Stellen na schoonmaak carbs

Marlboro man

Die hard MF'er
14 jun 2004
808
0
Eindhoven (Noord Brabant)
De stelschroeven van mijn carburateurs heb ik na veel knallen met veel gas en meteen weer dicht veranderd, omdat dit erger is geworden.
De verbranding was iets te arm, (witte kern bougie's) dus heb de stelschroeven van 2.5 naar 2 slagen gedraaid nu is het een stuk beter, (nu licht bruine bougie)
Alleen het kan deze week weer wat veranderen met mijn nieuwe k&n filter.
Het orginele filter is nu wel erg vuil.

Wie heeft met een open uitlaat ook de stationaire luchtschroef verder dicht.

Marlboro man
 
De stelschroeven van mijn carburateurs heb ik na veel knallen met veel gas en meteen weer dicht veranderd, omdat dit erger is geworden.
De verbranding was iets te arm, (witte kern bougie's) dus heb de stelschroeven van 2.5 naar 2 slagen gedraaid nu is het een stuk beter, (nu licht bruine bougie)
Alleen het kan deze week weer wat veranderen met mijn nieuwe k&n filter.
Het orginele filter is nu wel erg vuil.

Wie heeft met een open uitlaat ook de stationaire luchtschroef verder dicht.

Marlboro man
ik kan me niet voorstellen dat je luchtfilter invloed heeft op de stationairloop.
Dat beetje lucht dat er dan doorheen moet ondervind geen weerstand van het filter.
Ik vraag me ook af hoe je aan de bougiekleur kan zien of je luchtstelschroef goed afgesteld staat. Deze heeft alleen invloed bij nagenoeg geen gas.
 
Hmmmm, verder dichtdraaien maakt je stationarmengsel toch armer, dus ik begrijp het niet.

Maar zonder de nodig kennis en apparatuur blijf je volgens mij bezig. Dus mijn advies door een ervaren persoon/bedrijf de boel goed laten afstellen en daarna met de handen eraf blijven.

Of je wilt bezig zijn, kan natuurlijk ook.................... ;)

Mijn carburateurblok is schoon en kan er zo weer op, hopelijk start hij weer.....maarja eerst de bak......

full
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, verder dichtdraaien maakt je stationarmengsel toch armer, dus ik begrijp het niet.

Maar zonder de nodig kennis en apparatuur blijf je volgens mij bezig. Dus mijn advies door een ervaren persoon/bedrijf de boel goed laten afstellen en daarna met de handen eraf blijven.

Of je wilt bezig zijn, kan natuurlijk ook.................... ;)

Mijn carburateurblok is schoon en kan er zo weer op, hopelijk start hij weer.....maarja eerst de bak......

[afbeelding]

Er in draaien is minder lucht dus het mengsel word rijker, als hij ploft bij gas terug moet hij ook rijker gesteld worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan