Stenen op de dijk Doorneburg-Nijmegen

T-ZxRMarco

MF veteraan
10 jan 2008
5.871
0
Zevenaar
Al eerder willen posten, maar wegens omstandigheden nog geen tijd voor gehad:

Elke Dinsdag, Woensdag en Zaterdag ga ik de Doorneburgse pont over, en die volg ik dan helemaal naar Nijmegen.
En elke keer word het erger B|

In gewoon elke bocht liggen een boel stenen en grind. Dinsdag op de terugweg een paar bochten vrijgemaakt, maar woensdag was het weer zo ver.. Heb er zelf ook wat problemen door gekregen, niet ernstig gelukkig. Maar wou jullie er even voor waarschuwen :Y

Edit, of is het DoorneNburg? :9
 
Laatst bewerkt:
Word het er niet gewoon door de bewoners erop geflikkerd ?? gebeurt hier op de dijken rond Zaltbommel ook nog wel eens.. B|

Bedankt voor de waarschuwing!
 
Ik rijd er ook regelmatig, en vind het nog wel meevallen. Het is inderdaad niet prettig en je moet er op letten: je kunt niet zomaar iedere bocht induiken. Zou fijn zijn als het niet gebeurde, maar niks aan te doen I guess.

Tijdje terug zag ik een blauw (R1/R6?) motor onderaan de dijk, behoorlijk in puin, die op een sleepwagen werd gezet. Waarschijnlijk iemand die dus niet op het grind had gelet.

Wat me ook opvalt: in de kant van de weg liggen er stukjes grind, en ik kan me voorstellen dat landbouwvoertuigen die steentjes over de weg doen raken. Lijkt me niet zozeer expres, maar gewoon pech voor ons.
 
Het zou inderdaad kunnen dat het door landbouwvoertuigen komt, is misschien ook logischer daar het in echt elke bocht ligt... Maar iets laat mij iets anders denken..
 
Is toch niet zo'n heel nieuw fenomeen, dat een bewoner die zijn hond uitlaat wat grind op de weg schopt bij elke bocht? Kwam het laatst heel ergens anders op de dijk ook tegen. Die gasten worden natuurlijk niet goed van het lawaai.
 
Is toch niet zo'n heel nieuw fenomeen, dat een bewoner die zijn hond uitlaat wat grind op de weg schopt bij elke bocht? Kwam het laatst heel ergens anders op de dijk ook tegen. Die gasten worden natuurlijk niet goed van het lawaai.


Zou er juist een sport van maken, horen of je het merk uitlaat of motor herkent })
 
Vind het nogal kansloos, ook al een keertje gezien dat er in een bocht gewoon een bus purschuim leeg gespoten was..

Als je dan op je bek gaat lig je wel onderaan de dijk B|
 
Vind het nogal kansloos, ook al een keertje gezien dat er in een bocht gewoon een bus purschuim leeg gespoten was..

Als je dan op je bek gaat lig je wel onderaan de dijk B|

Dat noemen ze nou dood door schuld danwel (poging tot) zware mishandeling.
B|
 
Vind het nogal kansloos, ook al een keertje gezien dat er in een bocht gewoon een bus purschuim leeg gespoten was..

Als je dan op je bek gaat lig je wel onderaan de dijk B|

Sorry maar wie zou er ooit om wat voor reden purschuim in een bocht gaan spuiten :?

Zelfs iemand die bewust motorrijders onderuit wil laten gaan gooit gewoon een jerrycan diesel in de bocht of een bus olie.....
 
Grint op de weg is meestal het gevolg van koekblikkers die even een stukje berm meepikken. Kunnen Golfpetjes zijn, die denken dat ze stoer(der) zijn, maar ook blikkers die even moeten uitwijken voor een tegenligger. Ik ben niet bekend met die dijk, maar meestal is er geen opzet in het spel.
 
Sorry maar wie zou er ooit om wat voor reden purschuim in een bocht gaan spuiten :?

Zelfs iemand die bewust motorrijders onderuit wil laten gaan gooit gewoon een jerrycan diesel in de bocht of een bus olie.....

Toch echt gebeurt, geeft maar weer aan dat ze ook niet nadenken :X
 
Grint op de weg is meestal het gevolg van koekblikkers die even een stukje berm meepikken. Kunnen Golfpetjes zijn, die denken dat ze stoer(der) zijn, maar ook blikkers die even moeten uitwijken voor een tegenligger. Ik ben niet bekend met die dijk, maar meestal is er geen opzet in het spel.

Zou idd net zo goed kunnen hoor, vond het alleen een beetje verdacht, daar het over de gehele breedte ligt, en niet alleen aan de zijkanten..
 
Gebeurd helaas vrijwel overal waar er flink lekker doorgereden wordt en waar vele motorrijders op af komen...
 
Grint op de weg is meestal het gevolg van koekblikkers die even een stukje berm meepikken. Kunnen Golfpetjes zijn, die denken dat ze stoer(der) zijn, maar ook blikkers die even moeten uitwijken voor een tegenligger. Ik ben niet bekend met die dijk, maar meestal is er geen opzet in het spel.


:^

Ik rij dit stukje dijk regelmatig 's avonds. Vind het hier nog wel meevallen. De dijk in de Ooijpolder is erger. En die aan de kant van Dodewaard ook.
 
Er zijn mooie (motor)-fiets routes in BE, op véél van de kleine (=1 wagen brede) baantjes ligt inderdaad grind en andere rotzooi in de bochten. Het lijkt mij sterk dat iemand AL die routes heeft afgereden en overal grind heeft gestort. Die persoon moet dat grind in die bochten ook onderhouden, want als het weggereden zou worden, dan moet die persoon al die bochten opnieuw aflopen.
 
Ik moet bij sommige bochten echt afremmen tot 20 km/u hoor -O-

20km/h, serieus of een niet begrepen geintje? In dat eerste geval: hebben ze er dan bakken met grind extra neergelegd, of ben je zelf misschien iets angstiger voor dat grind dan nodig? Ik weet van mezelf dat het hele lichaam gespannen wordt als ik de troep zie liggen - dan zit het probleem meer tussen de oren dan op de weg...
 
20km/h, serieus of een niet begrepen geintje? In dat eerste geval: hebben ze er dan bakken met grind extra neergelegd, of ben je zelf misschien iets angstiger voor dat grind dan nodig? Ik weet van mezelf dat het hele lichaam gespannen wordt als ik de troep zie liggen - dan zit het probleem meer tussen de oren dan op de weg...

Ik rij nog 50cc, Tzr
Minder goede voorband, Bt002 achterband, maar de eerste keer ( gelukkig dat ik moest afremmen voor een auto die die bocht niet zo snel kon halen, moest ik 'm toch wel degelijk opvangen...
Sommige stenen zijn echt 5cm oid, dus geen grind, maar echt stenen..
 
hm.. als we daar heen gaan dus maar even uitkijken :) bedankt voor de informatie iig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan