stelling..harley ja of nee

smokiebike

MF'er
6 feb 2004
177
1
rijswijk
hoi mederijders ik kan mogelijk een harley sportster kopen maar weet niet of dit nou wel een juiste keus is,ik hoor erg veel verhalen van afgevallen onderdelen en zo,ik rij nu op een probleemloze honda shadow wat is wijsheid? :?
 
hehe... dat zijn gewoon de praatjes. :P Het is echt niet zo dat als je wegrijdt er een sliert onderdelen achter hangt ;)
 
geen harley nemen (dan blijft je linker hand aan je stuur plakken als ik groet en komt ie alleen los om je mobiel te pakken (om de anwb te bellen) ;)
 
ja maar dat zijn alleen harley rijders die voor de fun (dus over dag op kantoor, en in het weekend rijden en geen bal van techniek weten)dus een mobieltje bij zich hebben.
 
Mijn Sportster is betrouwbaarder dan mijn vorige japanners, een Yamaha XV700LC en en Honda V65 Magna, beide gaven problemen, de Yamaha met starten en carburateurs en de Honda met remmen en nokkenas slijtage.

De Harley heeft nog geen problemen gehad, en geen onderdelen verloren ondanks trillingen, goede keus als je het mij vraagt ;)
En mijn Sportster heeft nu ook na wat aanpassingen 70 achterwiel pk's.

De versnellingsbak vraagt om harder schakelwerk en afentoe kan de vrij moeilijk te vinden zijn, ook remmen gaat met een harde ferme hand het beste, ook de achterrem gebruiken ;)
Koppel is ERG leuk, mijne moet ongeveer 100-110nm hebben nu, trekt altijd wel :)

Motor met karakter en goedkoper in onderdelen dan een jap :)
 
Laatst bewerkt:
Tja, als je van choppers houdt zal een Harley wel de ultieme motor zijn.

Wat de één geweldig vindt, haat de ander. Een Harleyrijder zal z'n fiets natuurlijk nooit afkraken (Heeft ie op zich nog gelijk in ook...anders had ie 'm niet gekocht...). Gewoon een goeie testrit maken dus, dan weet je alles.



Voor mij is 't dus hélémaal niks......zo'n amper rijdende vibrator....of heette dat nou Liberator???? :+
 
je gaat toch geen motor kopen omdat iemand zegt dat ie niet mooi is of juist wel blabla.......als jij t mooi vind koop je m toch gewoon ook al is 3x nix ;)
 
Als je het hier al moet vragen dan zou ik het vooral niet doen.
Maar dat is de bescheiden mening van een Harley rijder.
 
Ooit stond in Motoren en Toerisme een gebruikersrapport. Het bleek dat de moderne sportster betrouwbaar is en weinig problemen heeft; ook de riem gaat lang mee. En zonder forward controls heb je ook nog een redelijke bodemvrijheid.

Koop wat je leuk vindt en met elk merk motor kan je een pech-exemplaar hebben.
 
Als je het hier al moet vragen dan zou ik het vooral niet doen.
Maar dat is de bescheiden mening van een Harley rijder.

Sluit mij helemaal bij Slow aan. Zelf rijd ik een Ducati, heeft ook geen vlekkeloze reputatie, maar is in mijn optiek de ultieme sportmotor. Je koopt zo een ding dan ook met hart en ziel en je bent dan ook bereid om al het negatieve geklets van onwetenden voor lief te nemen. Je gaat ervoor, of je blijft Honda rijden, als je twijfelt, hou dan je Honda, is ook niks mis mee. Mensen vragen mij wel eens waarom ik zo een onbetrouwbare "stukgaatie"koop terwijl ik voor minder geld een oerbetrouwbare Japanse superbike had kunnen kopen die ook nog eens 30-40 pk meer heeft. Ik zag dan altijd maar: "Als ik het je moet uitleggen, zul je het waarschijnlijk toch niet begrijpen".
 
Kom gewoon naar de Chopper meeting, daar komen meerdere Sportster-rijders en kun je daar eens verder vragen.
Je zult hier een groot aantal reactie's krijgen maar daarvan zullen er genoeg negatieve zijn van lieden die 0,0 ervaring met HD hebben.

Bij deze is Sportster-engel ook uitgenodigd O-)
 
Kom gewoon naar de Chopper meeting, daar komen meerdere Sportster-rijders en kun je daar eens verder vragen.
Je zult hier een groot aantal reactie's krijgen maar daarvan zullen er genoeg negatieve zijn van lieden die 0,0 ervaring met HD hebben.

Bij deze is Sportster-engel ook uitgenodigd O-)

Niets aan toe te voegen.

Al dat gemekker van ons niet Harley bezitters. Wat wij overigens nogal eens vergeten is dat wij op fietsjes van een tot enkele jaren oud zitten. De sloop ligt bezaaid met onze Japannertjes.

Op Harley treffen onlangs in Leopoldsburg toch erg veel gave (oude)Harley's gezien. En ja, toch ook gezien er een voor ons begon te 'knallen' en dat hij bij zijn volgende parade doorkomst enkele schroefjes van toeschouwers terug kreeg. Maar eehhh, boeit dat? Neen, volgtens mij niet écht.

En de sportster? Persoonlijk vindt ik dat een leuk en stoer model. Indien ik zelf een custom bike zou moeten rijden dan zou de sportster volgens mij boven aan mijn lijstje staan. ;)
 
Er heersen hier nog wel eens wat vooroordelen wat HD betreft (iets met trillen, onderdelen en zwaaien :X ) maar JIJ zal zelf moeten bepalen wat je wilt.

En vind ik het een verstandige keuze? Ach, ik heb een Gixxer dus doe lekker mee aan de vooroordelen, niet doen want je verliest teveel onderdelen en daardoor kun je niet veel rijden :X
 
>>>> Choppers

Zo, dat scheelt vast al wel het eea aan denigrerende posts van die lastige sportmotorrijders. ;)
 
ik rijdt een sportster 1200 uit 1991 met riemaandrijving en vijfbak dus!

was al ietsje aangepast, en blijf zelf ook steeds dingen veranderen.

problemen heb ik met de motor nog niet gehad, in die twee jaar dat ik m nu heb
ik rijd zo'n 7000 km per jaar.

mijn vriendin haar shadow die pas enkele maanden rijd, hebben we al meer problemen mee gehad. (kleintjes)

maar als je een soepele makkelijke goedschakelende goed remmende met weinig moeite te bereiden motor zoekt, moet je mischien je shadow houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan