stel

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
je hebt nu een VFR maar je rijdt dermate weinig dat een sport/tour niet perse nodig is.
Daarnaast vind je choppers of retro mooier.

De VFR is nog ongeveer 2250 waard en daar mag nog 1000 euries spaargeld bij.

Welke chopper zou je dan kiezen?
Dragstar 650
Intruder800
Marauder800
Vulcan 800
Virago 750

Ik heb in het verleden al een shadow1100c gehad. Die heb ik vrij snel weer weg gedaan want ik vond hem erg looiig rijden. Daarom gaat mijn voorkeur nu uit naar een middenklasser.

Tips zijn welkom :)
 
Looiig ?

wat is dat ?

Ik had wss een dragstar of een sportster gehaald. De vulcan en virago vallen sowieso af. Lelijke dingen. Suzuki ben ik sowieso niet zo fan van.
Shadow 750 ? En dan de C2 of later. Zie openingspost van de honda shadow VT/VTX topic voor een C2.
 
looiig bedoel ik mee traag in de toeren klimmen. daarnaast zwaar sturen.
Gewoon het gevoel of je op een onwijs zware motor zit qua gewicht.
 
Ik ga binnenkort beetje orienteren en proefrijden.

Heb vroeger een VX800 gehad met hetzelfde blok als de intruder (ongeveer)
Deze vond ik prima. Dus vandaar dat ik denk dat een wat kleiner blok wat actiever rijdt qua schakelen en toeren maken.

Snappie :)
 
Waarom moet het een cruiser zijn? Kijk eens naar een Triumph Bonneville of zoiets, als je van retro houdt? Of een Kawa W650 natuurlijk.
 
Dragstar 650 rijd niet echt looig vind ik zelf maar komt wat te kort op de snelweg. Niet dat ie dat niet kan maar dan draait ie net effe te veel toeren naar mijn smaak.

Verder een heel makkelijke motor en makkelijk sturen.
 
Hmmm, de meeste van motoren op je lijstje heb ik gereden behalve de Marauder.
Wat een bullshit over Vulcan sleutelellende..ja de 750 had soms ellende, maar de 800 is bulletproof.
Het verrast me ook dat de rijeigenschappen van de Dragstar zo word opgehemeld.
Mooi is ie wel, maar hij rijdt gewoon lomp en zwabberig voor een 650, echt een rechtdoor fiets.
Als je een goed en scherp sturende custom zoekt met een mooi v-twin karakter, kom je uit bij de VN800..de A-versie met 21" voorwiel.
Accelereren doet ie net een fractie minder dan een Intruder of Virago, maar je kunt er wel met gemak mee gooien en smijten + ze blijven in bochten met hogere snelheden ook stabieler.
Qua geluid is het ook de enige in je lijstje die de po-ta-to-achtige sound kan produceren.



05062010410.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Pyreneeen (binnendoor wegen) waren prima te doen met mijn 1100 classic, frame aan de grond in de bochten. Wel werken,je moest hem omgooien. Maar daar gaat het toch om?

See ya,
Ton
 
Da's het probleem, werken om hem om te gooien.
Ik denk dat ie dat juist niet zoekt.
Niet dat ik iets persoonlijk heb tegen een Dragstar 1100, het zijn voor de rest goeie deals.
 
Laatst bewerkt:
Ja idd, vanwege een VN 700 of 750 wat was het?, komt zo'n fiets hier nooit weer.
We weren daarom alle Vulcans bij onze sleutelclub.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, de meeste van motoren op je lijstje heb ik gereden behalve de Marauder.
Wat een bullshit over Vulcan sleutelellende..ja de 750 had soms ellende, maar de 800 is bulletproof.
Het verrast me ook dat de rijeigenschappen van de Dragstar zo word opgehemeld.
Mooi is ie wel, maar hij rijdt gewoon lomp en zwabberig voor een 650, echt een rechtdoor fiets.
Als je een goed en scherp sturende custom zoekt met een mooi v-twin karakter, kom je uit bij de VN800..de A-versie met 21" voorwiel.
Accelereren doet ie net een fractie minder dan een Intruder of Virago, maar je kunt er wel met gemak mee gooien en smijten + ze blijven in bochten met hogere snelheden ook stabieler.
Qua geluid is het ook de enige in je lijstje die de po-ta-to-achtige sound kan produceren.



[afbeelding]
Niet mee eens :N

Heb zelf ook de dragstar 650 gehad (classic) maar die hoefde ik echt de bocht niet in te gooien. Misschien de 1100 wel, dat weet ik niet maar de 650 verbaasde me juist hoe makkelijk die reed.
 
Dat kun je wel vinden, maar heb je ooit andere shoppertjes gereden dan?
Ik heb 3 weken op enkele 650 customs gereden, geen classics.
Maar ik begin nu te twijfelen of het rijwielgedeelte dan identiek is aan een classic.
Het gewicht van mijn Vulcan, vind ik in vergelijking met de de Yamaha 650 op een veel lager punt liggen + dat geweldige groot voorwiel.
Stapvoets rijden, wenden, snelle bochten nemen, manouvreren, het gaat allemaal zoveel makkelijker met die Vulcan.





Niet mee eens :N

Heb zelf ook de dragstar 650 gehad (classic) maar die hoefde ik echt de bocht niet in te gooien. Misschien de 1100 wel, dat weet ik niet maar de 650 verbaasde me juist hoe makkelijk die reed.
 
Laatst bewerkt:
Voor dat geld koop je ook een Intruder 1400 als je een beetje oplet/mazzel hebt.
Of een VS800 in nieuwstaat. Je kunt ook een wat goedkopere 800 nemen en zelf opknappen/verbouwen. Hoe dan ook, neem een Trudie!
Suc6 met de aanschaf!
 
De custom rijd idd anders dan de classic. Ander voorwiel en band.
Dan krijg je een soort "punt" waar je 'm overheen moet duwen en dan lijk je ineens in de bocht te vallen.
Heeft de classic niet.
 
het was idd voornamelijk de 700 die problemen gaf, de 750 heeft wat minpunten, maar welke motor heeft die niet. Ik heb 6 jaar een 700 gehad, zonder noemingswaardige problemen en 9 jaar een 1500 classic gehad, zonder problemen, alleen de eerste 1500 km een defecte cardan, maar die is onder garantie vervangen. de 800 classic heeft ook een prima wegligging voor een cruiserachtige (customachtige0, maar zoasl met de meeste, de rijd snel je treeplanken aan de grond, dat is dus de beperkende factor. het is denk ik meer smaakgebonden dan techniek die de keuze gaat bepalen
 
je hebt nu een VFR maar je rijdt dermate weinig dat een sport/tour niet perse nodig is.
Daarnaast vind je choppers of retro mooier.

De VFR is nog ongeveer 2250 waard en daar mag nog 1000 euries spaargeld bij.

Welke chopper zou je dan kiezen?
Dragstar 650
Intruder800
Marauder800
Vulcan 800
Virago 750

Ik heb in het verleden al een shadow1100c gehad. Die heb ik vrij snel weer weg gedaan want ik vond hem erg looiig rijden. Daarom gaat mijn voorkeur nu uit naar een middenklasser.

Tips zijn welkom :)

Nou gaat mijn vriendin net haar Shadow 750 uit 2005 verkopen zeg O-)
Ziet er echt keurig uit (eens per week wassen), is prima mee gereden (woon werk verkeer van 50 km enkele reis, 60-80-90 km wegen) en ze rijd als een oud wijf O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan