stel...

Levert meer geld op dan verkeersveiligheid bevorderen :Y

Let wel: al dat geld is wel nodig dit land draaiende te houden. En ook de verkeerspolitie doet hun werk zo goed als ze kunnen (mag ik hopen)

ging mij niet echt om verkeerspolitie, maar ik lees in de krant dat 13% van de cellen leeg staat omdat ze te weinig man-kracht hebben om de mensen op te pakken die daar horen (lopen nog 6000 van die brave hendrikjes rond)
www.nu.nl/news/837340/13/Tweeduizend_cellen_staan_leeg.html
 
heel simpel pepe even iemand zoeken met dezelfde type motorfiets, even dashbordje over zetten laten keuren en originele naderhand weer terug erop zetten.
succes ermee:] :] :]

Onzin, bpm betaal je niet over de gereden kilometers maar over de leeftijd van de fiets. Ouder is goedkoper, kijk even op de site van de RDW.
 
Onzin, bpm betaal je niet over de gereden kilometers maar over de leeftijd van de fiets. Ouder is goedkoper, kijk even op de site van de RDW.
dat klopt maar onder de 6000 km ga je ook nat
 
onder 6000 km moet je volgens mij nog btw betalen geld ook als hij nog geen half jaar oud is. km stand is geen probleem hoor zijn wel oplossingen voor (dashbordje tijdelijk wisselen)
 
en daar hebben ze in Nederland dan wel weer tijd voor |(
Stel je het gesprek voor van de wijkagent in oost souburg tijdens de koffie met een collega: Hé Jaap, die Pepe rijdt nu al twee dagen met die motor met dat Duitse kenteken erop. Zullen we die niet eens naar het bureau halen? Klopt niks van .....bellen we gelijk de douanerecherche even. B| Hebben ze echt wel tijd voor hoor. :Y
 
Mijn eigen fiets heb ik ingevoerd met een kilometerstand van net 600 km! Ik hoefde geen BTW te betalen omdat de fiets langer als een half jaar een duits kenteken heeft gehad! Misschien kan je hier je voordeel mee doen. Trouwens een telefoontje naar de Douane of RDW en ze vertellen je exact hetzelfde.


Grtzz en suc6
 
Afgezien nog van het feit dat iedereen je van je motor probeert te rijden omdat je een Duitse kentekenplaat hebt!



[me]NitroMax heeft eens een keer een week met een Duitse huurauto moeten rijden, de Nederlandse weggebruiker wordt daar niet vriendelijker van :o |( [/me]

Mijn baas rijd met een Duitse pc hoofdtractor.. al 3x raam ingeslagen en ingebroken, diverse niet vriendelijke gebaren , etc :X
 
Mijn baas rijd met een Duitse pc hoofdtractor.. al 3x raam ingeslagen en ingebroken, diverse niet vriendelijke gebaren , etc :X

Da's precies de reden waarom mijn zwager (die in duitsland woont en dus ook van die witte platen op zijn wagen heeft) altijd een oranje sjaaltje op de hoedenplank gooit en een nederlandstalig tijdschrift in z'n auto laat rondzwerven als hij weer eens deze kant op komt. Dat gaat al drie jaar goed :Y
 
Da's precies de reden waarom mijn zwager (die in duitsland woont en dus ook van die witte platen op zijn wagen heeft) altijd een oranje sjaaltje op de hoedenplank gooit en een nederlandstalig tijdschrift in z'n auto laat rondzwerven als hij weer eens deze kant op komt. Dat gaat al drie jaar goed :Y

Of hij heeft de mazzel dat ie nooit door de Douane aan de kant is gezet. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Zo'n oranje sjaaltje en een nederlands tijdschrift zijn alleen maar meer redenen om aan te nemen dat iemand nederlands ingezeten is, en zodoende dus in overtreding is van de wet BPM. Dus of het nou zo slim is om dat sjaaltje en tijdschrift te laten liggen...
 
Geen zin om dat alles door te lezen, maar over dat huren:
Let erop dat je misschien het nodige papierwerk moet verrichten om te mogen verhuren, wil je het proberen.
 
Mijn eigen fiets heb ik ingevoerd met een kilometerstand van net 600 km! Ik hoefde geen BTW te betalen omdat de fiets langer als een half jaar een duits kenteken heeft gehad! Misschien kan je hier je voordeel mee doen. Trouwens een telefoontje naar de Douane of RDW en ze vertellen je exact hetzelfde.


Grtzz en suc6

:^
Klopt, het is of een half jaar of 6000 km. :Y
 
Of hij heeft de mazzel dat ie nooit door de Douane aan de kant is gezet. Zolang het goed gaat, gaat het goed. Zo'n oranje sjaaltje en een nederlands tijdschrift zijn alleen maar meer redenen om aan te nemen dat iemand nederlands ingezeten is, en zodoende dus in overtreding is van de wet BPM. Dus of het nou zo slim is om dat sjaaltje en tijdschrift te laten liggen...


Hoezo mazzel? Hij woont en werkt in Duitsland, staat daar dus ook ingeschreven en is dus ook geen Nederlands ingezetene meer. Dan heeft de douane ook niet veel meer te zeggen hoor.

Dat sjaaltje en dat tijdschrift is uitsluitend bedoeld om de toevallig passerende hooligan tot inzicht te laten komen dat deze auto niet van een duitser is maar van een nederlander...

Maar goed, we dwalen af...

TS kan waarschijnlijk het beste even een ander tellertje lenen met een stand boven de 6000 km en die fiets zsm invoeren.
 
Waarom zo ingewikkeld koop toch voor die paar
euries meer gewoon hier die motor,wil je het goed doen
dat het wel wat scheelt,haal de motor dan uit Denemarken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan