Stelling van de dag Telegraaf gaat over motorrijbewijs

wel jammer dat de vragen dusdanig zijn dat ze er vrijwel zeker weer een anti motor standpunt uit kunnen zullen halen
 
ik ben het oneens met de stelling.

ik vind dat er aan het motorrijbewijs zwaardere eisen gesteld mag worden.

met 4 wielen rondrijden is makkelijker dan met 2.

met 2 wielen is veel moeilijker.

en als je met een motor een ongeluk veroorzaakt zijn de gevolgen zwaarder dan als je met een auto botst.

Dus, logisch lijkt me dat er zwaardere eisen gesteld worden aan de motorrijders.
 
Daarom moet je hem ook creatief invullen. Overigens kan je er ook uit halen, dat automobilisten horken zijn die nergens rekening mee houden. (Mits vragen op de juiste manier ingevuld)
 
ik ben het oneens met de stelling.

ik vind dat er aan het motorrijbewijs zwaardere eisen gesteld mag worden.

met 4 wielen rondrijden is makkelijker dan met 2.

met 2 wielen is veel moeilijker.

en als je met een motor een ongeluk veroorzaakt zijn de gevolgen zwaarder dan als je met een auto botst.

Dus, logisch lijkt me dat er zwaardere eisen gesteld worden aan de motorrijders.


Ah zat al op je te wachten.............................

Het huidige motorexamen stelt al genoeg eisen aan de vaardigheden. Die worden al extra geoefend. Als automobilisten zo werden gexamineerd, werd het rustig op de weg :P

En als je met een auto botst zijn de gevolgen veel ernstiger, wel eens met een motor meegemaakt, dat er 7 mensen in 1 keer werden doodgereden :?
Met een auto wel !!!!!

Dus moeten er zeker wat de psychische gesteldheid betreft veel zwaardere eisen aan automobilisten worden gesteld.

Gelukkig voor ons zou jij die waarschijnlijk niet halen _O- _O-
 
volledig suggestieve vragen.... blijft een sensatie beluste en imho waardeloze krant...

De vragen gaan ook nauwelijks meer over de stelling. Ik persoonlijk vind het onzin. Ten eerste zijn de eisen al strenger dan voor automobilisten en ten tweede zou men eerder in alle paketten rijlessen aandacht moeten geven aan de motorrijder en niet alleen voor deze groep. Leer de automobilist, motorrijder ook meer over de voordelen en beperkingen van bijv vrachtwagens, bussen etc etc...
 
Ah zat al op je te wachten.............................

Het huidige motorexamen stelt al genoeg eisen aan de vaardigheden. Die worden al extra geoefend. Als automobilisten zo werden gexamineerd, werd het rustig op de weg :P

En als je met een auto botst zijn de gevolgen veel ernstiger, wel eens met een motor meegemaakt, dat er 7 mensen in 1 keer werden doodgereden :?
Met een auto wel !!!!!

Dus moeten er zeker wat de psychische gesteldheid betreft veel zwaardere eisen aan automobilisten worden gesteld.

Gelukkig voor ons zou jij die waarschijnlijk niet halen _O- _O-

echter elke lente is er een stijging waar te nemen van ongelukken waar motorrijders bij betrokken zijn. blijkbaar toch niet genoeg vaardigheden bijgeleerd?

uiteraard als je met je auto een publiek inrijdt alla kars T dan kan je veel mensen dood maken maar ik heb het over blikschade, auto vs. auto wat het vaakst voorkomt. en de gevolgen daarvan zijn minder dramatisch.

en de auto/busjes/trucks zijn nu eenmaal van belang voor de economie en de motor is puur voor het plezier en voegt verder niks toe aan de economie, alleen extra risico's voor je eigen lijf.
 
Laatst bewerkt:
ik ben het oneens met jouw stelling.



en als je met een motor een ongeluk veroorzaakt zijn de gevolgen zwaarder dan als je met een auto botst.

Dus, logisch lijkt me dat er zwaardere eisen gesteld worden aan de motorrijders.

als je met je motor op een groep mensen inrijdt is de kans kleiner dat je iemand verwond dan als je dat met een grote auto doet.

Op een motor passen 2 mensen in een auto tot wel 9, als je dan een ongeluk krijgt, in welk van de 2 voertuigen kunnen de meeste gewonden vallen?
 
volledig suggestieve vragen.... blijft een sensatie beluste en imho waardeloze krant...

De vragen gaan ook nauwelijks meer over de stelling. Ik persoonlijk vind het onzin. Ten eerste zijn de eisen al strenger dan voor automobilisten en ten tweede zou men eerder in alle paketten rijlessen aandacht moeten geven aan de motorrijder en niet alleen voor deze groep. Leer de automobilist, motorrijder ook meer over de voordelen en beperkingen van bijv vrachtwagens, bussen etc etc...

:^

Hoorde van 't weekend nog:

persoon 1: Ik zie ze nooit
persoon 2: Ik zag ze nooit, maar sinds ik motor rijd, ben ik er veel bewuster van en zie ik ze ook

ik: B| en *O*
 
ingevuld..beetje rare vragen op het eind met 'motorrijders zijn sympathieke weggebruikers'.
Tuurlijk gaan alle automobilisten hier NEE invullen..terwijl een groot deel van de motorrijders normaal rijdt.
 
Een motor is veel makkelijker aan te schaffen dan een heeeeule snelle auto..

Dat is de enige reden waarom ik het met de stelling oneens zou zijn.

Verder vind ik dat één examen genoeg moet zijn :Y Je hoeft echt niet opnieuw te leren rijden voor een zwaardere motor :N
 
De Telegraaf opende vandaag met een zwartomrande foto van een man in de berm die net z'n motor-maatje had verloren.

Foute, op sensatie beluste SBS6 krant. :r


[me="BertV"]leest de krant mee :+[/me]
 
Ah zat al op je te wachten.............................

Het huidige motorexamen stelt al genoeg eisen aan de vaardigheden. Die worden al extra geoefend. Als automobilisten zo werden gexamineerd, werd het rustig op de weg :P

En als je met een auto botst zijn de gevolgen veel ernstiger, wel eens met een motor meegemaakt, dat er 7 mensen in 1 keer werden doodgereden :?
Met een auto wel !!!!!

Dus moeten er zeker wat de psychische gesteldheid betreft veel zwaardere eisen aan automobilisten worden gesteld.

Gelukkig voor ons zou jij die waarschijnlijk niet halen _O- _O-
Ook al vind ik dat jij terechte punten hebt, vind ik dat je RobinHood onterecht aanvalt. Tuurlijk, hij komt soms ietwat direct uit de hoek, maar hij geeft hier gewoon zijn onderbouwde mening. Erg flauw dat je hem nu direct weer affakkelt.

Overigens vind ik het terecht dat het motorrijbewijs zwaarder wordt. Ik kan me meer vinden in de redenering 'Motorrijden is moeilijker dus zou ook een zwaarder examen moeten zijn' dan 'Met een motor maak je minder slachtoffers dan met de auto'. Maar ook dat is te zwart/wit, het is een combinatie van een aantal factoren op basis waarvan de eisen al dan niet strenger zouden moeten zijn voor een bepaalde categorie voertuigen:
- Benodigde vaardigheid voor besturen
- Kans op ongelukken
- Hoeveelheid slachtoffers bij een ongeluk
- Aard van de verwondingen bij de bestuurder
- etc...
 
Ben ook bezig met invullen, het zijn inderdaad een beetje rare vraagstellingen met vreemde antwoorden. Neem nou deze:

-----

Ergert u zich als u motorrijdt weleens aan automobilisten?

- het overkomt me regelmatig dat ze mij niet zien
- als ze niet voor me aan de kant gaan in de file
- nee, ik vind dat automobilisten goed rekening houden met motorrijders
- weet niet/geen mening

-----

Deze antwoorden passen toch niet bij de vraag ?!? De opties zijn gewoon ja, nee, weetniet. Op deze manier kan ik eigenlijk niet 100% naar waarheid antwoorden. Ja, ik erger me regelmatig aan anderen als er weer iemand aan het stunten is, zowel in de auto als op de motor. Maar, dat ligt dus niet zozeer aan het feit dat ze mij persoonlijk niet zien, maar dat ze een algemeen domme actie uithalen. Maar goed, we gaan verder.
 
De vragen geven nou niet veel ruimte tot een positief daglicht voor de motorrijders.
-Ja, natuurlijk verbeteren meer lessen mijn rijvaardigheid, maar dat geld voor ieder voertuig wat je bestuurd. Als je met een auto een slipcursus volgt is dat ook goed. Betekent niet dat je zomaar overal een extra examen voor verplicht moet stellen.
-Ja, natuurlijk erger ik mij wel eens aan automobilisten, net zoals zij zich af en toe aan mij zullen ergeren.
-Ja, natuurlijk hou ik rekening met motorrijders in het verkeer, ik zal zeggen dat ik ze compleet negeer :(

En dan die beoordelingsvragen:
Motorrijders zijn goed zichtbaar: nee, niet per definitie, net zoals auto's
motorrijders zijn stoer: nee, niet per definitie
motorrijders rijden vaak te hard: ik wel, niet iedereen :D
Motorrijders kunnen goed rijden: niet per definitie.

enz., enz.

Dat gaat toch nergens over? Zo duw je mensen wel in een hokje, ja...
 
En om nog even verder te zeuren. Die matrix-vraag:

Motorrijders:
- Kunnen goed rijden (eens / oneens / weetniet)

Wat een onzinvraag! Er zijn motorrijders die goed kunnen rijden en er zijn motorrijders die slecht kunnen rijden. Dat verschilt gewoon per bestuurder! Wat vul ik nu in (eens, oneens of weetniet)??

Om nog maar niet te beginnen over motorrijders zijn stoer :+ Mijn god wat een jip-en-janneke onderzoek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan