Stel je eens voor....

Ik zou niet toestaan om ze te gebruiken, al helemaal niet als ik weet dat diegene dat niet zou willen. Ook na de dood moet je diegene zijn mening blijven respecteren. Vind de reacties van YamahaMT en Bolski dan ook onbegrijpelijk.
Voor mij geldt ook dood=dood.
Als een ander gered kan worden, dan weegt dat voor mij zwaarder dan een wens tijdens leven.

En mocht er iets na de dood zijn, dan krijg ik dan wel op mijn kloten :)
 
Ik zou niet toestaan om ze te gebruiken, al helemaal niet als ik weet dat diegene dat niet zou willen. Ook na de dood moet je diegene zijn mening blijven respecteren. Vind de reacties van YamahaMT en Bolski dan ook onbegrijpelijk.


:^

Anders zou je de organen van diegenen die nee registreren ook wel kunnen gebruiken want dood is dood.
Hoewel de keuze als nabestaande wel heel moeilijk zou worden als je weet dat er iemand dood ligt te gaan en met de organen van je overleden familielid gered zou kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Tevens naar aanleiding van dit topic me zojuist laten registreren als donor. Wilde het altijd al maar de eigenlijke registratie heb ik nooit eerder moeite voor genomen, nu dus wel.

Ik ben wel tegen het automatisch donor zijn principe. Onwetendheid onder de bevolking speelt vaak een grote rol bij het niet registreren, maar het zelfbeschikkingsrecht over het eigen lichaam is onderdeel van onze Grondwet. Daaraan dient naar mijn mening ook na de dood niet aan getornd te worden.

Ben overigens benieuwd of ik me ook in andere landen dien te registreren als donor of dat dit voldoende is. Zeker gezien ik de eerstkomende tien jaar verwacht in het buitenland te wonen.

Edit: hoe kan dit topic nu al een goede dag bestaan zonder een verwijzing naar Monty Python's organ donor scene. _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Voor mij geldt ook dood=dood.
Als een ander gered kan worden, dan weegt dat voor mij zwaarder dan een wens tijdens leven.

En mocht er iets na de dood zijn, dan krijg ik dan wel op mijn kloten :)
Gewoon je motor mee laten begraven, dan komt alles goed. O-)
 
:^

Anders zou je de organen van diegenen die nee registreren ook wel kunnen gebruiken want dood is dood.
Hoewel de keuze als nabestaande wel heel moeilijk zou worden als je weet dat er iemand dood ligt te gaan en met de organen van je overleden familielid gered zou kunnen worden.

Mee eens, met zowel 1 als 2...
 
juist daarom is het belangrijk om je te registreren... dus ook als je voor NEE kiest.

Heb zelf ook zo'n brief gekregen na mn 18e verjaardag, en direct geregistreerd. Pasje zit nog altijd in het venster vakje van mn portefeuille :)

anyways, als iemand slecht ligt en géén keuze gemaakt heeft, dus het moment dat je voor dit soort keuzes gesteld wordt als familielid, denk ik dat je dan door de situatie toch een andere afweging zult maken als je van tevoren bedenkt/roept etc... het is niet zomaar niks om dat te moeten beslissen!
 
Die is makkelijk voor mij. Dood is dood. Lekker gebruiken.


Voor mij geldt ook dood=dood.
Als een ander gered kan worden, dan weegt dat voor mij zwaarder dan een wens tijdens leven.

En mocht er iets na de dood zijn, dan krijg ik dan wel op mijn kloten :)
:r
Ik zou je de dood in stalken en er nog lol in hebben ook :Y
Heb NEE gestemt, laat dat dan ook gerespecteerd worden..! Ook na m'n dood..!

Als er niets geregistreerd staat is het anders...
 
Laatst bewerkt:
Had je er nog plannen mee na je dood?
Ik ben al eeuwen geregistreerd donor, maar ben ernstig van plan om ze zelf tot op de draad te verslijten. Wel elke zes weken een half litertje plasma, dat kan ik best wat van missen.

Geen plannen mee, maar ik hoef dus ook niet in leven gehouden te worden dankzij iemand anders zijn/haar dood/overlijden. Ik hoef ook niet perse gereanimeerd te worden indien nodig, weg = weg. Ik zou me ook geen leven kunnen voorstellen met een dwarslaesie of amputie van ledematen.
 
Geen plannen mee, maar ik hoef dus ook niet in leven gehouden te worden dankzij iemand anders zijn/haar dood/overlijden. Ik hoef ook niet perse gereanimeerd te worden indien nodig, weg = weg. Ik zou me ook geen leven kunnen voorstellen met een dwarslaesie of amputie van ledematen.
Je zou ook zomaar (zoals ik) out of the blue falende nieren kunnen krijgen. Wil je dan ook niks? Gewoon onnodig doodgaan dan maar?
 
Kadett is nog jong en vitaal, en denkt dat zodra er ook maar iets aan je mankeert zij het tijdelijk of permanent dat je dan onmogelijk nog gelukkig kan zijn.

Weg=weg slaat natuurlijk nergens op. Dus zodra je motor niet start flikker je hem ook weg want hij doet het niet meer, of laat je hem maken? Je lichaam werkt hetzelfde en onderdelen kunnen falen, vervang die "onderdelen" en hij kan weer als een zonnetje lopen. Doe er niks aan en de motor (jijzelf dus) is waardeloos en klaar voor de schroot. Toch vreemd dat je (waarschijnlijk) iets "onbelangrijks" als een motor zou maken maar iets belangrijks als een lichaam laat afsterven.

Zal wel iets spiritueels zijn denk ik dan... :')
 
Maar nogmaals, het is je eigen keuze en je recht om te kiezen om geen donor te zijn. En dat respecteer ik, maar ik trek wel meestal de (vaak eigenzinnige) argumenten in twijfel over waarom ze geen donor willen zijn.
 
Ik vind het een persoonlijke keuze om donor te zijn, en ook om geen donor te zijn.
De reden is persoonlijk, maar ik heb een pasje met nee bij me.
Respect
 
Maar nogmaals, het is je eigen keuze en je recht om te kiezen om geen donor te zijn. En dat respecteer ik, maar ik trek wel meestal de (vaak eigenzinnige) argumenten in twijfel over waarom ze geen donor willen zijn.
Het is vaak een gevoel, een onprettige gedachte, vermoed ik.
 
Geen plannen mee, maar ik hoef dus ook niet in leven gehouden te worden dankzij iemand anders zijn/haar dood/overlijden. Ik hoef ook niet perse gereanimeerd te worden indien nodig, weg = weg. Ik zou me ook geen leven kunnen voorstellen met een dwarslaesie of amputie van ledematen.


I.p.v. een donorcodicil draag jij dus ook een Niet Reanimeren Penning bij je?
full

bron
 
Ik ben al geruime tijd donor.
Ook word ik 5 keer in het jaar verzocht om bloed te komen geven.
Soms vaker als ze het nodig hebben (a-Negatief 7-8% van de bevolking heeft dit, als mijn berekening klopt xD)

Zelf vind ik dat als je GEEN donor wilt zijn ook niet moet zeuren dat je een orgaan wil, mag wel, tuurlijk, je zult het ook krijgen. Maar donoren gaan dan voor vind ik.

Zelf ben ik donor omdat als ik een orgaan nodig heb dat graag wil krijgen van een ander en vind het hypocriet als je wel organen wilt ontvangen maar niet wilt geven.
 
Laatst bewerkt:
Maar nogmaals, het is je eigen keuze en je recht om te kiezen om geen donor te zijn. En dat respecteer ik, maar ik trek wel meestal de (vaak eigenzinnige) argumenten in twijfel over waarom ze geen donor willen zijn.


nee, dat respecteer je dus niet [helemaal]

anders zou je niet zeggen dat het "eigenzinnige" argumenten zijn, het zijn argumenten die voor een ander doorslaggevend zijn en heel belangrijk en zelfs de keus maken tussen wel/niet donor willen zijn of worden.


dat kun jij dan wel niets vinden het hoe/waarom, maar diegene staat voor de keus en neemt zijn/haar beslissing, niet jij :N

het is dus niet aan jou om daar iets van te vinden en/of te zeggen.
totaal niet relevant :N
 
:? Gewoon zeggen hoor! Je staat toch achter je mening?


jawel, dat zeker. ;)


nou; het komt erop neer dat zodra je in een systeem staat als donor zijnde en er zou wat gebeuren waarbij je nét niet het hoekje om gaat.

het gevoel van "dan doen ze net wat minder moeite om je in leven te houden" '( :$ kan ik niet van me afschudden als je een codicil bij je draagt.

daarnaast; ik ben niet onwijs spriritueel aangelegd oid.
maar mocht er toch wat zijn nadat ik mijn ogen heb gesloten dan wil ik niet "half uit mekaar" aankomen aan gene zijde en zonder ledematen... -O-





ik wens trouwens zelf ook geen delen van een ander te ontvangen,
gewoon omdat het een heel onsmakelijk gevoel/idee is...

ja, ik ben een aparte. :$
 
Laatst bewerkt:
jawel, dat zeker. ;)


nou; het komt erop neer dat zodra je in een systeem staat als donor zijnde en er zou wat gebeuren waarbij je nét niet het hoekje om gaat.

het gevoel van "dan doen ze net wat minder moeite om je in leven te houden" '( :$ kan ik niet van me afschudden als je een codicil bij je draagt.

daarnaast; ik ben niet onwijs spriritueel aangelegd oid.
maar mocht er toch wat zijn nadat ik mijn ogen heb gesloten dan wil ik niet "half uit mekaar" aankomen aan gene zijde en zonder ledematen... -O-





ik wens trouwens zelf ook geen delen van een ander te ontvangen,
gewoon omdat het een heel onsmakelijk gevoel/idee is...

ja, ik ben een aparte. :$



Misschien, maar je bent duidelijk voor je mening.

Zelf heb ik niks spiritueels, zou er wat zijn denk ik dat je daar met een goed lichaam aankomt, ondanks dat ze hier je huid oid hebben gebruikt.

En dat je dan zelf ook geen organen wil vind ik ook respectvol. Misschien omdat je het onsmakelijk vind. Maar er zijn er genoeg die het wel willen maar niet willen geven.

Zelf zou ik het niet onsmakelijk vinden. Liever een ander orgaan dan dood eigenlijk.
Dan maar een gebruikt deeltje hoor :Y
 
Ben al jaaaaaaren donor en hoop dat mocht er wat met mij gebeuren, ik wel weer een (paar) medebewoners van deze aardkloot kan helpen. Van mij mogen ze me na mijn door helemaal leeg-sleutelen en alles wat bruikbaar is gebruiken, op pezen en huid na.... Ik moet er aan de buitenkant nog wel een beetje uitzien als ik daarboven op een deur sta te kloppen.... O-)

Donor zijn geeft mij wel een goed gevoel, een gevoel dat ik iemand kan helpen zoals TS. Of anderen. Ik heb geen voorkeur!!! Geen voorkeur in kleur, taal, spraak, cultuur of wat dan ook.

Al moet ik er niet aan denken dat, stel je voor, Wilders ook donor zou zijn.... en zijn hart bij een echte moslim weer zou gaan kloppen...... _O- Dat zou een regelrechte ramp zijn....

Bloed geven doe ik (nog) niet, zal ik me ook eens voor aanmelden :Y
 
Bloed geven doe ik (nog) niet, zal ik me ook eens voor aanmelden :Y

Dacht dat het kon via de site.
Anders even langs bij Sanquin

Krijg je eerst een leuke vragenlijst, moet je overigens elke keer invullen als je komt.
Dan gaan ze een klein beetje bloed afnemen zoals in het ziekenhuis.
Daar mee gaan ze bepalen of je wel mag geven. (ziektes e.d. waar je zelf niks van weet, bloedgroep en andere dingen) op de site vind je veel.

En dan krijg je, als je mag komen geven, na een week of 3 bericht.



Laat je niet afschrikken door de bovengemiddelde naald :P
Die is namelijk best flink :+
998194_696315097061196_1017762049_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laat je niet afschrikken door de bovengemiddelde naald :P
Die is namelijk best flink :+
[afbeelding]

Dat was de reden dat ze mij, na een aantal martelgangen, maar hebben afgeraden nog langer bloed te geven. Ze kregen mijn aders niet altijd goed aangeprikt, en als dat dan wel gelukt was kwam er niet altijd een volle zak uit.

(en inmiddels zit ik aan de schildklierhormonen, geen idee of ik daar nog bloed mee zou kunnen geven)
 
Dat was de reden dat ze mij, na een aantal martelgangen, maar hebben afgeraden nog langer bloed te geven. Ze kregen mijn aders niet altijd goed aangeprikt, en als dat dan wel gelukt was kwam er niet altijd een volle zak uit.

(en inmiddels zit ik aan de schildklierhormonen, geen idee of ik daar nog bloed mee zou kunnen geven)

Wel balen dat het niet gaat, mijn vriendin kon het ook niet meer, die was 2 dagen ziek, en al eens flauwgevallen toen ze uit de stoel wilde stappen. Was ook beter van niet.
Tjah als niet gaat, je hebt geprobeerd, das het belangrijkste ;)

met die hormonen denk ik niet dat je nog bloed kunt geven, uit mijn hoofd krijg je de vraag of je medicijnen oid slikt.

Ik heb het voordeel dat met die band (ook zonder) de meeste aderen als slangen op me arm komen in de gewrichten enzo, en die zijn best fors. Prikken doen ze graag bij mij :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan