Stelling: rijbewijs bij hogere leeftijd inleveren

Je rijbewijs inleveren bij bereiken max. leeftijd

  • zeik niet, houden zo!

    Stemmen: 26 28,9%
  • jawel, aan miximum grens verbinden

    Stemmen: 10 11,1%
  • hmm, kweet nie

    Stemmen: 3 3,3%
  • naderonderzoek is hiervoor nodig

    Stemmen: 51 56,7%

  • Totaal aantal stemmers
    90
En jij mag de komende jaren geen sex meer hebben. De meeste ongelukjes vinden plaatsen bij jongetjes tussen de 18 en 30 jaar. Heeft een ongelukje plaatsgevonden dan is de kans groot dat je daarna te weinig geld overhoudt voor je hobby. Ik ben begaan met mijn medemens en vind derhalve dat wij die jongeren in bescherming nemen.

Ik zeg, GEEN SEX voor de jongeren.

neem aan dat je slechts mannen onder de 30 op het oog hebt. Vrouwen onder de 30 toch wel :P
 
En jij mag de komende jaren geen sex meer hebben. De meeste ongelukjes vinden plaatsen bij jongetjes tussen de 18 en 30 jaar. Heeft een ongelukje plaatsgevonden dan is de kans groot dat je daarna te weinig geld overhoudt voor je hobby. Ik ben begaan met mijn medemens en vind derhalve dat wij die jongeren in bescherming nemen.

Ik zeg, GEEN SEX voor de jongeren.

Primaire levensbehoeften:
-eten
-drinke
-slapen
-sex

Secundaire levens behoeften:

-mobiliteit
-rauwe sex :P

In sommige gevallen ligt deze grens wat anders, he Rico?
 
En dat mag ze niet zelf bepalen :? :X

Mag wel maar ze weet dat ik gelijk heb.
Ze ziet weinig, ze heeft versleten polsen, haar motoriek is niet helemaal in orde............
(Kan ze allemaal niks aan doen want het is een hele lieve meid die prima bij mij achterop zit. Ik heb liever dat ik het wat zwaarder heb door met haar achterop te rijden dan dat ik haar in een situatie te laat zie reageren en voor mijn ogen een ongeluk zie krijgen) Ik hoop dat je dit snapt. Tuurlijk wil zij haar rijbewijs zodat ik lekker alleen kan knallen. Begrijp ik wel maar ik wil niet dat zij op een motor gaat rijden. In de auto heeft ze nog een beetje de bescherming van de auto. Hoe lossen wij dit op met een weekendje weg? Als we ter plaatse zijn dan gaat zij niet mee en kan ik alleen met de groep mee knallen. De heen en terug weg kunnen we goed meekomen maar is iets zwaarder voor mij. Moet ik iets anders rijden. Ik zou niet meer anders willen.
 
Jongeren kunnen wel rijden, want dat hebben ze tijdens het examens nog bewezen. Alleen ze rijden vaak harder en onbezonnerder wanneer ze het papiertje eenmaal hebben.

Ouderen zijn het misschien wel verleerd of te angstig geworden.
Ik zou het wel een goed plan vinden om vanaf een jaar of 60 om de paar jaar een herexamen in te voeren.
Dan wel een beetje realistischer dan het gewone rijexamen. Dus niet laten zakken omdat je bij het inparkeren de stoep raakt, maar gewoon om echte gevaren van de weg te halen.

[me]De Highlander opent wel een topic dat het herexamen onzinnig en te duur is als hij daar aan toe is.[/me]
 
Mijn idee;

- Rijbewijs strenger maken (zijn ze al mee bezig)
- 1x in de 15 jaar een theoriecursus. (verplicht + op eigen kosten)
- vanaf de leeftijd 65,.elke 2 jaar een test afnemen!
(Gedeeltelijk voor eigen rekening)

Je wilt rijden,..dan moet je je rijbewijs "kopen"
Je wilt blijven rijden,...dan ook tussentijds de kosten betalen!

Vooral de theoriecursus is naar mijn idee belangrijk!
Voor oudere is met name de praktijktest belangrijk denk ik!!
 
neem aan dat je slechts mannen onder de 30 op het oog hebt. Vrouwen onder de 30 toch wel :P

Inderdaad vrouwen onder de 30 móeten sex hebben. Wij ouderen hebben het namelijk geleerd op oude fietsen en dragen indien gewenst een helmpje. Nu we met vallen en opstaan bedreven zijn gaat onze voorkeur uit naar nieuwe/jonge sportfietsen die wij maar amper kunnen bijhouden :+ .
 
Ehh... Eens in de zoveel jaar een rijtestje ? Dan kost dat maar 300 euro. Gewoon even langs een man of vrouw die beoordeeld of je fysiek nog in staat bent om auto te rijden, je de bordjes nog kent en je voertuig nog onder controle hebt ? Ik zou het geen slecht idee vinden. Je hebt nu een heleboel mensen met een rijbewijs die niet meer in het verkeer zouden moeten deelnemen. De meeste doen dat ook niet. Maar mijn oma had bijvoorbeeld tot ver in de 70 nog een rijbewijs met ALLE categorieen behalve A.

Dat is wel een beetje raar ?

Ik zou er geen moeite mee hebben om eens in de 5 -10 jaar 300 euro neer te leggen voor rijtest om mijn RBW te behouden. Nu is het hebben daarvan zo goed als gratis, terwijl je voor zo'n beetje al het andere in het leven moet betalen. Ik denk dat we dan een mooi filter krijgen. De mensen die het kunnen en de mensen die het nooit zullen leren.
 
Mag wel maar ze weet dat ik gelijk heb.
Ze ziet weinig, ze heeft versleten polsen, haar motoriek is niet helemaal in orde............
(Kan ze allemaal niks aan doen want het is een hele lieve meid die prima bij mij achterop zit. Ik heb liever dat ik het wat zwaarder heb door met haar achterop te rijden dan dat ik haar in een situatie te laat zie reageren en voor mijn ogen een ongeluk zie krijgen) Ik hoop dat je dit snapt. Tuurlijk wil zij haar rijbewijs zodat ik lekker alleen kan knallen. Begrijp ik wel maar ik wil niet dat zij op een motor gaat rijden. In de auto heeft ze nog een beetje de bescherming van de auto. Hoe lossen wij dit op met een weekendje weg? Als we ter plaatse zijn dan gaat zij niet mee en kan ik alleen met de groep mee knallen. De heen en terug weg kunnen we goed meekomen maar is iets zwaarder voor mij. Moet ik iets anders rijden. Ik zou niet meer anders willen.

Dit heet overdreven bezorgdheid 8-)

Wedden dat ze beter rijdt dan jij, als ze de kans maar krijgt ? O-)

Zelf rijdt ik altijd als een randdebiel, echter wanneer mijn vriendin gaat motorrijden dan ben ik meer bezorgt om haar dan wanneer ik zelf weer eens 200+ ga vlammen :X

En ik weet dat ZIJ daar weer bezorgt om is })

PS OUDJES HEBBEN GEEN SEX MEER *D En geen sex, is geen rijden meer :P :P
 
Ik zie het al voor me; tegen de tijd dat topicstarter zijn rijbewijs moet inleveren omdat hij de leeftijd uit zijn eigen wetsvoorstel nadert *D , opent ie een nieuw topic: "Stelling; rijbewijs inleveren bij hogere leeftijd ONZIN!"

Je zou een goeie zijn voor de politiek; wetsvoorstellen ontwikkelen die jou op het moment toch niet raken.... |(

En mensen van begin 60 gevaarlijk? Als je moet werken tot je 65e is het bezit van een auto vaak toch wel handig... B|
 
Jongeren kunnen wel rijden, want dat hebben ze tijdens het examens nog bewezen. Alleen ze rijden vaak harder en onbezonnerder wanneer ze het papiertje eenmaal hebben.

[me]De Highlander opent wel een topic dat het herexamen onzinnig en te duur is als hij daar aan toe is.[/me]

Is dat zo,...kan je rijden als je je rijbewijs hebt gehaald!?
Ben ik het niet mee eens,...in de praktijk leer je rijden!!!
Een examen is een momentopname en je slaagt bij de gratie van de examinator!!

Als je op dat moment (dat half uurtje) toevallig geen aparte situaties tegenkomt heb je gewoon mazzel,....maar niks laten zien!!!!!
 
Ik zie het al voor me; tegen de tijd dat topicstarter zijn rijbewijs moet inleveren omdat hij de leeftijd uit zijn eigen wetsvoorstel nadert *D , opent ie een nieuw topic: "Stelling; rijbewijs inleveren bij hogere leeftijd ONZIN!"

Je zou een goeie zijn voor de politiek; wetsvoorstellen ontwikkelen die jou op het moment toch niet raken.... |(

En mensen van begin 60 gevaarlijk? Als je moet werken tot je 65e is het bezit van een auto vaak toch wel handig... B|

Openbaar vervoer!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (die laatse 5 jaar dan). Maar neem van MIJ aan dat je tegen die tijd wel 10 jaar met OV zal moeten reizen ;)

Wat is hier op tegen? Je hebt van 18 tot 60 de gelegenheid gehad om ZELF mobiel te reizen, na 42 jaar neemt de chauffeur het over....mooi toch?

IK en politiek? Jawel hoor, lekker trappen O-)

Ik merk NU al dat mijn reflexen achteruit gaan en ik ben 36 :X Ik rij namelijk lang zo strak niet meer als 10 jaar geleden }) Leeftijd MATTERS dames!!!
 
Is dat zo,...kan je rijden als je je rijbewijs hebt gehaald!?
Ben ik het niet mee eens,...in de praktijk leer je rijden!!!
Een examen is een momentopname en je slaagt bij de gratie van de examinator!!

Als je op dat moment (dat half uurtje) toevallig geen aparte situaties tegenkomt heb je gewoon mazzel,....maar niks laten zien!!!!!

:} :}
 
Een vaste leeftijd invoeren vind ik oneerlijk voor de oudjes die nog wel met ons snelle :+ verkeer mee kunnen komen. Een gezondheids test na een gezondheis gerelateerd ongeval lijkt mij het beste. Eigenlijk gebeurt dit ook al, er is een meen ik een instelling die dat verzorgd. Zonodig nemen ze het rijbewijs in of zoals we laatst op blik-op-de-weg hebben kunen zien > ze leveren het rijbewijs uit vrije wil in.

Ik zou het jammer vinden als alle oudjes op een bepaalde leeftijd hun rijbewijs kwijt zouden raken, ik geniet namelijk van oude mannetjes op oude motoren die naar oldtimer treffens komen!

En het is ook niet de bedoeling dat ze na inbeslagname in een brommobiel gaan rijden want daar erger ik me groen&geel aan.

Ciao.
 
vanaf 65 jaarlijks uitgebreid keuren, ik ben ook aangereden door een 80 jarige die me niet had gezien |( ..... zit nu al 7 weken thuis... KEUREN en STRENG en JAARLIJKS door onafhankelijke keuringsarts... kamikaze bejaarden zijn er al teveel
 
Een vaste leeftijd invoeren vind ik oneerlijk voor de oudjes die nog wel met ons snelle :+ verkeer mee kunnen komen. Een gezondheids test na een gezondheis gerelateerd ongeval lijkt mij het beste. Eigenlijk gebeurt dit ook al, er is een meen ik een instelling die dat verzorgd. Zonodig nemen ze het rijbewijs in of zoals we laatst op blik-op-de-weg hebben kunen zien > ze leveren het rijbewijs uit vrije wil in.

Ik zou het jammer vinden als alle oudjes op een bepaalde leeftijd hun rijbewijs kwijt zouden raken, ik geniet namelijk van oude mannetjes op oude motoren die naar oldtimer treffens komen!

En het is ook niet de bedoeling dat ze na inbeslagname in een brommobiel gaan rijden want daar erger ik me groen&geel aan.

Ciao.

Je moet zo'n fossiel eens in de auto nemen en dan normale snelheden rijden. Ze zitten in de auto alsof alles 10x zo snel gaat, want ze volgen het gewoon niet meer. Daar kunnen ze niets aan doen, dat is nu eenmaal zo.....

Maar goed, ze zitten wel 987612799797 km voor m'n neus te focken en dus zeg ik, opzoutuh :+
 
Het zou te gek zijn als een kwieke 70-jarige niet meer zou mogen rijden.

Wel zou er voor 65+ ers een circuitje moeten komen die ze, in een redelijke tijd, moeten kunnen afleggen. Zo test je of iemand vlot door het verkeer kan, en het voertuig beheerst.

Leeftijdsdiscriminatie schijnt alleen te mogen bij jongeren.
 
Als ze je rijbewijs pas invorderen bij een bepaalde leeftijd, waarom hebben ze de mijne dan nu al (33) afgenomen ..... B| O-)
Ik rij zeker als een ouwe l*l :?
 
Mijn schoonmoder zit zelfs met ogen DICHT bij mij in de auto en roept al 15 jaar dat ze niet meer met me meerijdt })

Ik zeg dan elke keer, OK!!!! :P :P
 
Leuke stelling, zal zeker een hoop discussie geven.

Ik hang zelf een beetje op twee gedachten.
Aan de ene kant zijn die oudjes (vaak) een groot gevaar op de weg. Ze rijden niet door waardoor gevaarlijke in haalmanouvres ontstaan. Ze gaan bovenop hun rem omdat ze een anwb/verkeersbord anders niet kunnen lezen en noem zo maar op.

Aan de andere kant is het meestal wel hun uitweg uit een isolement. Slecht ter been, waardoor bijvoorbeeld openbaar vervoer geen optie is, maar kunnen zich nog wel met de auto verplaatsen.

Ik vind dus dat boven een bepaalde leeftijdsgrens geregeld (bijvoorbeeld eens per twee jaar) een test moet worden afgelegd. En dan niet alleen voor de rijvaardigheid, want er is geen snelheidslimiet aan de onderkant op 80-km wegen, maar vooral de reactietijd, angst in het verkeer, e.d.




maar zou dat voor een aantal onder ons ook niet goed zijn :? O-)
 
Moet per individu beoordeeld worden. Onlangs in Wilp nog een dame op leeftijd gesproken die vrijwillig haar rijbewijs had ingeleverd, omdat ze het allemaal niet meer zo goed zag. Mevrouw had zelf jaren motor gereden (oa HD) en kwam effe een praatje maken (zaten met een groepje te wachten tot een zeker 'onbekend' persoon weer terug was).

Heb ook wel es achter een oudere man gereden met 100 km/u op een 80-weg. 't Is dus niet alleen maar kommer en kwel met die oudjes.
 
vanaf 65 jaarlijks uitgebreid keuren, ik ben ook aangereden door een 80 jarige die me niet had gezien |( ..... zit nu al 7 weken thuis... KEUREN en STRENG en JAARLIJKS door onafhankelijke keuringsarts... kamikaze bejaarden zijn er al teveel
HEy ramone-tjuh, ik ben jaren geleden 2x van mijn brommer gereden (khad geen schuld)door een auto. De een was een koerier van 35 (ik reed 5/10) en de ander een man van in de 50, die zag me niet aan komen omdat ik zo snel reed zei hij (ik reed 60). Wel gek, de ouwe man vond het allemaal te snel gaan terwijl die gast van 35 mij niet eens kont ontwijken bij een veeeeel lagere snelheid.

Die jonge gasten zijn namelijk vaak met andere dingen bezig tijdens het autorijden (ik kan het weten, mijn broer ook). Die oudjes letten misschien wel op maar kunnen het ook dan niet altijd volgen.
 
Mijn vader wordt dit jaar 65 en mijn moeder is nu 63. Beide rijden beter (en sneller) als de gemiddelde M-F bezoeker. Moeder BMW 325 cabrio en vader BMW 735 btw.

Ik moet er wel bij vertellen dat onze familie Zot is en er bij ons in de familie vrijwel geen schades gereden worden.
 
HEy ramone-tjuh, ik ben jaren geleden 2x van mijn brommer gereden (khad geen schuld)door een auto. De een was een koerier van 35 (ik reed 5/10) en de ander een man van in de 50, die zag me niet aan komen omdat ik zo snel reed zei hij (ik reed 60). Wel gek, de ouwe man vond het allemaal te snel gaan terwijl die gast van 35 mij niet eens kont ontwijken bij een veeeeel lagere snelheid.

Die jonge gasten zijn namelijk vaak met andere dingen bezig tijdens het autorijden (ik kan het weten, mijn broer ook). Die oudjes letten misschien wel op maar kunnen het ook dan niet altijd volgen.


He Ho Let's Go 8-)

ik weet wel dat het niet alleen de bejaarden zijn, maar;

in mijn geval zie:

Post van Zoeperman in topic 'Apeldoorn 2004'

moet je echt blind zijn om me niet te hebben gezien.... na mijn ongeluk heb ik zoveel verhalen gehoord over levensgevaarlijke bejaarden, ook van de politie / taxxichauffeurs / ziekenhuispersoneel. dat ik me echt afvraag waarom er niet meer aandacht aan besteed wordt.

KEUREN, STRENG, JAARLIJKS VANAF 65 JAAR
 
Mijn vader wordt dit jaar 65 en mijn moeder is nu 63. Beide rijden beter (en sneller) als de gemiddelde M-F bezoeker. Moeder BMW 325 cabrio en vader BMW 735 btw.

Ik moet er wel bij vertellen dat onze familie Zot is en er bij ons in de familie vrijwel geen schades gereden worden.

En die genen heb JIJ georven/geerft (doorhalen wat geen nederlands is)?

Wat raar dat JIJ vervolgens helemaal niets om koekblikken geeft O-)

Enne als we JOUW rijstijl eens onder de loep nemen :X

;)
 
Heb ook wel es achter een oudere man gereden met 100 km/u op een 80-weg. 't Is dus niet alleen maar kommer en kwel met die oudjes.

Was mijn buurman waarschijnlijk ;) Was het een rode starlet uit 1987? (in nieuwstaat)
Die ouwe trapt altijd door de straat hier, tsssss, ik ben er niks bij :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan