Stelletje amateurs

Natuurlijk hopen een paar jongens dat ze naar de MotoGP mogen (Vermeulen, maar dan moet ie eerst dat stomme hoedje en die moedervlek kwijt) maar weinig kans.

:?

Wat is dit nu voor kul? We hebben het toch over motorrace en niet over een beauty-contest? Vind jij dat GP-rijders eerst gekeurd moeten worden op hun uiterlijk voordat ze mee mogen doen?

En over dat hoedje: ik vind het juist leuk dat een coureur eens iets eigens heeft. Het is juist al zo'n eenheidsworst in de GP.
 
bla bla bla, nog meer gejank, bla bla bla... ik wil nieuwe motorfietsen, nieuwe pakken, nieuwe helmen en verse aggressieve coureurs zien, geen meerijders op oude zooi.

Welke race klasse vind je wel leuk dan :? :? :? :? De 125cc vind je waarschijnlijk nix, daar rijdt Locatelli (30) nog altijd vooraan, die is nou niet meteen vers te noemen. In de MotoGP strijden Gibernau (32) & Biaggi (33) nog altijd om de titel, dat zijn toch ook niet de jongsten, dus dat zal je waarschijnlijk ook wel nix vinden.

Let wel, ik gun het Chili zeker, enthousiaste vent maar het is niet de show van 1997/1998/1999 met Corsor, Fogarty, Slight, Haga, Edwards, Yanagawa, Chili, Kocinski(de idioot), .... Er werd toen trouwens ook op ouwe hokken als de RC45 en ZX7R gereden. Nu wil ik niet de ouwe lul uithangen met "vroeger was alles beter", maar ik vind de WSB van nu erg tam zonder aansprekende rijders.

25% van de namen in jouw lijstje rijden nog steeds mee en zoals je al zegt, reden ze toen ook met oud spul. Waarom maak je nou zo'n heisa :? :? :? :?
Het gaat toch om het racen? De races van afgelopen weekend waren top. 't Kampioenschap is nu hartstikke spannend, wat wil je nog meer.
Ik dacht dat het in de superbike toch wel een beetje de bedoeling was om met straatmotoren te racen. Hierdoor kunnen kleinere teams (in jouw ogen amateurs) ook mee rijden. I rest my case!
 
Carl Fogarty ziet in ieder geval weer gouden tijden voor de SBK:

Carl Fogarty believes the Superbike World Championship may be on the verge of a resurgence. Encouraging crowds at Brands Hatch last weekend, coupled with encouraging noises of the return of a variety of manufacturers, has provided the FPR owner with grounds for optimism for the years ahead.

On the back of further signs of improvement for his Foggy Petronas Racing team as Chris Walker claimed fourth place and team-mate Troy Corser was fifth, Carl said "I think the series was at a low last year, when there was only really one fast bike out there and when there was the negative reaction to the one tyre rule.

"Now the Honda is fast and there are a lot more 999 Ducati teams. There are strong indications that there will be more Hondas next year, with Yamaha and Suzuki teams returning. And, if MotoGP proves too expensive for the major manufacturers, World Superbike could get stronger and stronger again.

"I'm also hopeful that we will be challenging on a consistent basis after the encouraging results at Brands. We are hoping to consistently and comfortably run in the top six for the rest of the year and we are confident there is a lot more to come from the 900cc engine of the Petronas FP1.

"I think the one-tyre rule has made the series more interesting. There are four guys challenging for the championship and a few more capable of winning races. And it should be remembered that we are the only team doing lap times on Pirellis that are faster than our times last year."
 
Ho, ho, ik heb nooit gezegd dat ik WSB niet leuk vind. Er is alleen een constatering dat als een (zoals iemand anders zei) ouwe lul op een ouwe fiets na een zware crash twee uur eerder een race weet te "winnen" in een wereldkampionschap het niet zo best gesteld is met de concurrentie.
De MotoGP is de top van het motorracen dus rijden er ervarener rijders, en die speeltjes kosten even wat meer dan een WSB machine, ga je dus niet aan een groentje meegeven.

Ja, Corser/Hodgson/Haga rijden nog steeds, maar behalve Haga rijden ze niet meer zoals in bijvoorbeeld 98, behoudender en rijdend voor punten niet voor de overwinning. Daarom rijdt Hodgson ook nu in de MotoGP nadat hij eerder uit de GP500 was gegooid wegens te veel crashen. En rijdt Haga weer in de WSB waar hij mag crashen, maar dat teveel deed in MotoGP.

En ja, het is wel een schoonheidwedstrijd. Racen is een show, die show moet er goed uitzien. En als iemand met een suf hoedje rondloopt mag ik dat suf vinden en als er een drol midden op een gezicht geland is mag die weghaald worden. Mensen betalen veel geld om de show te zien, ze mogen dus hun best voor doen om het er goed mogelijk uit te laten zien. Dus niet zoals gnoom McCoy met foute baard.
 
:?

Wat is dit nu voor kul? We hebben het toch over motorrace en niet over een beauty-contest? Vind jij dat GP-rijders eerst gekeurd moeten worden op hun uiterlijk voordat ze mee mogen doen?

En over dat hoedje: ik vind het juist leuk dat een coureur eens iets eigens heeft. Het is juist al zo'n eenheidsworst in de GP.
helemaal mee eens...... *D
 
"In jouw belevingswereld mag er een ouwe lul op een ouwe brik een WSB wedstrijd winnen, in de belevingswereld van mensen die er verstand van zeggen en denken te hebben is het gelukkig anders"

Heb je wel eens de coureurs in de LG Racing Weekend auto's gezien, vadsige dertigers/veertigers met teveel geld en te weinig talent maar die het wel heel leuk vinden om te racen. Die indruk laat de WSB nu ook achter, rijders die als hobby racen hebben, niet als carrière. Natuurlijk hopen een paar jongens dat ze naar de MotoGP mogen (Vermeulen, maar dan moet ie eerst dat stomme hoedje en die moedervlek kwijt) maar weinig kans.
De 998 is niet eens meer gehomologeerd voor de European SuperStock, en dan wel in de WSB meedoen!
Wereldkampioenschappen moeten een toonzaal zijn van het nieuwste en beste, het is ook een show voor het publiek, ik wil nieuwe motorfietsen, nieuwe pakken, nieuwe helmen en verse aggressieve coureurs zien, geen meerijders op oude zooi.

Let wel, ik gun het Chili zeker, enthousiaste vent maar het is niet de show van 1997/1998/1999 met Corsor, Fogarty, Slight, Haga, Edwards, Yanagawa, Chili, Kocinski(de idioot), .... Er werd toen trouwens ook op ouwe hokken als de RC45 en ZX7R gereden. Nu wil ik niet de ouwe lul uithangen met "vroeger was alles beter", maar ik vind de WSB van nu erg tam zonder aansprekende rijders.

:Z jij bent echt wereldkampioen dom lullen zeg.
wat een onzin!!!
wist je nog niet dat Vermeulen al een (voor)contract heeft met HRC????
Hij zal mogelijk in 2006 op een HRC Repsol honda rijden.
Erg vervelend voor jou want dan zul je erg vaak naar dat rare hoedje en lelijke moedervlekje kijken...
Ik wens je erg veel succes de komende jaren..... :X
 
En we horen niemand over het feit dat Rossi bij volle maan veranderd in een weerwolf, getuige zijn kapsel?
Zou het trouwens niet erg vinden om zo'n vlekje te hebben, al kreeg ik ook z'n
rijtalent erbij!
Enne..vorig jaar zijn we toch verwend met Katja Poensgen in de 250?

Ben het ermee eens dat het niveau van racen halverwege tot eind jaren 90 een stuk
hoger lag dan nu in de WSB. Vind het ook zware nonsens dat een bandenfabrikant in
een niet-standaardklasse een WK-titel koopt. Neemt niet weg dat de races wel leuk zijn om te zien!
Trouwens, wel opvallend dat in vergelijkingstesten in motorbladen de Cbr 600 en de blade vaak als laatste eindigen, maar in de WSS en WSB voorin meedraaien (wat heet!).
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan