Stekkertje zit vast!

Duck01

Rookie
16 jun 2016
27
5
Wageningen
Hi motorgoeroe's,
Heb een probleem, ik wil een stekkertje loshalen om een gear-indicator te installeren, nu moet ik een stekkertje loshalen, (zie foto's) maar zit zo vast als een rots. Ik weet dat ik het lipje moet indrukken, maar aangezien de ruimte ook beperkt is en ik geen draden wil lostrekken, wie heeft een idee?
Het is een suzuki gsxr 600 2005. Of moet ik gewoon ff naar mijn vertrouwde motorzaak, heeft ie misschien speciaal gereedschap hiervoor?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groet.
 

Bijlagen

  • IMG_0034.jpg
    IMG_0034.jpg
    468,8 KB · Weergaven: 8
  • IMG_0035.jpg
    IMG_0035.jpg
    377,6 KB · Weergaven: 8
  • IMG_0037.jpg
    IMG_0037.jpg
    399 KB · Weergaven: 11
Als je ergens een schroevendraaier tussen kan krijgen kun je die draaien tijdens het indrukken van lipje.

Als je hulp hebt kan je ook met twee tangen en iemand die het lipje indrukt proberen, zo heb ik verroeste stekkers los kunnen krijgen, beetje siliconen spray helpt ook een hoop met de frictie van de stekker, maar wel gedoe als je het weer schoon wil maken.
 
Deze kan goed vast zitten, meer geweld gebruiken. Idd wiebelen en en trekken. Anders ff 2 tangen pakken, niet te hard knijpen. Uiteraard in de gaten houden dat je het lipje goed ontgrendeld.

Geen speciaal gereedschap nodig.
 
Hi motorgoeroe's,
Heb een probleem, ik wil een stekkertje loshalen om een gear-indicator te installeren, nu moet ik een stekkertje loshalen, (zie foto's) maar zit zo vast als een rots. Ik weet dat ik het lipje moet indrukken, maar aangezien de ruimte ook beperkt is en ik geen draden wil lostrekken, wie heeft een idee?
Het is een suzuki gsxr 600 2005. Of moet ik gewoon ff naar mijn vertrouwde motorzaak, heeft ie misschien speciaal gereedschap hiervoor?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groet.
Ik heb op het werk ook vaak last van dit soort dingen (werk in de automotive elektronica) de truc bij deze is altijd om het lipje in te drukken, dan de stekker vast drukken en dan pas los gaan trekken. Die lipjes blijven vaak hangen tegen het plastic waar het achter haakt.
 
Je hebt geen ruimte als het op de dl1000 lijkt, met je vinger het lipje net even wat verder optillen lukt wel.
Zit onder de tank, tussen het frame en geen speling op de draden.

Dus indrukken, nagel er onder en dan trekken/wiebelen.
 
Is altijd wat met die stekkertjes.
Ze zitten muurvast in elkaar , geen of weinig plaats om ze uit elkaar te halen.
En dan de verschillende soorten die ze gebruiken op 1 motorfiets.
Lipje indrukken , lipje ontgrendelen met een schroevendraaier , 2 lipjes ontgrendelen ..... .
De angst om iets te beschadigen zit er altijd wel een beetje in om ze te ontgrendelen als er wat kracht bij komt.
Tipje , de contacten wat insmeren met zuurvrije vaseline.
 
Is altijd wat met die stekkertjes.
Ze zitten muurvast in elkaar , geen of weinig plaats om ze uit elkaar te halen.
En dan de verschillende soorten die ze gebruiken op 1 motorfiets.
Lipje indrukken , lipje ontgrendelen met een schroevendraaier , 2 lipjes ontgrendelen ..... .
De angst om iets te beschadigen zit er altijd wel een beetje in om ze te ontgrendelen als er wat kracht bij komt.
Tipje , de contacten wat insmeren met zuurvrije vaseline.
Doe ik ook. Heb jaren geleden een klein spuitbusje zuurvrije vaseline gekocht bij de HEMA. Stekker los, even spuiten, en weer vast zetten. Heb eigenlijk nooit (even afkloppen...) problemen met slecht contact in stekker verbindingen.
 
Doe ik ook. Heb jaren geleden een klein spuitbusje zuurvrije vaseline gekocht bij de HEMA. Stekker los, even spuiten, en weer vast zetten. Heb eigenlijk nooit (even afkloppen...) problemen met slecht contact in stekker verbindingen.
Heb ik ook nog nooit gehad en ik doe er niets aan.
Alleen problemen gehad met een kabelschoen die iemand geknepen heeft met een waterpomptang.
 
Als je de tijd hebt, dan zou ik er eerst van beide kanten wat motivatiesap inspuiten en er een nachtje over slapen. En dan alles zoals al door anderen omschreven.
(Kan mij nog herinneren dat ik ook mijn agressie op het plastic van een buitengewoon schone plastic stekker losliet, en dat hij toch op de oxidatie van de contacten klemde. Gevalletje jammer, zeg maar...)
 
Als je de tijd hebt, dan zou ik er eerst van beide kanten wat motivatiesap inspuiten en er een nachtje over slapen. En dan alles zoals al door anderen omschreven.
(Kan mij nog herinneren dat ik ook mijn agressie op het plastic van een buitengewoon schone plastic stekker losliet, en dat hij toch op de oxidatie van de contacten klemde. Gevalletje jammer, zeg maar...)
Moet die dat nou bij die stekker doen of bij zijn vrouw,ben het even kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan