Stel je voor, je maakt een afspraak...

Tweetster

Rookie
2 jul 2014
16
0
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een motor, nu heb ik er vandaag 1 gevonden die aan mijn eisen voldoet.
Ik bel en maak een afspraak om hem zaterdag te komen bekijken en waarschijnlijk ook gelijk mee te nemen.

Krijg ik later op de avond dat er meer geboden is en of ik hier overheen wil bieden?? '(

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik maak toch een afspraak voor aankomende zaterdag?
EEN AFSPRAAK!!

Vinden jullie dit een normale gang van zaken?
 
Zijn al zat topics over.
Gaat over speurders/marktplaats, neem ik aan?
 
Is niet echt netjes nee, echter je hebt nog niks gekocht.
Ik zou mijn afspraak laten staan, gaan kijken en gewoon bij je eigen prijs blijven, liefst nog lager gaan.
Gaat de verkoper niet akkoord?
Jammer dan, er staan er genoeg te koop.
Succes ermee en niet vergeten de verkoper te vertellen dat hij niet echt netjes is.
 
Ach geen drukte, die hoogste bieder komt never nooit opdagen ... been there.

Misschien ook wel door een "vriendje" geboden om de prijs even op te drijven.
Je geeft aan dat hij helemaal aan de eisen voldoet. Waarschijnlijk heb je dit ook aan de verkoper laten doorschemeren.

Leker laten gaan er komt wel meer of verkoper komt later met smoes dat andere koper niet kan omdat hij ziek is/poes overreden o.i.d.
 
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een motor, nu heb ik er vandaag 1 gevonden die aan mijn eisen voldoet.
Ik bel en maak een afspraak om hem zaterdag te komen bekijken en waarschijnlijk ook gelijk mee te nemen.

Krijg ik later op de avond dat er meer geboden is en of ik hier overheen wil bieden?? '(

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik maak toch een afspraak voor aankomende zaterdag?
EEN AFSPRAAK!!

Vinden jullie dit een normale gang van zaken?


Kreeg je die info van de adverteerder of van de verkoopsite?
Als er namelijk op marktplaats iemand jou overbied krijg je een mail van marktplaats, kan de verkoper niets aan doen.
 
Hij is van marktplaats inderdaad, maar het is van iemand van dit forum.
Alleen staat de advertentie alleen op marktplaats.

Als je de forumberichten bekijkt, is het gewoon een nette motorliefhebber.

Ik heb inderdaad gezegd dat we een afspraak hadden, maar dat ik nadat de andere bieders dalijk niet op komen draven niet meer geïnteresseerd ben.
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je zaterdag pas gaan kijken? Als je echt interesse had was je wel meteen gaan kijken.

90% van de geïnteresseerden die over x dagen willen komen kijken haken af (vaak zelfs zonder afmelding)

Wil je bij mij pas een paar dagen later komen kijken? Geen probleem, maar ik reserveer niks, bel me maar als je thuis vertrekt, dan zorg ik dat ik thuis ben.
 
Hij is van marktplaats inderdaad, maar het is van iemand van dit forum.
Alleen staat de advertentie alleen op marktplaats.

Als je de forumberichten bekijkt, is het gewoon een nette motorliefhebber.

Ik heb inderdaad gezegd dat we een afspraak hadden, maar dat ik nadat de andere bieders dalijk niet op komen draven niet meer geïnteresseerd ben.
Je hebt, of beter jullie hebben, afspraken niet duidelijk gemaakt.

Jij komt enkel nog maar kijken. Tenminste, je hebt een afspraak gemaakt om te komen kijken.

Netjes dat de verkoper nog even terugkomt bij jou, voordat hij m klakkeloos aan een ander verkoopt. Misschien is een bedankje op zn plaats ? ;)
 
Waarom wil je zaterdag pas gaan kijken? Als je echt interesse had was je wel meteen gaan kijken.

90% van de geïnteresseerden die over x dagen willen komen kijken haken af (vaak zelfs zonder afmelding)

Wil je bij mij pas een paar dagen later komen kijken? Geen probleem, maar ik reserveer niks, bel me maar als je thuis vertrekt, dan zorg ik dat ik thuis ben.


Sorry, maar dat kwam door de verkopende partij.............
 
Laatst bewerkt:
Je hebt, of beter jullie hebben, afspraken niet duidelijk gemaakt.

Jij komt enkel nog maar kijken. Tenminste, je hebt een afspraak gemaakt om te komen kijken.

Netjes dat de verkoper nog even terugkomt bij jou, voordat hij m klakkeloos aan een ander verkoopt. Misschien is een bedankje op zn plaats ? ;)

Euh dit is sarcasme toch?
We hadden het al over de openingstijden van het postkantoor gehad om hem over te laten schrijven.
 
Ach, er staat genoeg te koop. De markt voor tweedehands motoren ligt echt op z'n gat dus als je iets zoekt ben je echt spekkoper op het moment. Maak je niet druk, blijf bij je prijs en wordt je het niet eens of is ie verkocht staan er nog tien te koop. Of zoek je iets bijzonders?
 
Hij is van marktplaats inderdaad, maar het is van iemand van dit forum.
Alleen staat de advertentie alleen op marktplaats.

Als je de forumberichten bekijkt, is het gewoon een nette motorliefhebber.

Ik heb inderdaad gezegd dat we een afspraak hadden, maar dat ik nadat de andere bieders dalijk niet op komen draven niet meer geïnteresseerd ben.


Marktplaats stuurt automatisch een mail als er iemand hoger heeft geboden, daar kan de verkoper niets aan doen.
 
Euh dit is sarcasme toch?
We hadden het al over de openingstijden van het postkantoor gehad om hem over te laten schrijven.
Blijft altijd lastig, ik hou altijd een slag om de arm, is pas verkocht als ik het geld in mijn handen heb. Vaak zat voor niks zitten wachten..
 
Ik heb trouwens nog NOOIT iets verkocht aan de hoogste bieder, mail je ze dan hoor je toch nooit iets terug. De meeste bieders zijn niet geinteresseerd. Als je echt iets wil kopen maak je een afspraak. Zoals jij.
 
Juridisch: Jij maakt een voorbehoud (je wil immers eerst kijken of de motor voldoet aan je verwachting) en daardoor is er nog geen koop gesloten. Anders zou de verkoper ook kunnen eisen dat jij het afgesproken bedrag moet betalen als de motor kapot/gebrekkig blijkt te zijn; een koop schept namelijk voor beide partijen verplichtingen. Zonder (bindende) overeenkomst mag je natuurlijk allebei nog onderhandelen; hij mag er wat extra's voor vragen, als jij iets ziet wat je niet bevalt mag je wat van de prijs afhalen. Het staat jullie allebei vrij om daar niet mee akkoord te gaan.

Persoonlijk vind ik het maar flauw, als hij in eerste instantie voor bedrag X de motor aan jou wil verkopen moet hij niet aankomen dat iemand anders meer wil geven, daar heb jij niks mee te maken. Je hebt dan ook groot gelijk door hem vooraf te vertellen dat je vasthoudt aan jouw bod. Ik zou er zelf denk ik wel meteen klaar mee zijn, straks probeert hij het zaterdag nog een keer en dan moet je óf hem "laten winnen", óf je bent een hoop tijd kwijt voor niks. Dan maar verder zoeken.
 
Ik snap het verhaal van de verkoper ook wel. Ik heb vaak genoeg spullen verkocht via Marktplaats om te weten dat er altijd mensen zijn die heel gretig zijn met het maken van afspraken en vervolgens nooit meer iets van zich laten horen.
Stel dat jij zegt 'ik wil zaterdag langskomen om te kijken, en eventueel kopen, voor X aantal Euro's'.
Verkoper zegt 'oke prima, kom maar langs', maar in de tussentijd krijgt hij een reactie van een ander die de motor donderdag wil komen halen voor X+X aantal Euro's.
Als verkoper wil je de motor zo snel mogelijk voor zo veel mogelijk geld verkopen natuurlijk, dus logisch dat hij een deal sluit met persoon 2.
Het is natuurlijk niet helemaal netjes, maar in deze situaties gaat een hogere opbrengst nu eenmaal boven fatsoen bij sommige mensen.
Erover klagen helpt in ieder geval niks. Gewoon kopen of verder zoeken..
 
Als je al handgeld had betaald , groot gelijk dat je klaagt.
( lees.. * gekocht * , kom hem zaterdag halen )

Tot die tijd is het als verkoper ook lastig in te schatten of je een afspraak maakt, waar je
daadwerkelijk naartoe komt / en niet bij hem voor de deur nog eens gaat staan pingelen.

Kom je weer op, eerste met geld in z'n handen = koper.

( welkom op marktplaats, waar je door ervaring wijzer word )
 
Maar ik had eerst gekeken of de verkoper lid was van dit forum en dat was zo.
Ik kon zo mooi de geschiedenis zien van de eigenaar en de motor.

De verkoper melde mij dat er niet onderhandeld kon worden over de prijs en als ik dat wel zou willen ik voor niks zou komen, ik vond dat prima.

Maar het feit dus dat het een motor van "hier" is dacht ik dat ik gewoon een nette afspraak had gemaakt.

STEL dt ik niet zou komen opdagen, dat had de verkoper tegen de hoogste bieder kunnen zeggen : "Nou er komt zaterdag iemand kijken, komt deze niet opdagen bel ik je direct".
Ik bedoel het is niet dat de hoogste bieder dan een maand moet wachten, nee maar 3 dagen.

Dus ja.... helaas
 
tja, jij zegt ik kom zaterdag kijken.
hij weet ook niet of je hem meepakt of of je wel komt opdagen.
Dus als er iemand meer wilt geven, het is nog altijd bieden heh.

Laat hem weten dat hij belt als de motor weg is.
Staat hij er nog dan kan jij gaan kijken.
 
Heb het zelf ook meegemaakt als verkoper.
Er zou zaterdag iemand komen kijken voor mijn motor. Belt er iemand op die de motor wil hebben en zelfs 100 euro meer biedt dan de kijker.
Zo werk ik niet. afspraak is afspraak. Komt de kijker niet dan ben je aan de beurt.
Ik heb dan wel al meer contact gehad met de kijker vaak en kan me dan een goed beeld vormen over de werkelijke interesse.
Kijker is natuurlijk gewoon gekomen en heeft de motor gekocht.
Heb ik dan 100 euro minder verdient? Weet ik niet en boeit me ook niet. De motor is naar een liefhebber gegaan. Ik blij, hij blij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan