Stelletje amateurs

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Zo, dus een ouwe vent, die ook nog 2 uur eerder een mega smekker gemaakt heeft, op een nog oudere motorfiets wint een WORLD superbike wedstrijd voor een horde "aanstormede talenten" op splinternieuw materiaal.

Bravo voor Chili (ik dach echt na de smekker dat ie lekker in zijn mandje zou gaan liggen), boeeee.. voor de rest.

Bravo ook voor de PSG-1 monteurs, ik zag tijdens de herstart intermezzo toch echt twee komplete 998 machines in de Chili pitbox staan.
 
Zo, dus een ouwe vent, die ook nog 2 uur eerder een mega smekker gemaakt heeft, op een nog oudere motorfiets wint een WORLD superbike wedstrijd voor een horde "aanstormede talenten" op splinternieuw materiaal.

Bravo voor Chili (ik dach echt na de smekker dat ie lekker in zijn mandje zou gaan liggen), boeeee.. voor de rest.

Bravo ook voor de PSG-1 monteurs, ik zag tijdens de herstart intermezzo toch echt twee komplete 998 machines in de Chili pitbox staan.


Hebben ze Haga dan gediskwalificeerd ?
Had ie weer wat tegen verkoudheid geslikt ?
Ik heb Haga twee keer als winnaar over de streep zien komen

EgbertO
 
Oh sorry, ik ging uit van de informatie van mijn vriendin, die vermelde dat Chili de tweede race gewonnen had. Ik zal haar een paar beuken extra geven vanavond.

Ik heb de laatste paar ronden ook niet gezien vanwege videoband op.

Nog steeds, iets minder, bravo voor Chili, en nog steeds "Waar is de rest?" .
 
Oh sorry, ik ging uit van de informatie van mijn vriendin, die vermelde dat Chili de tweede race gewonnen had. Ik zal haar een paar beuken extra geven vanavond.

Ik heb de laatste paar ronden ook niet gezien vanwege videoband op.

Nog steeds, iets minder, bravo voor Chili, en nog steeds "Waar is de rest?" .
Chili ging idd als eerste over de streep. Maar vanwege de rode vlag was het een aggregate race. En over het totaal had Haga gewonnen.

En hij mag dan wel een 998 rijden, maar er zit wel een 999 blok in.

Vermeulen heeft van het begin af aan aangegeven dat ze de fiets niet goed kregen voor dit circuit. Hij is op de zachtst mogelijke band gestart om nog enigszins rond te kunnen komen (ahum). In beide races deed ie in het begin leuk mee om later wat af te zakken. Al met al heeft ie dan toch aardig zijn best gedaan, zou ik zo zeggen.

Laconi is gecrashed en Toseland heeft het ook niet bepaald meegezeten. Blow up in het eerste deel van de tweede race en dan (meen ik) door Corser van de baan gereden worden na de herstart.

Al met al was een groot deel van de competitie niet echt in een positie om partij te bieden.

Neemt niet weg dat het een hele mooie prestatie van Chili is, natuurlijk. *D En erg geinig dat ie gewoon zijn pak, handschoenen en laarzen het publiek ingooide om vervolgens op zijn kousen weer terug te strompelen naar de pits. :}
 
Ha, ha, zo juist gelezen dat hij dus wel als eerste over de finish kwam in het tweede deel.

Kompleet ruk natuurlijk dat ze wel starten in de volgorde waarin ze het eerste deel zijn gefinished maar dan toch tijden bij elkaar optellen.

Het is of:
- herstarten in de oorspronkelijke startvolgorde en dan tijden bij elkaar optellen.
- herstarten in rijvolgorde en een nieuwe race over de resterende ronden.

Wie de combinatie van die twee verzonnen heeft is echt niet goed bij zijn hoofd.
 
Ha, ha, zo juist gelezen dat hij dus wel als eerste over de finish kwam in het tweede deel.

Kompleet ruk natuurlijk dat ze wel starten in de volgorde waarin ze het eerste deel zijn gefinished maar dan toch tijden bij elkaar optellen.

Het is of:
- herstarten in de oorspronkelijke startvolgorde en dan tijden bij elkaar optellen.
- herstarten in rijvolgorde en een nieuwe race over de resterende ronden.

Wie de combinatie van die twee verzonnen heeft is echt niet goed bij zijn hoofd.
:^

De wegen van Flamini zijn ondoorgrondelijk. :+
 
"En hij mag dan wel een 998 rijden, maar er zit wel een 999 blok in."

Nauw en? Het frame/geometrie van de 916 is in 1990/1991 ontworpen. Dat is dus eeuwen geleden in termen van motorfietsontwikkeling. Kawasaki, Yamaha, Honda, Suzuki moeten zich schamen. Die dingen moeten veel meer vermogen en betere wegligging hebben. Dus ligt het aan de coureurs? Stelletje amateurs dus.
 
"Laconi is gecrashed en Toseland heeft het ook niet bepaald meegezeten. Blow up in het eerste deel van de tweede race en dan (meen ik) door Corser van de baan gereden worden na de herstart.

Al met al was een groot deel van de competitie niet echt in een positie om partij te bieden."

Je moet eerst finishen voordat je voorin kan finishen. Dat wil dus zeggen dat als je de concurrentie zo hard moet laten rijden dat ze het niet kunnen bolwerken, dat is dat dus niet hun fout maar jouw prestatie. Zoiets als Lance Armstong, zo hard gaan fietsen dat de concurrentie ziek moet afstappen.
 
"En hij mag dan wel een 998 rijden, maar er zit wel een 999 blok in."

Nauw en? Het frame/geometrie van de 916 is in 1990/1991 ontworpen. Dat is dus eeuwen geleden in termen van motorfietsontwikkeling. Kawasaki, Yamaha, Honda, Suzuki moeten zich schamen. Die dingen moeten veel meer vermogen en betere wegligging hebben. Dus ligt het aan de coureurs? Stelletje amateurs dus.
Kawasaki, Honda en Suzuki hebben geen (officiële) fabrieksteams vanwege de regels die Flamini dit jaar oplegde mbt de banden. De teams met die fietsen rijden dus op veredelde straatfietsen (min of meer). Verder is dit pas het eerste jaar dat de 1000's onbegrensd rond mogen rijden, terwijl Ducati kan putten uit jarenlange ervaring met min of meer dezelfde fiets. En een hoop (set-up)data over de circuits van voorgaande jaren. De Blade en de ZX10R zijn beide volledig nieuwe fietsen en de 2004 R1 is ook wel zodanig anders dan het vorige model dat je van een nieuwe fiets kunt spreken, denk ik.

Als dan een Chris Vermeulen met een volledig nieuwe fiets zonder officiële fabrieksondersteuning in zijn eerste jaar in de klasse al een serieuze titelkandidaat is (meer dan Chili iig), vind ik dat ie het toch niet echt slecht doet.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Chili het geweldig doet, maar ik denk dat je de prestaties van de Japanse merken niet zo rechtstreeks met die van de Ducs kunt vergelijken. Gezien de hoeveelheid geld die Ducati ertegenaan gooit en het ontbreken van fabrieksteams van de Japanse merken.

De enige die zich wat dat betreft eens achter de oren zou moeten krabben, imho, is Suzuki. Vorig jaar deden ze in de kop mee en dit jaar zijn ze nergens.

"Laconi is gecrashed en Toseland heeft het ook niet bepaald meegezeten. Blow up in het eerste deel van de tweede race en dan (meen ik) door Corser van de baan gereden worden na de herstart.

Al met al was een groot deel van de competitie niet echt in een positie om partij te bieden."

Je moet eerst finishen voordat je voorin kan finishen. Dat wil dus zeggen dat als je de concurrentie zo hard moet laten rijden dat ze het niet kunnen bolwerken, dat is dat dus niet hun fout maar jouw prestatie. Zoiets als Lance Armstong, zo hard gaan fietsen dat de concurrentie ziek moet afstappen.
Kijk, dat Laconi op zijn snufferd gaat doet ie idd zelf. Maar Toseland had er in dit geval niet zoveel over te zeggen, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Fabrieksonsteuning is niet nodig, zoals Fireblade/Ten Kate laat zien, teams zoals Bertocchi Kawasaki zijn geen kleine jongens, die weten echt wel wat het tunen van een motorfiets inhoud. Zongshen Suzuki weet al heel wat jaren wat het is om een Suzuki snel te krijgen, zo zijn er meer teams die voor ons onbekend zijn maar zeker capaciteiten hebben.

Natuurlijk,privé teams hebben geen exotische materiaal componenten, zoals kompleet magnesium waterpompen, superzwaar materiaal vliegwielen, extra zware krukassen, ze moeten met een beperkt budget nokkenassen ontwikkelen of gewoon inkopen en vertrouwen op de nokkenasbouwer. Maar de hele vering toestand is te koop, hyper drijfstangen en zuigers zijn te koop of je laat ze maken, bv. bij Carrillo, super licht lopende lagers zijn te koop, injectie/ontstekingssystemen zijn te koop, enz..

Maar ja, het blijven dus amateurs...
 
Ik vond de uitslag geweldig voor het verloop van het kampioenschap....

Van mij mag iedereen kampioen worden behalve die 2 van het Fila-ducati team (laconi/toseland). :r

Vermeulen en haga :}
 
(heel verhaal.....)
Maar ja, het blijven dus amateurs...
Waarom een kromme stelling er tegenaan gooien als je hoe dan ook bevooroordeeld blijft in de discussie?

In jouw belevingswereld mag er een ouwe lul op een ouwe brik een WSB wedstrijd winnen, in de belevingswereld van mensen die er verstand van zeggen en denken te hebben is het gelukkig anders. :+
 
Waarom een kromme stelling er tegenaan gooien als je hoe dan ook bevooroordeeld blijft in de discussie?

In jouw belevingswereld mag er een ouwe lul op een ouwe brik een WSB wedstrijd winnen, in de belevingswereld van mensen die er verstand van zeggen en denken te hebben is het gelukkig anders. :+
Ik denk dat John wel _iets_ meer verstand van racerij heeft dan jij...
 
Waarom een kromme stelling er tegenaan gooien als je hoe dan ook bevooroordeeld blijft in de discussie?
schater.gif
Wie zonder zonde is, werpe de eerste stelling :+
 
Ik denk dat John wel _iets_ meer verstand van racerij heeft dan jij...

denk eigenlijk dat Ducati nu al een serieus pak slaag krijgt van ten Kate!
Dat een privefiets,die het alleen maar beter kan gaan doen, al zo'n zware
bedreiging is voor het Fila-fabrieksteam, moet toch goed zijn voor een paar slapeloze nachten in Bologna..
 
...bevooroordeeld...


B|


Ik ben het wel met Ed eens dat omdat Chili vooraan meedoet dat dat per definitie betekend dat de SBK niks meer voorstelt. Ik ben juist blij dat in de SBK er in ieder geval mannen rijden waar je je als dertiger ook nog een beetje mee kunt identificeren, daar rijden kerels die gepokt en gemazeld zijn in de internationale wegracewereld.

Met bijv. de 125 cc, een klasse die ik vroeger altijd erg leuk vond om te volgen, heb ik eigenlijk niks meer. Elk jaar een horde nieuwe spaanse en italiaanse snotneuzen van wie velen we nooit meer wat terug zien. Ik zeg absoluut niet dat die kereltjes niet kunnen rijden hoor, maar de uistraling van zo'n race is wat mij betreft wel helemaal weg. Een WK moet een race zijn met toppers, niet met beginners.
 
Slappe gelul allemaal van een Xaantal(ken mij het verrotten wie het meeste geld bezit of op de nieuwste fietsen rijd) lui hierboven,ik heb fantastische wedstrijden gezien :}
 
B|


Ik ben het wel met Ed eens dat omdat Chili vooraan meedoet dat dat per definitie betekend dat de SBK niks meer voorstelt. Ik ben juist blij dat in de SBK er in ieder geval mannen rijden waar je je als dertiger ook nog een beetje mee kunt identificeren, daar rijden kerels die gepokt en gemazeld zijn in de internationale wegracewereld.

Met bijv. de 125 cc, een klasse die ik vroeger altijd erg leuk vond om te volgen, heb ik eigenlijk niks meer. Elk jaar een horde nieuwe spaanse en italiaanse snotneuzen van wie velen we nooit meer wat terug zien. Ik zeg absoluut niet dat die kereltjes niet kunnen rijden hoor, maar de uistraling van zo'n race is wat mij betreft wel helemaal weg. Een WK moet een race zijn met toppers, niet met beginners.
my thoughts exactly
 
"In jouw belevingswereld mag er een ouwe lul op een ouwe brik een WSB wedstrijd winnen, in de belevingswereld van mensen die er verstand van zeggen en denken te hebben is het gelukkig anders"

Heb je wel eens de coureurs in de LG Racing Weekend auto's gezien, vadsige dertigers/veertigers met teveel geld en te weinig talent maar die het wel heel leuk vinden om te racen. Die indruk laat de WSB nu ook achter, rijders die als hobby racen hebben, niet als carrière. Natuurlijk hopen een paar jongens dat ze naar de MotoGP mogen (Vermeulen, maar dan moet ie eerst dat stomme hoedje en die moedervlek kwijt) maar weinig kans.
De 998 is niet eens meer gehomologeerd voor de European SuperStock, en dan wel in de WSB meedoen!
Wereldkampioenschappen moeten een toonzaal zijn van het nieuwste en beste, het is ook een show voor het publiek, ik wil nieuwe motorfietsen, nieuwe pakken, nieuwe helmen en verse aggressieve coureurs zien, geen meerijders op oude zooi.

Let wel, ik gun het Chili zeker, enthousiaste vent maar het is niet de show van 1997/1998/1999 met Corsor, Fogarty, Slight, Haga, Edwards, Yanagawa, Chili, Kocinski(de idioot), .... Er werd toen trouwens ook op ouwe hokken als de RC45 en ZX7R gereden. Nu wil ik niet de ouwe lul uithangen met "vroeger was alles beter", maar ik vind de WSB van nu erg tam zonder aansprekende rijders.
 
Ha, ha, zo juist gelezen dat hij dus wel als eerste over de finish kwam in het tweede deel.

Kompleet ruk natuurlijk dat ze wel starten in de volgorde waarin ze het eerste deel zijn gefinished maar dan toch tijden bij elkaar optellen.

Het is of:
- herstarten in de oorspronkelijke startvolgorde en dan tijden bij elkaar optellen.
- herstarten in rijvolgorde en een nieuwe race over de resterende ronden.

Wie de combinatie van die twee verzonnen heeft is echt niet goed bij zijn hoofd.

Je zal in het eerste deel 6 seconden los zijn :X herstart, 7 rondjes..jammer je bent 5e :+
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan