stel...

pepe

MF veteraan
25 jun 2003
23.295
202
stel............... ik koop een duitse motor/auto en zet hem op naam van mijn zus in duitsland, zij meld me bij haar verzekering als tweede berijder, ik tuf hier in holland lekker in de zomer en in de winter staat hij daar...
Mag.kan dit zonder gevolgen?
ja ze weet dat de ( eventuele ) boetes op haar naam komen te staan
_O-
 
Nope, mag niet. Is belasting ontduiking. Als ze je staande houden dan mag je een x% van de nieuwwaarde van de motor betalen. Ik ben zelf al een keer staande gehouden terwijl ik op de Belgische motor van mn vader reed.

Helaas , . . .
 
stel............... ik koop een duitse motor/auto en zet hem op naam van mijn zus in duitsland, zij meld me bij haar verzekering als tweede berijder, ik tuf hier in holland lekker in de zomer en in de winter staat hij daar...
Mag.kan dit zonder gevolgen?
ja ze weet dat de ( eventuele ) boetes op haar naam komen te staan
_O-


ff snel en kort door de bocht; als je zus je die fiets verhuurt is er niets aan het handje :W

er is (of was, weet niet) een dergelijke oplossing voor automobielen.

google is your friend. Heeft iets te maken met het vrije verkeer van goederen en diensten.

Grt&FlxGPz
 
stel............... ik koop een duitse motor/auto en zet hem op naam van mijn zus in duitsland, zij meld me bij haar verzekering als tweede berijder, ik tuf hier in holland lekker in de zomer en in de winter staat hij daar...
Mag.kan dit zonder gevolgen?
ja ze weet dat de ( eventuele ) boetes op haar naam komen te staan
_O-


WAAROM zou je met een Duitse kentekenplaat willen gaan rijden. Voor die paar tientjes wegenbelasting?

Wat denk je dat de verzekering van je zus gaat doen als jij hier in Nederland een aanrijding krijgt.

Sterkte
 
WAAROM zou je met een Duitse kentekenplaat willen gaan rijden. Voor die paar tientjes wegenbelasting?

Wat denk je dat de verzekering van je zus gaat doen als jij hier in Nederland een aanrijding krijgt.

Sterkte
Wat dacht je van de BPM en BTW die je moet betalen als je 'm importeert?

En een Duitser op een Duitse motor kan in NL ook een ongeluk krijgen. An sich is er dan niks aan de hand, natuurlijk. Het wordt pas vervelend als ze in de gaten krijgen dat je de boel hebt proberen te flessen.
 
ff snel en kort door de bocht; als je zus je die fiets verhuurt is er niets aan het handje :W

er is (of was, weet niet) een dergelijke oplossing voor automobielen.

google is your friend. Heeft iets te maken met het vrije verkeer van goederen en diensten.

Grt&FlxGPz

Yep, dat klopt als een flink zwerende vinger. Een Luxemburgs bedrijf verhuurt dikke bakken aan Nederlanders die ze uiteraard zelf gekocht hebben voor dat Luxemburgse bedrijf. Bij mij een paar straten verderop staat zo'n VW Tractor met een W12 in het vooronder; Luxemburgse platen.

Dus: huurcontract met je zus regelen en karren maar.
 
Idd, mag dat niet. Je mag als Nederlands ingezetene niet in/op een buitenlands gekentekend motorvoertuig rijden.
Zolang je niet gecontroleerd wordt natuurlijk niets aan de hand, maar als je aan de kant wordt gezet (meestal door de Douane in dit geval) krijg je eerst een waasrchuwing. Vanaf dat moment heb je 2 weken de tijd om eea te regelen mbt invoeren. Wordt je daarna nogmaals gecontroleerd (alles staat geregistreerd natuurlijk, en je wordt inde gaten gehouden) dan krijg je de naheffing van +/- 45% van de waarde van het motorvoertuig, plus een boete voor belastingontduiking die 50% is van dat bedrag.
 
gaat omdat een fiets minimaal 6000 km moet hebben voordat ie een beetje voordelig hier naar binnen mag :Y
 
Idd, mag dat niet. Je mag als Nederlands ingezetene niet in/op een buitenlands gekentekend motorvoertuig rijden.
Zolang je niet gecontroleerd wordt natuurlijk niets aan de hand, maar als je aan de kant wordt gezet (meestal door de Douane in dit geval) krijg je eerst een waasrchuwing. Vanaf dat moment heb je 2 weken de tijd om eea te regelen mbt invoeren. Wordt je daarna nogmaals gecontroleerd (alles staat geregistreerd natuurlijk, en je wordt inde gaten gehouden) dan krijg je de naheffing van +/- 45% van de waarde van het motorvoertuig, plus een boete voor belastingontduiking die 50% is van dat bedrag.

Dus als je als Nederlander in het buitenland woont en je hebt daar een motor met lokale platen dan mag je er niet op rijden? Of is het dan verboden om er mee in NL te rijden? :?
 
Ik zou niet weten waarom dit problemen op zou leveren als jij als 2e bestuurder staat opgegeven en de verzekering van je zus dan ook schade in het buitenland dekt. Als je staande gehouden wordt kan je het houden op dat je de fiets (tijdelijk) 'leent' van je zus.
 
oftewel 1 seizoen effe doortuffen en daarna op eigen naam zetten


1 seizoen :?
anderhalve maand bedoel je.
En dan moet je rustig aan doen.

Ga lekker een rondrit door Scandinavie maken,
of door Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland.
en je hebt je 6000 km in 2 a 3 weken op de teller staan.
 
Idd, mag dat niet. Je mag als Nederlands ingezetene niet in/op een buitenlands gekentekend motorvoertuig rijden.
Zolang je niet gecontroleerd wordt natuurlijk niets aan de hand, maar als je aan de kant wordt gezet (meestal door de Douane in dit geval) krijg je eerst een waasrchuwing. Vanaf dat moment heb je 2 weken de tijd om eea te regelen mbt invoeren. Wordt je daarna nogmaals gecontroleerd (alles staat geregistreerd natuurlijk, en je wordt inde gaten gehouden) dan krijg je de naheffing van +/- 45% van de waarde van het motorvoertuig, plus een boete voor belastingontduiking die 50% is van dat bedrag.

Dat heb ik ook wel eens gehoord, dat je als Nederlands ingezetene niet met een buitelands kenteken mag rijden. Mar stel nou dat ik panne krijg in het buitenland en via de anwb reis & kredietbrief een buitenands voertuig meekrijg. Dan heb ik toch ook een buitenlands kenteken, mag dat dan wel?
 
Afgezien nog van het feit dat iedereen je van je motor probeert te rijden omdat je een Duitse kentekenplaat hebt!



[me]NitroMax heeft eens een keer een week met een Duitse huurauto moeten rijden, de Nederlandse weggebruiker wordt daar niet vriendelijker van :o |( [/me]
 
Idd, mag dat niet. Je mag als Nederlands ingezetene niet in/op een buitenlands gekentekend motorvoertuig rijden.
Zolang je niet gecontroleerd wordt natuurlijk niets aan de hand, maar als je aan de kant wordt gezet (meestal door de Douane in dit geval) krijg je eerst een waasrchuwing. Vanaf dat moment heb je 2 weken de tijd om eea te regelen mbt invoeren. Wordt je daarna nogmaals gecontroleerd (alles staat geregistreerd natuurlijk, en je wordt inde gaten gehouden) dan krijg je de naheffing van +/- 45% van de waarde van het motorvoertuig, plus een boete voor belastingontduiking die 50% is van dat bedrag.

een vroegere kennis van mij reisde voor zijn werk zowat de hele wereld over en kreeg dan op de buitenlandse vliegvelden altijd een huurauto tot zijn beschikking.Als tie dan weer s in duitsland was geland , kwam tie altijd met een duitse huurbak ff naar huis (nederland).Heeft ie nooit problemen mee gehad.
Zat ie toen ook al fout of is de regelgeving ondertussen gewijzigd?


oh , Pepe :dat zou dan toch wel een standaard fiets worden of niet?Ik meen dat je in duitsland eigenlijk helemaal geen kloot aan je motor mag wijzigen.
(maar als je in nederland rondrijd zal er geen haan naar kraaien)
 
Laatst bewerkt:
een vroegere kennis van mij reisde voor zijn werk zowat de hele wereld over en kreeg dan op de buitenlandse vliegvelden altijd een huurauto tot zijn beschikking.Als tie dan weer s in duitsland was geland , kwam tie altijd met een duitse huurbak ff naar huis (nederland).Heeft ie nooit problemen mee gehad.
Zat ie toen ook al fout of is de regelgeving ondertussen gewijzigd?
je mag als nederlander wel in een buitenlandse huurauto rijden.

kan je niet een vals huurcontract maken?
als jij zegt dat het een leenfiets is ,geregeld de verzekering of anwb ofzo.
de politie controleerd dat vast niet
 
oh , Pepe :dat zou dan toch wel een standaard fiets worden of niet?Ik meen dat je in duitsland eigenlijk helemaal geen kloot aan je motor mag wijzigen.
(maar als je in nederland rondrijd zal er geen haan naar kraaien)
Ik kan me herinneren dat je aan je scooter (50/70cc) wel van alles meer mag veranderen dan in Nederland, lijkt me dat ze met motoren dan ook wel soepeler zijn.
Zowiezo zijn er daar stukken zonder snelheidslimiet (zoals we weten) dus ik verwacht dit ook wel :)
wellicht weet iemand het zeker.
 
Afgezien nog van het feit dat iedereen je van je motor probeert te rijden omdat je een Duitse kentekenplaat hebt!



[me]NitroMax heeft eens een keer een week met een Duitse huurauto moeten rijden, de Nederlandse weggebruiker wordt daar niet vriendelijker van :o |( [/me]
datmaakt t wel spannend ja _O-
 
oh , Pepe :dat zou dan toch wel een standaard fiets worden of niet?Ik meen dat je in duitsland eigenlijk helemaal geen kloot aan je motor mag wijzigen.
(maar als je in nederland rondrijd zal er geen haan naar kraaien)
je moet hem dan opnieuw laten keuren en deze is net goed gekeurd
 
je mag als nederlander wel in een buitenlandse huurauto rijden.

kan je niet een vals huurcontract maken?
de politie controleerd dat vast niet

Laat ik eens precies vertellen hoe het zit. Ik heb lange tijd in nederland gewoond terwijl ik in belgie werkte. Van mijn werkgever reed ik een lease bak natuurlijk op belgisch kenteken.

Hiervoor moest bij de belastingdienst in nederland mijn werkgever en ik een vergunning " vrijstelling BPM " worden aangevraagd. Deze wordt alleen verleend als aannemelijk kan worden gemaakt dat er een minimaal aantal km's in nederland wordt gemaakt. (belastingdienst vraagt steekproefsgewijs km registratie en tankbonnetjes op) Bij verlenen mag de in de vergunning genoemde persoon in nederland gebruik maken van het genoemde voertuig.

Uit ervaring kan ik spreken dat je vanaf dat moment in de gaten wordt gehouden door de heren van de douane ( wordt regelamtig langs woonhuis gereden en zelfs gepost. Al dan niet geheel zichtbaar) daarnaast wordt steeds wanneer je in aanraking komt met oom agent bij staande houding of bekeuring de vergunning gecontroleerd en gegeven geregistreerd en doorgespeeld aan douane. Bij twijfel wordt vergunning onmiddelijk ingetrokken.

Het rijden zonder toestemming in een buitenlandse auto wordt gezien als belasting ontduiking en daarmee een financieel delict op straffen van een fors deel van de niet af gedragen BPM en BTW (let wel over nieuwwaarde.)

Een huur auto is toegestaan... Echter voor een zeer korte periode (officieel moet langer dan 1 dag bij belastingdienst gemeld worden) Kunnen zij aannemelijk maken dat je voor langere tijd in de auto gereden hebt ( weliswaar in nederland )dan ben je het spreekwoordelijke haasje.

De heer in die zgn huur VW tractor loopt een groot risico. De heren van de belasting posten regelmatig wanneer men een vermoeden heeft. Zeker wanneer een voertuig vaak in de zelfde omgeving wordt gesignaleerd.
 
Laatst bewerkt:
heel simpel pepe even iemand zoeken met dezelfde type motorfiets, even dashbordje over zetten laten keuren en originele naderhand weer terug erop zetten.
succes ermee
gaat omdat een fiets minimaal 6000 km moet hebben voordat ie een beetje voordelig hier naar binnen mag :Y
:] :] :]
 
Laat ik eens precies vertellen hoe het zit. Ik heb lange tijd in nederland gewoond terwijl ik in belgie werkte. Van mijn werkgever reed ik een lease bak natuurlijk op belgisch kenteken.

Hiervoor moest bij de belastingdienst in nederland mijn werkgever en ik een vergunning " vrijstelling BPM " worden aangevraagd. Deze wordt alleen verleend als aannemelijk kan worden gemaakt dat er een minimaal aantal km's in nederland wordt gemaakt. (belastingdienst vraagt steekproefsgewijs km registratie en tankbonnetjes op) Bij verlenen mag de in de vergunning genoemde persoon in nederland gebruik maken van het genoemde voertuig.

Uit ervaring kan ik spreken dat je vanaf dat moment in de gaten wordt gehouden door de heren van de douane ( wordt regelamtig langs woonhuis gereden en zelfs gepost. Al dan niet geheel zichtbaar) daarnaast wordt steeds wanneer je in aanraking komt met oom agent bij staande houding of bekeuring de vergunning gecontroleerd en gegeven geregistreerd en doorgespeeld aan douane. Bij twijfel wordt vergunning onmiddelijk ingetrokken.

Het rijden zonder toestemming in een buitenlandse auto wordt gezien als belasting ontduiking en daarmee een financieel delict op straffen van een fors deel van de niet af gedragen BPM en BTW (let wel over nieuwwaarde.)

Een huur auto is toegestaan... Echter voor een zeer korte periode (officieel moet langer dan 1 dag bij belastingdienst gemeld worden) Kunnen zij aannemelijk maken dat je voor langere tijd in de auto gereden hebt ( weliswaar in nederland )dan ben je het spreekwoordelijke haasje.

De heer in die zgn huur VW tractor loopt een groot risico. De heren van de belasting posten regelmatig wanneer men een vermoeden heeft. Zeker wanneer een voertuig vaak in de zelfde omgeving wordt gesignaleerd.
dus dat is weer een hint om je buurman met die vette vw aan te geven bij de belastingdienst _O-
 
Dus als je als Nederlander in het buitenland woont en je hebt daar een motor met lokale platen dan mag je er niet op rijden? Of is het dan verboden om er mee in NL te rijden? :?

Jawel, wat dan sta je als het goed is ingeschreven in dat buitenland en uitgeschreven in Nederland. Ben je dus geen Nederlands ingezetene meer... Dus mag je er gewoon mee rijden, net zoals je nu met je motor met NL platen naar het buitenland zou gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan