stelplaat veerspanning kapot.

iv©

MF veteraan
12 mei 2007
5.613
6
soest
lekker dan :(
niet rijden vandaag..
het XJ tje blijft op stal door kapotte koni's. :(

foto's erbij:



klikerdeklik voor vergroting..


:(
ik was niet helemaal blij met mijn veerspanning. en wilde ze dus iets strakker zetten..

muur en muur vast die ellende.
eerste ging na redelijk wat overtuigingskracht wel.
de tweede dus niet... nog meer overtuigingskracht en... krak..

zijn die platen ook los te krijgen? of moet ik een nieuw setje nikons halen?
(oude zijn koni's btw)
 
probeer het eens bij Ikon .. misschien hebben ze ze los liggen. maar als ze toch al muurvast zaten was de staat misschien wel niet helemaal fris meer .. toch voor nieuwe gaan of IIe hands setje ?!
 
Die van mij waren laatst ook alleen te verstellen na een nachtje kruipolie...

Je kan ook een gaar tweedehands setje zoeken, en deze combineren met je eigen set (weet niet of het verder nog goed is?). Nieuwe Ikons zijn goed, maar ook écht wel duur :Y
 
ga straks eens even muts bellen voor een tweede hands (3e/4e etc) setje.
ik was verder zeer tevreden over de koni's. ietsje hoger dan normaal maar het reed heerlijk.


afijn lekker trouwens.. schijnt hier eindelijk weer eens de zon.. kan ik niet rijden.... :( :(
 
muts was weer eens op vakantie ofzo.. zou ik tot de 15e moeten wachten.. :( :(

en ja het was veelste lekker weer om daar op te wachten.. dus voor een paar tientjes maar een paar nood veren gekocht (89,-)

nieuwsetje.jpg


zelfs in de winkel drukte ze me al op het hart dat het chroom ronduit slechte kwaliteit is. dun enzo, kan niet tegen pekel etc etc. B|
maar verder zou het wel goede kwaliteit zijn... O-) waarom zijn die ikon's en haagons zo duur dan? alleen door het beter chroom? :?

ze zouden een centimertje langer zijn dan origineel.. waren er dus twee..

dat zorgt voor een hele serie nieuwe problemen (lees uitdagingen :Y *D )

1 middenbok kan niet echt stevig op de grond staan tenzij ik mijn achterband leeg laat lopen.. B|

2 word wel een grote hoek voor de cardan.. ik weet niet of de cardan of monokineet blij worden.. -O-

3 stuk stevigere veren dus stuk steviger afgeveerd (op hobbelige wegen moet ik dus mijn nieren uit mijn helm vissen) (heb op die hobbelige wegen wel meer grip oftewel ik kom veel te hard op een bocht aan.. |( (ging net goed sukkel))

4 staat hoger op de poten en kan nu een stuk rapper de bochten nemen. :? (of eerst durfde ik niet omdat de weg zo dichtbij was)





montveer2.jpg

montveer1.jpg





en meteen tot de ontdekking gekomen dat het ophangoog van mijn linkeruitlaat aan het scheuren was. :( :( :(

pijpbeugelscheur.jpg
:( :(


dus meteen maar ff gelast *O*



edit: en voor de oplettende kijkers: ja er zit een zwarte roetvlek op mijn cardan. B|
gaatje in de uitlaat dus.. hop weer die stomme pijp eraf en gaatje dichtbakken.. ;)
 
Laatst bewerkt:
ach ik kon gisteren nog lekker een stukje rijden. :] :] :]

en tot de winter blijven deze er lekker onder hangen.. dus dan vallen de kosten nog wel mee.
O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan