Steeksleutels CB350f

Van het weekend best weer een hoop gedaan.

Cilinder hoe die was:

[~[url="http://img442.imageshack.us/img442/9071/cilindervoor.jpg"]afbeelding~][/URL]


Gestraald:

[~[url="http://img63.imageshack.us/img63/8839/cilindergestraald.jpg"]afbeelding~][/URL]

en gespoten, nog niet schoon gemaakt.

[~[url="http://img106.imageshack.us/img106/2209/cilindergespoten.jpg"]afbeelding~][/URL]

Het motorblok is ook klaar.

[~[url="http://img251.imageshack.us/img251/7256/motorblokgespoten1.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img126.imageshack.us/img126/4978/motorblokgespoten2.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik ben nu bezig met de voorvork. De poten zijn klaar, nu alleen de covers en lamporen nog spuiten en dan kan de vork in het frame.
*O* *O*
Goed bezig Arnaud, nog 2 1/2 week, dan gaat de zomertijd in, draait het fietsje dan weer rond?

Ik hoor je je eerste testritjes wel maken door het dorp :9
 
Van het weekend en gisteravond en vandaag best wel weer wat gedaan.

Cilinder op het motorblok gemonteerd. En het luchtfilterhuis weer helemaal mooi. HEt frame staat op zijn wielen en het motorblok erin.

Luchtfilterhuis voor, helaas geen foto van hoe die nu is :9









Ik ben nu bezig met de cilinderkop en kleppendeksel. Van de week spuiten en dan het weekend mischien wel monteren.

Groeten Arnaud
 
Ik heb heel veel zin om te rijden weer :]

Dus ik ben lekker aan het sleutelen, hij krijgt steeds meer vorm.

Dit weekend de nokkenas op tijd gelegd en het kleppendeksel dicht. De meeste elektra aangesloten. Achterspatbord erop. Tellers erop, voorrem gebeuren.



Morgen weer een dagje *O*
 
Ik ben weer wat aan het rijden met de 350four:]

Hij loopt stukken beter dan voorheen. Alleen de ketting raakt de versteveging van de vork. Dat moet ff aangepast worden.



Ik heb het originele voorspatbord aan beide kanten ingekort, hierdoor stond ie veelste ver boven het wiel. Dus ongeveer 20mm tussen de bevestiging uit gehaald en weer aan elkaar gelast.
Voor de afwerking van de scherpen randen een aluminium randje gebogen.





Nu druk met het maken van de zijkapjes.
 
Je had ook een setje akront velgen op de kop kunnen tikken en er voor een 100/90-18 band er in kunnen lepelen, dan hoefde je de beugel niet in te korten want meer als 10mm ruimte heb je dan niet over :D

zoiets krijg je dan:
BackFire in "CB400F ombouw project"

nadeel is dat je eerst wiel moet monteren en daar over heen het spatbord, andersom lukt niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds met het hondatje bezig.

De achterbrug toch verandert omdat deze de ketting af en toe raakte. Daarom een andere buis er opgelast.



De zijkapjes ontbraken ook nog steeds. Die hebben we van 3mm aluminium gemaakt.




En tjah, tijd voor nieuwe banden O-)



Er zitten nu maxxis banden op, dat stuurt stukken beter.
 
Laatst bewerkt:
Maar weereens een update.

Ik heb volgens mij ergens op dit forum gezien dat cb400 voetsteuntjes naar achtergezet waren. Vond ik een goed idee. Zo gezegt zo gedaan.





Motor stond op de zijstandaard, alles gemonteerd, even test zitten, klap, de standaard tegen het schakelpedaal :z .
 
Maar weereens een update.

Ik heb volgens mij ergens op dit forum gezien dat cb400 voetsteuntjes naar achtergezet waren. Vond ik een goed idee. Zo gezegt zo gedaan.

[~[url="http://img545.imageshack.us/img545/4742/voetsteunlinks.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img148.imageshack.us/img148/1627/voetsteunrechts.jpg"]afbeelding~][/URL]

Motor stond op de zijstandaard, alles gemonteerd, even test zitten, klap, de standaard tegen het schakelpedaal :z .

dat zou wel ns bij mijn cbtje geweest kunnen zijn:

m4100144uq9.jpg

door het standaard verder in te laten klappen (stukje van scharnierpunt vijlen) en dat draadgevalletje eraf te slijpen zie:
m4100145lf1.jpg
had ik nergens meer last van. later nog wel n stripje erop gelast omdat het uitklappen anders erg veel gefriemel was.
 
Dank je Freddy! Ik heb de lasjes zelf gelegt. We hebben een MIG/MAG apparaat.


Dat waren idd jou voetsteunen Brikos. Goed idee!:Y Ik heb de helft van de voet van de standaard afgeslepen. Een stukje strip aan de andere kant eraan gelast voor het oppervlak. En een nieuw beugeltje gebogen voor het uitklappen.



Er moest dus ook een ander schakelstangetje op. Dus ook de versnelling maar omgedraait. Schakelt toch wel veel sneller en gecontroleerder.



Rechterkant:



Groeten Arnaud
 
Laatst bewerkt:
je rechterkant is je linkerkant, en andersom :P mooi gedaan... moet ik ook maar is gaan doen, heb je de boel zelf gemaakt, of zo gekocht? In het laatste geval : Waar ?
 
ehuh:+ Je hebt gelijkt. :z Ik zie dat de rechterkant er geen eens op staat. Dat ga ik ff veranderen.

Dat is wel een compliment! Dank je! Ik heb ze zelf zo gemaakt. Originele CB400f steuntjes verlengt. Idee gezien bij Brikos.
 
Ik ga proberen om een CB500 voorvork pas te maken.

Alvast begonnen met de naaf. Er komen uiteindelijk aluminium velgen omheen.

Vandaag in de draaibank gedaan:



:W
 
Ik ga proberen om een CB500 voorvork pas te maken.

Alvast begonnen met de naaf. Er komen uiteindelijk aluminium velgen omheen.

Vandaag in de draaibank gedaan:

[~[url="http://img264.imageshack.us/img264/4120/kaalgedraaidenaaf.jpg"]afbeelding~][/URL]

:W

pas maken ? Gewoon erin steken , naaf (40 spaaks ipv de 36 van een 350) omspaken. Wel gewoon de kroon- en T-plaat meenemen...

da's zo moeilijk toch niet ? :+

ps. mocht je er nog eentje zoeken met nieuw verchroomde pootjes let me know ;)
 
Ik heb al een complete vork met alles erop en eraan.

De stuuraanslagen die op de de vork zaten waren niet goed meer. Daarom nieuwe gemaakt.





Remschijf voor:



En na het stralen, schuren, spuiten:



Ik wilde eigelijk openluchtfilters op de carburateurs. Maar toen kwam ik dit tegen op internet.



De aluminium velgen.



Alleen nog de spaken spannen en richten. Eerst nog een standaardje maken.



Groeten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan