op de weg is zelfs de beste band niet in staat daar wat aan te doen, maar toch.....
Als je besluit er toch nieuwe op te zetten, de BT45 van Bridgestone kan ik je aanraden.

Mooi gedaan trouwens, die zijkapjes :9
 
Ha, ha, ha, een knee down op een ouwe Honda.
Je hebt er dus helemaal geen flitsende, moderne sportmachine voor nodig.
De oudjes doen het nog best.

Ik denk overigens dat Tria wel een beetje gelijk heeft, ook al brengt hij het wat sarcastisch.
Banden zijn echt belangrijk, zeker als de weg niet droog is!
Natuurlijk, met rotzooi op de weg is zelfs de beste band niet in staat daar wat aan te doen, maar toch.....
Als je besluit er toch nieuwe op te zetten, de BT45 van Bridgestone kan ik je aanraden.

Mooi gedaan trouwens, die zijkapjes :9

ironisch he....ironisch :+
 
Ik weet dat banden heel belangrijk zijn. Ik wilde gewoon eerst ff lekker genieten van het rijden. Volgens mij wel begrijpelijk met je eerste motor. *O*

Ik heb een tijdje terug een conus uit plaat gemaakt voor op de uitlaat.



En erop gelast.



Ik wil de motor weer mooi strak maken. Dus zodra ze pekel gingen strooien ben ik begonnen met het uit elkaar halen.

Eerst begonnen met de achterkant. Ik wilde een versteviging op de achterbrug.



Ook schoren in het frame gelast. Of het straks allemaal merkbaar is weet ik niet maar het staat wel gaaf 8-)



En toen verder met demonteren.



Zo is die nu.



Het blokje.



Ik heb een probleem met de spanner van de nokkenas ketting. Deze houd zijn spanning niet vast. Waarschijnlijk is het ding op zijn kop gemonteerd. Hier wil ik ook naar kijken.

Voor de rest alles mooi schoon maken en zorgen dat het er netjes uit ziet.
 
op zijn kop :?

Wat eerder het geval zal kunnen zijn is dat de veer te slap is (het betreft een dubbele). BEter is een zwaardere veer te plaatsen. Ook kan het zijn dat de spannerbeugel onderin vastzit ; gebeurt wel vaker. oorzaak is, naast ouderdom, soms de ketting inslijt op de beugel doordat de spanner versleten is of omdat men simpelweg te weinig naspant....
 
Dat van dat vast zitten weet ik. De veer weet ik niet.

Op zijn kop, het vlakke kantje niet naar de borgbout maar naar beneden. Het is een theorie. Maar omdat als ik hem span, hij idd mooi loopt, maar na een stukje rijden begint ie weer te ratelen.
 
Dat van dat vast zitten weet ik. De veer weet ik niet.

Op zijn kop, het vlakke kantje niet naar de borgbout maar naar beneden. Het is een theorie. Maar omdat als ik hem span, hij idd mooi loopt, maar na een stukje rijden begint ie weer te ratelen.

kan idd het geval zijn. Ervaring leert daarbij (vraag maar an CB400man ak classicbiketuning) dat de veren te slap zijn. in combi met een versleten nokkenasketting en verharde/slappe spanner kun je stellen tot je een ons weegt en krijg je idd de symptomen die je aangeeft, nl. dat het beeske binnen 50 km alweer ratelt...En da's nie leuk..

Tis meer het hele systeem dat slijt (spanner, veer, beugel, ketting)....en maakt dat er op een gegeven moment niks meer te stellen valt...

Kortom : lostrekken, dingetjes vervangen (oeps, een spanner kost tegenwoordig al weer 40 euri, een ketting 30, een pakkingset 80 euri)...dus kun je beter gelijk het blokske laten reviseren... B|
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer een nieuwe update:W

Ik ben al lekker opweg met de frame delen. Achterbrug is zo goed als klaar en het frame ook bijna.





Nieuwe achtbrug lagers.



Dat was je weer even.

Groeten Arnaud
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren en dames!

Die tanks komen me wel heel bekend voor!
ETT zeker?
Ik woonde daar vlak achter ongeveer!
(rockanje)

Tegenwoordig woon in hellevoetsluis en rij daar nog regelmatig!
groet
Bas
 
Laatste tijd weer het een en ander gedaan.

Vorkpoten zitten min of meer weer in elkaar, nieuwe keerringen en alles netjes schoon, alleen nog nieuwe olie erin en klaar.

Motorblok heb ik ook helemaal geborsteld. Nu eerst aan het opbouwen en dan kan het onderblok silver gespoten worden.

Cilinders en zuigers zijn nagemeten. Nieuwe zuigerveren en cilinder gehoont.



Nu het cilinder blok zwart spuiten, en dan de kop weer silver.

Groeten
 
Laatste tijd weer het een en ander gedaan.

Vorkpoten zitten min of meer weer in elkaar, nieuwe keerringen en alles netjes schoon, alleen nog nieuwe olie erin en klaar.

Motorblok heb ik ook helemaal geborsteld. Nu eerst aan het opbouwen en dan kan het onderblok silver gespoten worden.

Cilinders en zuigers zijn nagemeten. Nieuwe zuigerveren en cilinder gehoont.

[~[url="http://img294.imageshack.us/img294/6920/motorblokopbouwen.jpg"]afbeelding~][/URL]

Nu het cilinder blok zwart spuiten, en dan de kop weer silver.

Groeten

ben benieuwd...wat was de slijtage per cilinder t.o.v. de originele marges ?
 
Ongeveer 0.02mm boven de maat. Dus nog ruim binnen de marge.

Aan de zuigers was wel te zien dat de zuigerveren niet helemaal goed meer afdichte.
 
Goede morgen,

We zijn gisteravond weer bezig geweest. We wilde het onderste carterdeel op de bovenste leggen.

De startkoppeling lag op zijn plek met de primaireketting er omheen.

Toen het carter deel er over heen gelegd. Deze paste goed.

Maar toen ging de as van de startkoppeling niet door de koppeling omdat het gat van de as te ver naar voren zat. Dit komt waarschijnlijk door de nieuwe ketting.

We hebben verschillende dignen geprobeerd maar we kwamen nog minimaal 3mm te kort.

Nu is mijn vraag: Hoe krijg je de startkoppeling recht voor de as zodat deze gemonteerd kan worden?


Groeten Arnaud
 
Pa kon het vanmiddag niet laten om het toch nog even te proberen. Alles weer uitelkaar en nog eens met de ketting gerommeld. En ja hoor, hij zit.

Onderblok zit nu in elkaar, van het weekend spuiten als het weer het toelaat.
 
Kijk, vorderingen in dit topic *O*

Vandaag ook weer verder gegaan? Je moet nu opschieten, want het mooie weer komt eraan...vandaag stond het zonnetje op m'n open garage gericht en dat was goed te doen :Y
 
Ja motorblok is ook gespoten. Moet nog ff een tweede laag op en dan is het goed denk ik.

Het begint wel te kriebelen met dit weer ja. haha
 
Van het weekend best weer een hoop gedaan.

Cilinder hoe die was:




Gestraald:



en gespoten, nog niet schoon gemaakt.



Het motorblok is ook klaar.





Ik ben nu bezig met de voorvork. De poten zijn klaar, nu alleen de covers en lamporen nog spuiten en dan kan de vork in het frame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan