Steeksleutels CB350f

5 jul 2009
104
0
Oosthuizen
Ik heb sinds mei die jaar mijn motor rijbewijs en kom regelmatig bij Fourdeel. Ik heb via Fourdeel een leuke 350 in mijn bezit gekregen. Er zit wel een hoop werk aan.

Nadat ie redelijk liep, ontdekte we problemen met de carberateurs. Deze waren niet goed te synchroniseren. Ook lekte het blok veel olie.
Dus het motorblok voorzien van nieuwepakkingen en een andere set carberateurs.

In deze staat kocht ik de motor:







Na een tijdje wilde ik de achterkant aanpassen. Korter en een kleiner ahterlicht. Ik had inmiddels ook een ander zadel.

Dus een ander achterlicht en een m-stuur. Stuur had wel een opknap beurt nodig, deze wordt zwart.







Het is de bedoeling er een low budget cafe racer van te maken.
 
Laatst bewerkt:
Leuke werkgever :Y
Succes met de verbouwing naar café racer 8-)
:^

Trouwens ff toegegeven aan mijn nieuwsgierigheid en gezocht naar je werkgever O-) ...zo vind je nog eens leuke "winkeltjes" in de buurt, de agenda moet wel bijgewerkt worden :9
 
Ziet er al leuk uit! wordt zeker een beestje.
Waar heb je je achterlicht vandaan, kzoek namelijk ook iets dergelijks..

Keep up the good work
 
Leuke reacties, bedankt! Ik ben inmiddels al verder met de motor. Ik zal vanavond weer verder gaan met het plaatsen van foto's.

@ chad: Achterlicht is te koop bij roukema. Zijn nog meer modelen van dat type. Kosten ongeveer 25 euro.
 
Helaas een maand geleden behoorlijk onderuit gegaan met de nodige schade :')

De stuuraanslag afgebroken, tank flink gedeukt, achterlicht stuk, achterspatbord krom en het m-stuur dubbel geknakt :j

Het hele zaakje weer rijdend gemaakt.



Afgelopen zondag lekker aan rommelen geweest en jawel :]









Yeeeheee, eerste kneedown :P
 
Laatst bewerkt:
Het is juist de bedoeling om uit het zadel te komen bij een kneedown. Het lijkt me idd dat je bij een moderne sportmotor minder hoeft te hangen.

Maar als jij het ook kan. Op een machine van 35 jaar geleden. Met banden uit de zowat de zelfde tijd. Dat wil ik zien :')
 
Bij mijn jawa, van 1976, kom ik niet zo ver omdat de motor dan zichzelf op gaat tillen wanneer de stepjes aan de grond komen. :P

Hoe oud je banden zijn maakt overigens niet veel uit, pas als het gaat regenen. Dan wordt het spannend. Maar dat heb jij vast ook wel meegemaakt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Leuke CB.
Heb er zelf ook een paar voor de knutsel staan/liggen.

Maatje van me komt ook wel eens bij Fourdeel trouwens. :Y

Hoe oud je banden zijn maakt overigens niet veel uit, pas als het gaat regenen. Dan wordt het spannend. Maar dat heb jij vast ook wel meegemaakt. :Y
Ook bij droog weer hebben oude bandjes een stuk minder grip hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
ga maar es met wat lagere (lees <10 graden) rijden....dan kom je vanzelf achter wat oude bandjes doen (of eerder..wat ze laten _O- )..

ps..stuur je ons dan fotootjes van de 2e crash ? _O- _O- _O-
 
Haha, ik ben van plan om er voorlopig lekker op te bijven zitten. :]

De voetsteuntjes raken bij mij ook de grond. De machine kan op het moment echt niet platter. Ik heb voetsteunjes van een cb400f. Die komen er binnenkort op, mischien leverd dat nog wat grondspeling op.

Er zit in middels ook weer een m-stuur op. Binnekort maakt ik weer foto's ;)

En bedankt voor de reacties! :Y
 
Foto's van kneedown zijn goed gelukt he

Haha, ik ben van plan om er voorlopig lekker op te bijven zitten. :]

De voetsteuntjes raken bij mij ook de grond. De machine kan op het moment echt niet platter. Ik heb voetsteunjes van een cb400f. Die komen er binnenkort op, mischien leverd dat nog wat grondspeling op.

Er zit in middels ook weer een m-stuur op. Binnekort maakt ik weer foto's ;)

En bedankt voor de reacties! :Y

Nou waar blijven die foto's dan? :P
 
Dat gun je toch niemand toe :(

correctie : dat gun je niemand OF Dat wens je niemand toe....doe het dan ook goed zou ik zeggen :+

hoezo trouwens niet ? Iedereen wil toch fotootjes zien ? :+

enneh...hij laat die bandjes erop liggen hoor...ik gun hem maar een paar betere banden (en een beetje meer...wijsheid zeg mar _O- _O- )
 
Laatst bewerkt:
Tjah, banden kosten geld heh O-) :')

Maare wijsheid? Hoezo? Ik heb allang gemerkt dat de grip niet overhoud, in de regen is het helemaal waardeloos. Maargoed, dat houd het spannend toch?:Y

Als morgen het zonnetje schijnt maak ik wel wat foto's.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren scheen idd de zon ja :Y

Ik heb wel een foto, alleen niet van gisteren O-)

Dit is dus met met het nieuwe m-stuur:



Vandaag aan het rommelen geweest met het voorspatbord. Deze een stuk in gekort.



Het heeft even geduurt maar dan heb je ook wat heh :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan