Stelbussen..

MrB

Die hard MF'er
4 feb 2004
615
0
Breskens
Hallo,

ik ben mn blok aan het inbouwen, het gaat verder allemaal goed alleen twijfel ik aan de stelbussen.

In mijn WPH staat het volgende :

Breng de stelbussen op de voorgeschreven lengte ( 11,5mm en 16,5mm ) en draai deze dan gelijkmatig vast.

Nou ik heb ze dus op de lengte's gezet maar ik heb dan nog best veel speling met mn blok , wat betekent dit ? en hoe los ik het op , gewoon vastdraaien? of moet ik iets anders eerst doen?

Alvast bedankt

edit :

Het gaat trouwens om een ZXR750 uit '91
 
hej iedereen ,

Alles zit nu weer op zn plaats, het lijkt erop dat mn frame krom is.. niet rampzalig maar toch wel een beetje ,


aan de linkerzijde ( gezien vanaf achter de motor ) moet de stelbus officieel op 16,5 mm gebracht worden, echter als ik dat doe heb ik nog 3,6 mm speling over..

Ik heb even gekeken op foto's van tijdens de demontage en daar blijkt dat de stelbus links gewoon wat verder naar binnen gedraaid was dan normaal , ik heb dit dus nu ook weer zo gedaan.

Voordat de motor uit elkaar ging was het gedrag van de motor gewoon goed, niet naar links/rechts trekken o.i.d. .
Dus ik neem aan dat dat nu ook weer gewoon goed zal zijn,

op het eerste zicht lijkt het frame ook gewoon recht , alleen kan je het "voelen"
dat dit niet zo is, er zitten minimale deukjes/bobbeltjes die aan de andere kant van het frame niet zitten..

Maar toch bedankt voor de tips ! :}
 
De afstelling in mm is er op gericht het blok recht in het frame te krijgen.
D.w.z. de ketting sert staat nu in lijn.

Waarschijnlijk is je frame krom.

Werk alsvolgt.

Zet eerst de achterste twee hand vast met de stelmoeren.
Zet je goeie kant (Rechts?) op de juiste afstelling.
En Links draai je alle speling weg. En zet je de zaak vast.

Mt. vr. grt. groen
 
Mooi zo , gelukkig heb ik dan alles in de goeie volgorde gedaan..

Ook al wist ik dus niet 100% zeker of dat goed was haha :X

Maar wat kunnen eventuele redenen zijn om het frame te laten krom trekken aan 1 kant?
 
Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken , maar er is verder aan de hele motor geen enkele kras te bekennnen van valschade o.i.d.

Ik vermoed dat de vorige eigenaar misschien beetje hard op een stoeprandje is geknald en daardoor het frame heeft beschadigd , een nieuwe voorvork heeft gestoken en klaar.

Maar nogmaals ik heb nooit iets aan de motor gevoeld van sporen, dus denk dat het wel meevalt allemaal... naja hoop ik meer..
 
zxr uit 91 is dat type K: ??

K: dit blok heeft zwart gespoten cylinders.
L: Dit blok is alu Kleurig.

Is er een ander blok gemonteerd ?

Ook dan kloppen de afstellingen niet.

Het type blok ( E ) staat op het vierkante stukje op de versnellings bak.
Net naast de karter ontluchting.

Groen
 
Terug
Bovenaan Onderaan