Steentjes in CDI ZXR 750????

Spidi Gonzalez

Die hard MF'er
25 okt 2002
865
1
Ik was dus gisteren van plan naar Maastricht toe te rijden(300km voor mij :) ), maar ik kwam niet verder dan 6km. Toen stond ik stil langs de snelweg '( en de motor wou ook niet meer starten.
Anwb gebeld, mannetje langsgekomen en motor weer proberen te starten. Het duurde ff, maar de motor liep weer. Niet zoals het hoort, want het leek alsof hij op 3 pitten liep. Toch maar weer ff een stukkie proberen met de anwb achter me aan. De motor reed niet goed en na 2 km weer stotteren en inhouden en daarna stopte hij er weer mee. Starten wou ook niet. Dus toen maar sleepbedrijf gebeld en die heeft me netjes thuis afgezet.

Nu ben ik dus ff m'n motor starten en voor de rest geen problemen. Loopt mooi rond zoals ie altijd al deed. Toch maar ff motor verder uit elkaar trekken.

Bougies haal ik eruit en die zijn bijna helemaal wit :? Vind ik raar, want 2000 km geleden is m'n motor op de testbank geweest en toen issie afgesteld en eigenlijk staat ie nog steeds te rijk.

Ook maar ff m'n cdi losgehaald of de stekkers misschien gecorrodeerd waren, niks aan het handje. Maar nu draai ik m'n cdi om en wat zie ik daar. Allemaal steentjes in dat plastic :? . Je kan ze eruit halen.... Weet iemand of dit zo hoort of dat er een andere verklaring voor is???? Ik sta nl voor een raadsel.

full
 
Ik was dus gisteren van plan naar Maastricht toe te rijden(300km voor mij :) ), maar ik kwam niet verder dan 6km. Toen stond ik stil langs de snelweg '( en de motor wou ook niet meer starten.
Anwb gebeld, mannetje langsgekomen en motor weer proberen te starten. Het duurde ff, maar de motor liep weer. Niet zoals het hoort, want het leek alsof hij op 3 pitten liep. Toch maar weer ff een stukkie proberen met de anwb achter me aan. De motor reed niet goed en na 2 km weer stotteren en inhouden en daarna stopte hij er weer mee. Starten wou ook niet. Dus toen maar sleepbedrijf gebeld en die heeft me netjes thuis afgezet.

Nu ben ik dus ff m'n motor starten en voor de rest geen problemen. Loopt mooi rond zoals ie altijd al deed. Toch maar ff motor verder uit elkaar trekken.

Bougies haal ik eruit en die zijn bijna helemaal wit :? Vind ik raar, want 2000 km geleden is m'n motor op de testbank geweest en toen issie afgesteld en eigenlijk staat ie nog steeds te rijk.

Ook maar ff m'n cdi losgehaald of de stekkers misschien gecorrodeerd waren, niks aan het handje. Maar nu draai ik m'n cdi om en wat zie ik daar. Allemaal steentjes in dat plastic :? . Je kan ze eruit halen.... Weet iemand of dit zo hoort of dat er een andere verklaring voor is???? Ik sta nl voor een raadsel.

(Afbeelding)


die dingen zitten er bij mij ook in ..(in bijde cdi's)

wat t is weet ik niet .
 
Ik vraag me af waarom je de ontsteking gaat verdenken van je probleem, het lijkt mij een brandstofgebrek.

Is niet zo gek hoor... Had met de mijne het zelfde bij een circuitdag paar week geleden ;)

Soms stotteren boven de 6/7 Krpm en op den duur liep niet harder dan 120. Dacht ook eerst aan carb probleem maar bleek echt aan CDI te liggen.
Ben het met je eens dat je bij de witte bougies eerst denk aan te arm mengsel, maar dit kan ook komen door een te vroege ontsteking :)

@TS, zou ff een cdi proberen te regelen ergens en even testritje maken, mits je er van overtuigd bent dat er niks aan je brandstoftoevoer mankeert
 
Terug
Bovenaan Onderaan