Steentje op helm of motorpak?

m.doorman

Die hard MF'er
8 dec 2007
255
0
Ik reed van de week in mijn auto op een autosnelweg en krijg een steen op mijn voorruit. Behoorlijk harde klap. Ik vroeg me af wat de impact was, als ik deze op mijn pak of helm zou krijgen.


Heeft iemand ervaring hier mee?
 
Kan heel pijnlijk zijn. Rij maar eens in de hagel met 100+ dan weet je wel wat ik bedoel en dan zijn het nog niets eens steentjes. Heb een keer pijnlijke vingers gehad in de hagel en dat was niet van de kou.

Of in harde regen met een dun motorjack. Oeh, auw.
 
Geen ervaring mee. Het lijkt me dat je behoorlijk kunt schrikken, maar dat je dankzij eengoed pak of goede helm er niks aan overhoud. Zowieso lijkt et me niet dat je van je motor aflazerd ;-)
 
dat doet pijn. Ontzettend veel pijn. Man man man wat doet dat pijn :+

neuh op textiel (en ik verwacht leer ook) merk je er weinig van (alsof het hagel is). Je helm... daar kan de lak van afslaan, maar verder ook niets noemenwaardigs. Gros van de stenen komen toch op je motor.

doet wel ontzettent veel pijn op je keel (hagel is vaak kleiner maar doet zo ontzettend veel pijn)
 
Laatst bewerkt:
Kreeg laatst deze voor mijn donder:

steen2.JPG


Ik hoorde het pas achteraf van degene die achter me reed. Ik dacht dat het gewoon het zoveelste vliegje was. 8-)
 
Paar keer een dikke hommel of een ander insect op me nek gehad. :X

Da's echt auw! Maar goed gewoon doorgaan. })

klopt leuke is dat je hem de laatste meter ziet of zo en dan PATSSSS , dat voel je wel even :P
 
een steentje :X kreeg vorig jaar een grijze reiger op me kuipruit en toen op me vizier |( met 120+
 
Laatst bewerkt:
jip dee net gelukkig me vizier dicht en hij bleef liggen op me tank kwam zekers hard aan helaas niet gered de reiger maar ik kon hem ook niet meer onwijken
 
hoor soms wel eens een harde tik.... ene keer is het een vliegje/wesp/meikever/ander insect , andere keer is het een steentje..

hagel komt wel aardig hard aan, maar omdat eht zo constant is wen je eraan ;)
 
Op het leer zelf merk je er weinig tot niets van, maar doet wel pijn als zo'n steentje op de ventilatiestukken komt.
Op je helm hoor je het wel, maar verder merk je er niets van, behalve dat er soms wat lak af ligt. ;(
 
hagel doet redelijk zeer bij leren pak,
een vleermuis met 80km/u viel bij mij wel mee
 
hagel doet redelijk zeer bij leren pak,
een vleermuis met 80km/u viel bij mij wel mee
vleermuis is vliegend object, geen vallend object, en heeft dus eigen snelheid wat de impact harder of zachter kan maken.

[me="Ted"]heeft wel eens een musje in motorjas "gevangen" dat gewoon weer wegvloog :P[/me]

steentje oid kan ik me niet herinneren, als het al eens gebeurd is.
 
Laatst bewerkt:
Kan heel pijnlijk zijn. Rij maar eens in de hagel met 100+ dan weet je wel wat ik bedoel en dan zijn het nog niets eens steentjes. Heb een keer pijnlijke vingers gehad in de hagel en dat was niet van de kou.

Of in harde regen met een dun motorjack. Oeh, auw.


:^ is echt geen pretje :N
 
vorige zomer een wesp/bij met 120 weggekopt
voel je niks van :N

alleen zo'n mega zwerm muggen, dan moet je je pak schoon gaan maken


insecten -- twodegrees
0 -- 109874
 
Laatst bewerkt:
Een keer een steentje oid op me knie gehad, dee wel flink pijn (maar had dan ook geen dik stuk op me knie) Verder schrik je wel van wat op je vizier maar voor de rest valt het wel mee..
 
Kan heel pijnlijk zijn. Rij maar eens in de hagel met 100+ dan weet je wel wat ik bedoel en dan zijn het nog niets eens steentjes. Heb een keer pijnlijke vingers gehad in de hagel en dat was niet van de kou.

Of in harde regen met een dun motorjack. Oeh, auw.
:^ hagel is niet leuk..

en zal je altijd zien...geen viaduct te bekennen :(
 
Eend tegen je helm (schampschot) voel je niks van. Als hij 10 cm lager had gevlogen was ik waarschijnlijk knock-out geweest.

Een wesp tegen je pak, dan denk je ow die is dood. Nee dus. Kruipt omhoog naar je nek (enige onbedekte stukje huid) en gaat daar lekker zitten prikken. Dat doet ZEER als je niet meteen kan stoppen (en probeer maar eens het gif uit je eigen nek te zuigen -O- )
 
vleermuis is vliegend object, geen vallend object, en heeft dus eigen snelheid wat de impact harder of zachter kan maken.

[me="Ted"]heeft wel eens een musje in motorjas "gevangen" dat gewoon weer wegvloog :P[/me]

steentje oid kan ik me niet herinneren, als het al eens gebeurd is.
Ik kan het me wel herinneren, en je voelt het echt wel. maar goed, hagel voel je ook en regen ook. Dus...

@ Ted: ik zie dat je een supermotor besteld hebt ;)
 
Ongeveer een maand geleden toevallig gehad. Reed ongeveer 100 kmh, toen een steentje van een wiel van een taxibus tegen mn borst aanschoot. Busje reed 60-80 dus steentje had wat behoorlijk wat vaart. Voelde het zeker wel maar verder geen last van gehad. Kan nog steeds een plekje in het leer zien zitten :o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan