stel je wilt gaan racen. en het liefst zo hoog mogelijk?

maxm

Die hard MF'er
28 sep 2008
437
4
Utrecht
nou ik zit dus wel eens te denken om te gaan racen.
door een passie voor motoren en nu ook voor het circuit.
nu is dus de vraag wat heb je nodig (motor)?
ik heb zelf een ktm maar zou bijv een rc8 goed zijn als je echt hoog wilt komen?
of kun je dan het beste iets anders aanschaffen?
en waar kun je dan als je eenmaal een motor heb het beste beginnen?
behalven je zo veel mogelijk in te schrijven op circuit dagen en trainingen?

alvast bedankt!
 
In het IDM (Internationale Deutsche Meisterschaft) rijden ook een stel KTM's mee, niet geheel onverdienstelijk overigens. Het IDM is te vergelijken met het ONK hier, wellicht nog iets hoger qua niveau en wordt voornamelijk verreden in Duitsland.
 
Je moet ten eerste een race-licentie behalen en vervolgens kun je afhankelijk van je licentie A, B of C- licentie een wedstrijd gaan rijden in de KNMV-cup of in het ZAC en mocht je uitblinken in de hoogste catagorieen van deze cup dan kun je voorzichtig gaan denken aan een start in het ONK. En mocht je echt talent en over de nodige centjes beschikken dan kun je gaan rijden in het IDM (wat qua niveau behoorlijk boven het ONK uitstijgt). En watvoor motor je moet kopen is aan jou wil je in de supersports danwel superbikes gaan rijden? Ik denk dat het verstandig is dat je begint op een supersport daar deze toch heel wat uitdaging biedt op het circuit en de verschillende competities waar deze motoren in rijden zeer competief zijn. Als ik je was zou ik een overjarige racer kopen die hier of het circuit worden aangeboden deze motoren voldoen meestal al aan de eisen die gesteld worden en meestal zijn deze fietsen ook zeer vriendelijk voor de beurs. In ieder geval succes met je keuze.
 
Eerst een keer gaan proberen. Er zijn genoeg mensen die denken heel hard te kunnen rijden maar op het circuit valt het dan vaak ineens erg tegen en word het he-le-maal niks.

Heb je al deelgenomen aan brommerraces oid?

Verder ligt het eraan hoeveel euri's je op de bank hebt.
Als je snel wil pushen zul je waarschijnlijk regelmatig gaan liggen. Dan is het handig als je niet met exclusieve spullen zit te kijken. Begin dan dus met een veel voorkomende japanner zoals een CBR600RR, YZFR6, GSXR600 e.d.
 
Laatst bewerkt:
:^ wil je het echt serieus aanpakken (dus niet hier en daar een circuitdag, zac race enz) is beginnen op jonge leeftijd wel een must :Y

Koop gewoon een 'oude' zac fiets oid van MF bijv en ga lekker losse dagen rijden en haal een licentie en probeer eens een race :)
 
Door wedstrijden te rijden kan je in een korte tijd veel sneller worden, veel trainen en met de juistje mensen omgaan wil ook nog wel eens helpen daarbij. Verder ligt het helemaal aan jezelf en of je een beetje talent hebt (en geld) :+ :+
 
dan moet je toch zeker een 2.01,443 op cpz halen :O
stel je voor dat je dan ook nog vpower erin gooit


Of me blinddoek af doe 8-)

Ik zie helemaal niets!
978839867_6_56E1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan