stelling..harley ja of nee

de schadow van mn vriendin wilde na een koffie en boerenomeletpauzze helemaal niet meer starten. (nee we hebben de motor niet de omelet en koffie gevoerd)

waarschijn lijk ergens kortsluiting, van de accu aansluitingen. want zodra ik aan de accu kwam, kon ik weer contact zetten en starten.
Accupool gecheckt???
Zeker amerikaanse import shadow?? Dan trilt er nog wel es wat los namelijk. ;)
 
Accupool gecheckt???
Zeker amerikaanse import shadow?? Dan trilt er nog wel es wat los namelijk. ;)

inderdaad amerikaanse import!!

heb ernog helemaal NIET naar gekeken, moest eerst mn eigen motor weer in orde hebben voor de choppermeeting.

Ik verwacht zelf iets van slechte massa, of een slecht contact of kortsluiting in de buurt van de accu.

ik denk dat het een nasleep is van de Jaguar die er onlangs achterop is gereden
 
[off-topic]Het lijkt op hetzelfde akkefietje wat ik laatst had en dat was een losse accupool. Toen die eenmaal vast zat liep ze nog niet goed :( Wat bleek nou: zat de andere ook los!! Dat verzin je toch niet! Maargoed, dus ook de andere weer vastgezet en toen liep ze weer als een zonnetje![on-topic]

Bijlage: HPIM2377a.JPG
 
[off-topic]Het lijkt op hetzelfde akkefietje wat ik laatst had en dat was een losse accupool. Toen die eenmaal vast zat liep ze nog niet goed :( Wat bleek nou: zat de andere ook los!! Dat verzin je toch niet! Maargoed, dus ook de andere weer vastgezet en toen liep ze weer als een zonnetje![on-topic]

motor loopt perfect.
is dus eigenlijk mijn vriendin haar bike,
laatst is er een jaguar achtrop gereden, en nadat de schade gemaakt was, heeft ze er een keer of vier mee gereden.
tot ze op een avond ff naar de moeder wilde, en de bike wle op contact kon zetten, maar zodra ze de startknop in drukte was t klik, en viel alles uit. en kon niets meer.

ikke (later) de kappen er af, zekeringen gechecked, bleek dat er twee stekkers niet al te vast zaten, en de kap waar de accu mee opgesloten zit zat niet goed vast.

dit verholpen, en voila hij wilde weer starten, (ikk ede eerte de beste keer bij de motorzaak al klagen)

daarna heb ik de shadow ene paar keer gebruikt voor korte ritjes (simpel omdat die vooraan in de schuur stond)

tot afgelopen zondag wij aan het toeren waren, de motor liep perfect, maar na aan pauze van een half uurtje, weer precies het zelfde, contact aan, startknop drukken, en klik alles weer uit.

ik dus kap er af, en zekeringen/stekkers bekeken, nog niets, dan maar de kap voor de accu los.
gekeken of er kabels los zaten, niets bijzonders te zien zo snel. maar hij starte ineens wel weer. dus alles weer dicht gebouwd, en weer rijden.

totdat we na afloop van de rit na op een terras te hebben zitten nagenieten weer naar huis wilden, weer exact hetzelfde: contact aan, startknop drukken, en klik alles weer uit.

ik dus kap er af, en zekeringen/stekkers bekeken, nog niets, dan maar de kap voor de accu los.
gekeken of er kabels los zaten, niets bijzonders te zien zo snel. maar hij starte ineens wel weer. dus alles weer dicht gebouwd, en weer rijden.

sindsdien heb ik er nog niet na gekeken, omdat ik simpelweg amper tijd heb gehad. zal wel kleinigheidje zijn
 
motor loopt perfect.
is dus eigenlijk mijn vriendin haar bike,
laatst is er een jaguar achtrop gereden, en nadat de schade gemaakt was, heeft ze er een keer of vier mee gereden.
tot ze op een avond ff naar de moeder wilde, en de bike wle op contact kon zetten, maar zodra ze de startknop in drukte was t klik, en viel alles uit. en kon niets meer.

ikke (later) de kappen er af, zekeringen gechecked, bleek dat er twee stekkers niet al te vast zaten, en de kap waar de accu mee opgesloten zit zat niet goed vast.

dit verholpen, en voila hij wilde weer starten, (ikk ede eerte de beste keer bij de motorzaak al klagen)

daarna heb ik de shadow ene paar keer gebruikt voor korte ritjes (simpel omdat die vooraan in de schuur stond)

tot afgelopen zondag wij aan het toeren waren, de motor liep perfect, maar na aan pauze van een half uurtje, weer precies het zelfde, contact aan, startknop drukken, en klik alles weer uit.

ik dus kap er af, en zekeringen/stekkers bekeken, nog niets, dan maar de kap voor de accu los.
gekeken of er kabels los zaten, niets bijzonders te zien zo snel. maar hij starte ineens wel weer. dus alles weer dicht gebouwd, en weer rijden.

totdat we na afloop van de rit na op een terras te hebben zitten nagenieten weer naar huis wilden, weer exact hetzelfde: contact aan, startknop drukken, en klik alles weer uit.

ik dus kap er af, en zekeringen/stekkers bekeken, nog niets, dan maar de kap voor de accu los.
gekeken of er kabels los zaten, niets bijzonders te zien zo snel. maar hij starte ineens wel weer. dus alles weer dicht gebouwd, en weer rijden.

sindsdien heb ik er nog niet na gekeken, omdat ik simpelweg amper tijd heb gehad. zal wel kleinigheidje zijn

Mijn gok is massakabel aan de accu die niet goed vast zit, die kan exact dergelijke symptomen veroorzaken.
 
ze mogen allemaal zeggen wat ze willen, ik heb een suzuki,
maakt kabaal als jewelste (open turnout pipes of zoiets)
en ik moet meer terug vast maken dan een HD dat moet,
door de trillingen. maar ik hou haar...

zolang je van je bike houd zoals ze is dan zit je goed.
HD of niet..who cares? ik alvast niet. })
 
Harley, Ja of nee....

Als je jezelf dat afvraagt, kan je dan niet beter een Jawa nemen? Wie gaat er nu op dat ding rijden? Jij toch, (of koop je hem voor mij? }) )

Je koopt een stukje motorfietstechniek. Goed of slecht, dat kan je uit de postings hiervoor wel halen. Maar, een HD is hoofdzakelijk imago en dat is geheel aan jou om daar een keuze in te maken. Bedenk ook dat je een motor die je "het einde" vindt, veel meer onkosten en ellende vergeeft dan een motor waaraan je de (in theorie) mindere eis hebt gesteld: "Hij moet het doen". De laatste eis is in de praktijk veel zwaarder, want dan ga je lopen mopperen op iedere bout die vervangen moet worden en elk ventiel wat lek raakt.


Bedenk ook het volgende:
Je koopt een motor met een "gekruid" prijskaartje. Wil je performance, dan is een HD niet de juiste fiets. Wil je betrouwbaarheid, dan zou ik nog maar eens Duits gaan shoppen. Wil je value for money, dan lijkt mij Japans wel een goede optie.
Maar wil je imago, dan gaat er niets boven een HD.
 
Bedenk ook het volgende:
Je koopt een motor met een "gekruid" prijskaartje. Wil je performance, dan is een HD niet de juiste fiets. Wil je betrouwbaarheid, dan zou ik nog maar eens Duits gaan shoppen. Wil je value for money, dan lijkt mij Japans wel een goede optie.
Maar wil je imago, dan gaat er niets boven een HD.
Helemaal mee eens!!! Dat is dus ook mijn grote dilemma.......
 
misschien kan ik er wat aan veranderen,alhoewel als ik naar iemand zwaai,vind ik het ook leuk wat terug te krijgen,ik heb wel eens een paar maanden regelmatig naast een hd rijder bij het stoplicht gestaan,maar wat ik ook zei of hoe ik ook zwaaide ik bleef lucht voor hem,maar is dit nou echt gebruikelijk?of is het echt persoonsgebonden? :?
 
Persoonsgebonden, maar volgens mij zijn er best veel HD rijders die Tupperwarebak-rijders niet groeten.

Ik groet gewoon alle motorrijders. *LOL* Af en toe voor de lol ook een ScOoTaH-rijder, als-ie me groet! :+
 
misschien kan ik er wat aan veranderen,alhoewel als ik naar iemand zwaai,vind ik het ook leuk wat terug te krijgen,ik heb wel eens een paar maanden regelmatig naast een hd rijder bij het stoplicht gestaan,maar wat ik ook zei of hoe ik ook zwaaide ik bleef lucht voor hem,maar is dit nou echt gebruikelijk?of is het echt persoonsgebonden? :?
Misschien was ie doof.
 
tot ze op een avond ff naar de moeder wilde, en de bike wle op contact kon zetten, maar zodra ze de startknop in drukte was t klik, en viel alles uit. en kon niets meer.

Heb exact hetzelfde gehad (intruder), ik ging alleen niet naar haar moeder :) , druk maar een keertje op de accupoolschroef met een schroevedraaier oid. en je zal zien dat hij normaal start. ff polen vastzetten dus.
 
Ik heb, na 15 jaar met héél veel plezier Intruder te hebben gereden, 2 jaar geleden mijn eerste HD aangeschaft, en ik heb er nog steeds geen spijt van. Wil niet zeggen dat ik nu niets meer te maken wil hebben met jappenbikes. Qua techniek zijn niet-HD's gewoon beter, maar je kiest nu eenmaal voor een motor die bij je past. Mijn huidige bike lijkt qua uiterlijk ook op de Trudy, dus voor mij heeft het niets te maken met het merk. Welbeschouwd heb ik eigenlijk ook geen 'echte" HD, maar een eigenbouw MOTOR met een HD-blok; de rest is samengesteld. De fabrieksuitvoeringen kunnen mij ook niet bekoren, maar dat geldt ook voor de meeste andere merken.
 
Ik heb, na 15 jaar met héél veel plezier Intruder te hebben gereden, 2 jaar geleden mijn eerste HD aangeschaft, en ik heb er nog steeds geen spijt van. Wil niet zeggen dat ik nu niets meer te maken wil hebben met jappenbikes. Qua techniek zijn niet-HD's gewoon beter, maar je kiest nu eenmaal voor een motor die bij je past. Mijn huidige bike lijkt qua uiterlijk ook op de Trudy, dus voor mij heeft het niets te maken met het merk. Welbeschouwd heb ik eigenlijk ook geen 'echte" HD, maar een eigenbouw MOTOR met een HD-blok; de rest is samengesteld. De fabrieksuitvoeringen kunnen mij ook niet bekoren, maar dat geldt ook voor de meeste andere merken.
Ik heb er even over nagedacht......maar ik begrijp hier niet zoveel van geloof ik... :?
Waarom ben jij dan Harley gaan rijden??? En niet flauw doen met 'If I had to explain Harley You wouldn't understand'. Want dat vinnik zo'n dooddoener! :r

Je had een Trudy
het heeft niets te maken met merk
technisch is een Trudy beter
en je HD lijkt zelfs op je Trudy

Is het dan echt om te kunnen zeggen dat je Harley rijdt? :P
 
Zijn hier ook nog mensen die vinden dat harley mooie motorfietsen gemaakt heeft?Voor mij zijn stock fietsen nog steeds het mooiste(tot 1984 dus).Meerderheid denkt volgens mij dat stock zuigt.
 
Altijd doen een sportster kopen. Ik rij zelf vanaf 1997 met een sportster 883. Inmiddels heb ik hem een beetje verbouwd en hij rijdt heerlijk. Natuurlijk zijn er ook andere gave bikes maar een HD'tje is toch net iets anders.

Als je met een custom jap of een BMW naar Zuid Frankrijk rijdt stap je af en je bent nog zo fit als wat........Als je met een HD aankomt ben je gebroken.....maar je hebt een L*L van een meter... heerlijk dat gevoel.

Be Free. :]
 
Zijn hier ook nog mensen die vinden dat harley mooie motorfietsen gemaakt heeft?Voor mij zijn stock fietsen nog steeds het mooiste(tot 1984 dus).Meerderheid denkt volgens mij dat stock zuigt.

Ik ben denk ik één van de weinige H-D rijders die liever een stock H-D heeft dan een geheel verbouwde. Ik vind een verbouwde H-D wel mooi,maar ik wil er ook nog fatsoenlijk op kunnen rijden en dat kan op de hadees van tegen woordig. Het mooiste hadeeblok hangt volgens mij nog steeds in een ouwe Shovel,direct herkenbaar met die grote koppen erop.Maar hoe dat rijdt weet ik verder niet.
Op dit moment heb ik een roadking custom,een geweldige bike met genoeg power (±80 pk)en lekker veel koppel (±120nm). Een motor waar je ook na kilometers rijden nergens last van hebt. Je zou zeggen dat heb je op een Pan-European of een K1200 LT ook niet,dat klopt. Maar ik heb ze beide gehad en vond ze gewoon te perfect,bij het doods af.De hadee leeft,lekker met je kop in de wind het supergeluid wat erin zit en de looks vind ik ook helemaal te gek en in tegenstelling wat veel anderen hier op M-F zeggen rijdt en remt een hadee prima.
Ik rijdt er echt niet op omdat het nou perse een hadee moet zijn maar die machine bevalt me gewoon zeer goed en daarbij zijn het ook nog eens probleemloze motoren. Ik zwaai naar andere merken incl. japs en ik maak wel eens een praatje met andere motorrijders. Dus het denken in hokjes in de trend van hadee,oke,maar hadeerijders niet oke,dat slaat al helemaal nergens op,dan heb je zeker een vader die met foute hadee rijders meerijdt. Ik ken in elk geval genoeg Hadeerijders die wel normaal zijn en ook open staan voor andere merken,het valt echter wel op dat de laatste jaren het tij keert en er veel meelopers zijn. Als je dan safe uit komt lopen hoor je ze zachtjes zeggen heiligschennis,want recht in je gezicht durven ze dat niet te zeggen.

Maar om op de stelling terug te komen Harley.... ja of nee?
Natuurlijk ja,een sportster is een prima motor ik heb er 1 gehad waar mijn hdee virus mee begonnen is,wendbaar,vlot en een echt geluid! En qua onderhoudskosten valt het allemaal heel erg mee.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan