Stelsleutel voor Achterdemping

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Ik ben op zoek naar een sleutel waarmee de achterdemper kan worden afgesteld. Heeft iemand een idee hoe zo'n ding heet?

Bijgaand een fotootje

volgens mij moet het met zo'n sleutel??



misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3315/f1cbff2e2c86a0dbf50ac7d81af12ad4 (sleutel.gif)​
 
Laatst bewerkt:
Je zegt het zelf al, volgens mij is het gewoon een stelsleutel. Is wel te koop bij www.louis.nl

Ik heb h'm gekregen van mijn dealer, omdat mijn gereedschapje setje pleite was.
Maar heb ook nog een CB van '83 met een compleet gereedschapsetje met stelsleutel, echt super makkelijk.
 
sleutelsetje zit erbij maar ik vrees dat het niet meer compleet is. Deze sleutel zit in elk geval niet bij. Er is wel een klein sleuteltje waarvan ik verder het nut niet van in zie. Misschien dat dat dat daar voor is, maar het lijkt me wat aan de kleine kant.

Kan iemand misschien een piccie van hun sleutel plaatsen?
 
Zo ziet trouwens de vering eruit, als het goed is moet ik hem kunnen stellen als ik de bovenste gekartelde ringen zou aandraaien.

misc.php


Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/3316/bf30afee9cc4d6262d904eb49e7c0ba1 (suspension.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Sleutel heet "haaksleutel", op z'n Engels "C-spanner".
Waar jij een plaatje van zette was idd een universele en deze zijn verkrijgbaar bij de betere ijzerhandel.

't Kan zijn dat die universele wat te "hoog" is waardoor die niet goed werkt op 1 ring.

Om je veervoorspanning te veranderen: Bovenste kartelring losdraaien (=borging) daarna onderste op spanning brengen en de bovenste er weer op vastdraaien.
 
Nou goed... aangezien niemand een serieus antwoord wil geven... :(

Wat ik bedoel is dus dat de sleutel te dik zou kunnen zijn, dan lukt het gewoon niet om bijv een karteltje van alleen de onderste ring te pakken omdat de sleutel ook tegen de bovenste ring aanzit.
 
Je zou heel eventueel als de nood hoog is, en je hebt alleen een doorslagpen en een hamer bij je, de ring ook zo een setting verder kunnen draaien/tikken.

Alleen in noodgevallen, aangezien je een redelijke kans hebt op beschadigingen.
 
En anders pak je een stukje platstaal en maak je er zelf een 8-)

Precies... een veel beter idee. *D

Enne, vlgs mij is het waarschijnlijker dat ik die sleutel bij me heb dan een hamer hoor... Zitten die dure gasten van kantoor van Yamaha allerlei dingen te bedenken dat mijn R6 lichter moet, ga ik zeker een hamer meenemen... Toch maar niet...

En dat met die doorslag kan maar met 1 soort veerafstelling en dat is de traploze met schroefdraad. Op mijn R6 hoef ik het niet te proberen want daar zit een getrapte ring op en dan zou ik zo hard moeten slaan dat ik de ring naar ze grootje help.

Overigens kan dit eig NOOIT een optie zijn, want wanneer heb je nou een NOODGEVAL met het afstellen van je vering?? :? :?
 
Tsja, eeeehhhhh. Stel, je rijd over de A2 en opeens staat daar de vrouw van je leven :? . Ruim 180kg, strak in het leer en ze heeft nog een helm bij zich ook nog. Ik denk dat je dan je vering wel even bij wilt stellen..... :+

Nou even serieus, er zijn echt mensen die de vering zo verstellen. D'r is geen haar op m'n hoofd die d'r aan denk om het op die manier te doen.....het is ook maar een hele foute suggestie.
 
Tsja, eeeehhhhh. Stel, je rijd over de A2 en opeens staat daar de vrouw van je leven :? . Ruim 180kg, strak in het leer en ze heeft nog een helm bij zich ook nog. Ik denk dat je dan je vering wel even bij wilt stellen..... :+

Nou even serieus, er zijn echt mensen die de vering zo verstellen. D'r is geen haar op m'n hoofd die d'r aan denk om het op die manier te doen.....het is ook maar een hele foute suggestie.

180kg? Vrouw van mijn leven?? Waarschijnlijk 3 vrouwen van mijn leven dan...

Maar idd, zeer foute suggestie, helemaal omdat sommige mensen die wel eens serieus konden gaan nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan