Stelvio-pas, open of dicht half juni?

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Ik denk er over om met de motor naar Italië te gaan in 2014. De Stelvio pas mag dan niet ontbreken. Volgens mij gaat die begin juni open, maar hoe zit het dan met sneeuw? Zijn de wegen sneeuwvrij?

Ton
 
Bel meteo consult misschien dat zij weten wat voor een weer het is in Juli 2014 in Italië
 
Laatst bewerkt:
Ik was er 3 juni toen was deze afgesloten.
full
.
 
2 jaar gelden ben ik er half juni geweest. Gewoon open.
Vorig jaar weet ik eigenlijk niet zo gauw meer.
Maar je kunt er geen zak van opaan. Als het opeens begint te sneeuwen, zijn sneeuwkettingen verplicht. Nog een paar uur later gaat de ketting ervoor.
 
Je kunt tussen 2 muren van 2 meter sneeuw rijden, maar de wegen zijn áltijd sneeuwvrij, behalve als het sneeuwt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk er over om met de motor naar Italië te gaan in 2014. De Stelvio pas mag dan niet ontbreken. Volgens mij gaat die begin juni open, maar hoe zit het dan met sneeuw? Zijn de wegen sneeuwvrij?

Ton
Hij gaat volgens mij open als de sneeuw weg is. Dat kan in mei al zijn.

Een kennis van me (oude rot die jarenlang met de motor naar de Alpen ging) zei altijd dat pas in de laatste week van juni gegarandeerd alles open was.
 
Hij gaat volgens mij open als de sneeuw weg is. Dat kan in mei al zijn.

Een kennis van me (oude rot die jarenlang met de motor naar de Alpen ging) zei altijd dat pas in de laatste week van juni gegarandeerd alles open was.

Staat in de titel: 'pas half juni'.
 
Hij gaat volgens mij open als de sneeuw weg is. Dat kan in mei al zijn.

Een kennis van me (oude rot die jarenlang met de motor naar de Alpen ging) zei altijd dat pas in de laatste week van juni gegarandeerd alles open was.

Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n pas pas begin juni losgaat. In mei kan het ook mooi weer wezen.
Natuurlijk is er in jan/februari geen schuiven aan, dan blijf je bezig. Dus er zal wel een openingsdatum wezen.

Volgens mij krijgt de Stelvio dit jaar tolheffing?
 
Of de Stelvio wel of niet officieel open hoort te zijn
is niet zo interessant.
Als jij half juni onderaan de stelvio staat en het heeft de nacht er voor
gesneeuwd.
Kan de pas zomaar een dag gesloten zijn.
En heb je mooi pech.
Dit heb ik 2 jaar geleden dus meegemaakt

Via de Zwitserse kant naar boven gereden en boven
tot de ontdekking komen dat de beroemde 49 haarspeldbochten
afgesloten zijn. B|
 
Of de Stelvio wel of niet officieel open hoort te zijn
is niet zo interessant.
Als jij half juni onderaan de stelvio staat en het heeft de nacht er voor
gesneeuwd.
Kan de pas zomaar een dag gesloten zijn.
En heb je mooi pech.
Dit heb ik 2 jaar geleden dus meegemaakt

Via de Zwitserse kant naar boven gereden en boven
tot de ontdekking komen dat de beroemde 49 haarspeldbochten
afgesloten zijn. B|

Gossie, zakdoekje ? :+
 
Laatste week Juni is die kans bijna nul.. Daarbij zijn al die hairpins en een file van GS rijders nou ook weer niet zo boeiend hoor, zijn veel leukere passen om te rijden.
 
Ik kan ook lezen, maar hij zei dat de pas begin Juni open gaat en ik dacht dat hij open gaat als hij berijdbaar is.
Oh wat erg :')
Nou ga ik mijn eigen slechte grapje uitleggen _O-

De 'pas' in de titel slaat natuurlijk op Stelvio-pas. En niet zozeer op een tijdsmoment.

Ik mag wel eens wat minder flauw gaan worden :Y
 
'Stelvio pas half juni' > 'Stelvio-pas, open of dicht half juni?'
 
Oh wat erg :')
Nou ga ik mijn eigen slechte grapje uitleggen _O-

De 'pas' in de titel slaat natuurlijk op Stelvio-pas. En niet zozeer op een tijdsmoment.

Ik mag wel eens wat minder flauw gaan worden :Y
Ergste is nog dat ik het nog begreep ook, maar nog steeds de behoefte voelde om er op in te gaan.. Brein in forum modus denk ik.. |(
 
Maar je kunt natuurlijk ook eind september begin oktober gaan op een zonnige dag. Dan issie gegarandeerd open en je hebt de pas bijkans helemaal voor je alleen...

(teminste mijn ervaring in oktober 2006 ...)
 
Normaliter is de stelvio 1 juni open. Maar deze streef datum is sterk afhankelijk van het weer. Dus half juni is de kans groot dat de pas open is maar er is nooit een 100% garantie
 
Terug
Bovenaan Onderaan