Stel je voor, je maakt een afspraak...

Ik zou al niet eens meer gaan! Had laatst hetzelfde met een motorfiets die nog op MP staat. Adv. is om 23:00u geplaatst en ik reageerde om 0:05u. Omdat ik de dag erop nog niets gehoord had, maar even gebeld na terugkomst werk: Ja er komt dadelijk al iemand kijken! Ohh, had hij nog sneller gereageerd dan? >> Geen antwoord. Maar ik moest nog maar een berichtje sturen als ik interesse had :?

Volgens mij had ik dat al gedaan en ook gebeld. Vervolgens reageert meneer de volgende dag. Nu ineens wel per e-mail: Andere gegadigde was niet op komen dagen. Of ik hem na de TT nog maar een bericht (per sms) wilde sturen voor een nieuwe afspraak.

Gast, zoek het uit, stop die motor in je reet! :W

Edit: En ik had echt serieuze interesse. Van de betreffende motor staan er niet zo gek veel meer te koop. Maar als iemand zo bot, kort door de bocht reageert, dan kijk ik wel even verder...
Motoren genoeg te koop.
 
Laatst bewerkt:
In principe ben ik ook voorstander "afspraak is afspraak", maar helaas zijn er veel potentiele kopers die daar anders mee omgaan.
Ik probeer wel altijd de afspraak zo snel mogelijk met een koper te plannen !!
Dus als er bijvoorbeeld nu iemand interesse heeft in mijn DR800S..gewoon snel langskomen !!
 
Je hebt niet aan de verkoper gevraagd of hij de motor voor je vast wilde houden tot zaterdag. Of wat hij zou doen als er andere bieders zouden komen.

Stond de motor al lang op marktplaats?
 
De reactie van de verkoper begrijp ik wel. Mijn motor staat nu 3 maanden te koop en ben helemaal simpel geworden van potentiële verkopers. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten of de afspraak wordt op het laatste moment afgezegd.

Hoe sneu ook voor de kopende partij met goede bedoelingen, wie eerst komt (met geld) die eerst maalt.
 
Ik heb via MF ook een motor verkocht, later waren er ook hogere biedingen maar mijn afspraak stond al vast met iemand voor 2 dagen later. Dus gewoon netjes verkocht aan die gene.
Omdat hij wist dat er hogere biedingen waren heeft hij niet geprobeerd om wat van de prijs af te krijgen. Scheelt weer nee zeggen :P
 
Hallo.. lezen jullie wel?


Ik heb geen idee waar jij het over hebt, maar lees nogmaals het topic door zou ik zeggen

Dat de verkoper hem voor je reserveerd.

Zou ik als verkoper nooit doen, maar dat staat er los van.


Wacht even...

We komen een prijs overeen, we maken een afspraak op zaterdag, de verkoper kon niet eerder afspreken dus wordt het zaterdag.....
Lekker vroeg om half 10 om de motor daarna gelijk over te schrijven.

Dat is dus niet genoeg?
Volgens mij is dit gewoon een mondelinge en schriftelijke overeenkomst?
 
Ik heb via MF ook een motor verkocht, later waren er ook hogere biedingen maar mijn afspraak stond al vast met iemand voor 2 dagen later. Dus gewoon netjes verkocht aan die gene.
Omdat hij wist dat er hogere biedingen waren heeft hij niet geprobeerd om wat van de prijs af te krijgen. Scheelt weer nee zeggen :P


Zoals het hoort dus inderdaad! :}
 
Euh wat heb ik niet goed afgesproken?

Degene heeft tegen mij gezegd dat de motor zeker niet onder de vraagprijs weg gaat en ik heb daar aan toegegeven en gezegd dat ik de vraagprijs wilde betalen.
Ik heb gezegd dat als er geen rare dingen worden gevonden die niet in de advertentie staan zoals een gescheurde kap, geen uitlaat enz, ik hem direct wil meenemen.
Daarom hebben we dus ook zo vroeg afgesproken zodat we naar het postkantoor konden gaan.

Wat heb ik precies niet goed afgesproken??



Lekker laten lullen hier joh ;) Is gewoon kut dat het zo loopt, doe je niks aan. De beterweters zullen alles wel in een contract laten vast leggen zeker om een afspraak te maken om langs te komen _O-
 
Euh wat heb ik niet goed afgesproken?

Degene heeft tegen mij gezegd dat de motor zeker niet onder de vraagprijs weg gaat en ik heb daar aan toegegeven en gezegd dat ik de vraagprijs wilde betalen.
Ik heb gezegd dat als er geen rare dingen worden gevonden die niet in de advertentie staan zoals een gescheurde kap, geen uitlaat enz, ik hem direct wil meenemen.
Daarom hebben we dus ook zo vroeg afgesproken zodat we naar het postkantoor konden gaan.

Wat heb ik precies niet goed afgesproken??

Ik wil je zeker niet over 1 kam scheren, maar zo'n afspraak (als verkoper zijnde) heb ik ook gemaakt met iemand. Als er niets aan de hand is dan zou ze de motor dezelfde dag voor de vraagprijs overnemen.

Komt ze met haar vent, hij maakt een proefrit en zij zegt vervolgens dat de kleur haar niet aan staat. Blijkbaar de 7 foto's niet gezien...

Ik zeg maar: iedere medaille heeft een keerzijde.
 
Nog nooit.

Vandaar dat dit mij ook zo verbaasd.
Maar goed ik zie dat er hier veel mensen zitten die het o zo vaak hebben meegemaakt dat er niemand op komt dagen. Zodat ze zich gaan verlagen dat een afspraak geen afspraak meer is.
En hoe meer geld je kunt krijgen hoe beter.
Zo zit ik dus niet in elkaar.....

Ik ging ooit eens een zijspanbak kopen via MP. Ik kon er uiteindelijk (na wat heen en weer geharrewar) om komen.
Vent was gewoon verbaasd dat ik op kwam dagen. Had al een paar keer voor Piet Snot zitten wachten. :X
 
@martijn: reserveren is een prima optie onder een klein voorschot. Zat kopers met een afspraak die niet op komen dagen en je andere kopers misloopt.
 
Normaal ben ik ook iemand van afspraak is afspraak.
Alleen houden velen zich niet hieraan. Een paar jaar geleden had ik een motor te koop staan zowel op marktplaats als hier.
Aangezien ik niet wist wat ik wilde stond ik ook open voor een (in)ruilvoorstel.
Ik kreeg reactie van iemand hier van het forum(zal zijn naam niet noemen) en al snel hadden we de deal rond. Daar begon het echter verkeerd te gaan. We hebben wel 5 keer afgesproken om elkaars fietsen te testrijden maar elke keer had hij een of andere smoes. Na de vijfde keer reageerde hij ineens dat hij er toch vanaf zag en wenste mij succes met de verkoop. Een paar dagen later ook reactie van iemand anders (ook van het forum) die ook al een paar keer beloofde langs te komen maar elke keer een andere smoes had. Als laatste reactie kreeg ik te horen dat hij toch voor een ander type motor ging. Stomverbaasd was ik dan ook dat dezelfde vent nog geen dag later hier in het forum om onderdelen vroeg voor het type motor dat ook de mijne was(volgens het topic had hij deze net gekocht). Ik heb dan ook gelijk in dat topic gereageerd dat hij beter de mijne had kunnen kopen want daar zat wel alles bij.
Beiden waren in hun contact zeer serieus en ik hield de motor dan ook enigszins voor hen vast. Dan denk je dat mede forummers wat eerlijker zijn maar helaas.

Daarentegen was de eerste serieuze reactie die ik op marktplaats kreeg ook degene die mijn motor heeft gekocht.
Zo zie je maar eikels heb je overal niet alleen op marktplaats
 
Laatst bewerkt:
@martijn: reserveren is een prima optie onder een klein voorschot. Zat kopers met een afspraak die niet op komen dagen en je andere kopers misloopt.


Is een optie, maar zonder proefrit zullen weinigen een aanbetaling doen.

TS had deze teleurstelling kunnen voorkomen door aan verkoper te vragen hoe hij zou omgaan met tussentijdse biedingen.

Daarom vraag ik me ook af hoe lang de motor op MP stond. Als dat heel kort was, kan ik me zo voorstellen dat de verkopende partij express de afspraak wat heeft uitgesteld om zo te kijken of er nog meer interesse was voor de motor. Immers, hij heeft een potentiële koper die de vraagprijs biedt kort na het plaatsen van de advertentie, misschien zijn er wel anderen die meer willen bieden.
 
Staat er al een tijdje op, maar vandaag is de vraagprijs 100 euro omhoog gegaan. *D

Zaterdag zou hij verkocht worden aan de ander.....
Zal wel niet zijn komen opdagen _O-
 
Ik heb dat met een telefoon meegemaakt, gezegd dat ik dat geen eerlijke manier van handelen vond en kreeg hem alsnog mee. (achteraf bleek de telefoon niet 1005 :( )
Maar meer bieden na een afspraak, nooit!! Ng leuker is dat ze daarna terugkomen of je hem niet alsnog wilt hebben voor dat bedrag, dan kun je hem inderdaad de motor in zijn reet laten steken of 500 minder bieden :) Wie het onderste uit d ekan wil hebben krijgt de deksel op zijn neus.

Oftewel, lekker verder zoeken
 
Snap de ts wel.......lijkt wel een gemaakte afspraak waar iemand
Op terug.komt om wat meer centen de beuren.

Welke ad is het op mp?? Mag je me ook pm sturen.
 
Staat er al een tijdje op, maar vandaag is de vraagprijs 100 euro omhoog gegaan. *D

Zaterdag zou hij verkocht worden aan de ander.....
Zal wel niet zijn komen opdagen _O-
Linkje?

Heb een hekel aan dit soort praktijken. Als je een afspraak maakt, moet je je daar een houden en niet tussentijds de pris op proberen te drijven :r
 
ik had even over iets heen gelezen.

Maar hoop dat je nog een mooie motor bij een beter iemand aantreft :)
 
Laatst bewerkt:
Euh wat heb ik niet goed afgesproken?

Degene heeft tegen mij gezegd dat de motor zeker niet onder de vraagprijs weg gaat en ik heb daar aan toegegeven en gezegd dat ik de vraagprijs wilde betalen.
Ik heb gezegd dat als er geen rare dingen worden gevonden die niet in de advertentie staan zoals een gescheurde kap, geen uitlaat enz, ik hem direct wil meenemen.
Daarom hebben we dus ook zo vroeg afgesproken zodat we naar het postkantoor konden gaan.

Wat heb ik precies niet goed afgesproken??
Je verhaal past zich telkens aan aan het commentaar.

Ik wil je best advies geven op het gebied van afspraken maken. Voor mannen is dat €60,- per sessie. Voor vrouwen € 180,-.

Ik heb as zaterdag nog een plekje open. Ik hoor t wel.
 
Staat er al een tijdje op, maar vandaag is de vraagprijs 100 euro omhoog gegaan. *D

Zaterdag zou hij verkocht worden aan de ander.....
Zal wel niet zijn komen opdagen _O-
Dan heeft die verkoper elders ook geen goede afspraken gemaakt.
 
Je verhaal past zich telkens aan aan het commentaar.

Ik wil je best advies geven op het gebied van afspraken maken. Voor mannen is dat €60,- per sessie. Voor vrouwen € 180,-.

Ik heb as zaterdag nog een plekje open. Ik hoor t wel.


:')

Anders moet je even contact opnemen met de verkoper die maakt geen goed afspraken.
Of laat ik het anders zeggen...
Die heeft geen fatsoen.

Mijn verhaal blijft gelijk aan mijn TS.

Motor bekijken op ZATERDAG
Indien geen RARE dingen..............
GELIJK NAAR HET POSTKANTOOR!


ZIE:

Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een motor, nu heb ik er vandaag 1 gevonden die aan mijn eisen voldoet.
Ik bel en maak een afspraak om hem zaterdag te komen bekijken en waarschijnlijk ook gelijk mee te nemen.

Krijg ik later op de avond dat er meer geboden is en of ik hier overheen wil bieden?? '(

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik maak toch een afspraak voor aankomende zaterdag?
EEN AFSPRAAK!!

Vinden jullie dit een normale gang van zaken?


Nu jij weer lieve vriend. :j

PS Ik ga de advertentie niet hier neerzetten, vind ik niet zo netjes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan