Stereovering verschillend instellen?

Tonix

MF'er
27 aug 2004
118
0
België
Ik was daarnet de ketting aan het smeren van mijn CB500 en merk plots dat de vering achteraan links en rechts verschillend zijn ingesteld. Wat is hier het nut van? Want op het eerst zicht lijkt me dit nogal nadelig voor de balans. Hij staat links ingesteld op de meest linkste stand en rechts 3 standjes verder naar rechts.


Moet ik deze niet snel op dezelfde stand zetten en hoe verzet ik deze? (heb geen handleiding)Wat is de meest stijve stand? Links of rechts?
 

DinX

MF veteraan
26 mei 2003
1.320
0
38
Zolder (Belgie)
Ik zou ze eerst al op dezelfde stand zetten. Kan me niet inbeelden dat dat lekker kan rijden (qua stabiliteit). Daarna gewoon even experimenteren met welke stand je zelf het lekkerste vindt rijden.
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Je moet de vering indeuken!! erop gaan zitten bijvoorbeeld
Dan een veerklem monteren die zorgt dat de ingeveerde veer op z'n plaats blijft ! nu heb je voldoende speling gecreerd om te werken!!

Dan draai je met een sleutel aan dat glimmende ding zodat die inkeeping verschuift naar een andere stand !!

daarna ga je op de motor zitten en de klem losdraaien!!



Mzzl
 
Laatst bewerkt:

Neonlampje

MF veteraan
16 okt 2002
2.443
0
34
Groningen
Je kunt het ook met een apart apparaatje doen. of 2 planken en wat tapenden :)

Niet veel verder mee gaan rijden, zal niet positief zijn voor je bochten-gedrag :)
 

Roderickdepineut

MF veteraan
14 mei 2004
2.773
0
36
Hilversum
Daar durf ik niet aan te komen !! De mijne stond al goed toen ik m kocht!!
Staat comfortabel ingesteld, ik ben geen Rossi en heb geen kneesliders
Heb ook geen manual of iets... zou het eigenlijk niet weten??


Dat is de meest simpele boere manier die ik kon bedenken!!

Heb zelf eens op een CB500 mogen lessen en toen was mij die
instelbare vering al opgevallen.

het was maar een tip
 

Tonix

MF'er
27 aug 2004
118
0
België
Ik heb ondertussen een gedeeltelijke online handleiding van de cb500 gevonden en het blijkt inderdaad dat het niet aan te raden is om verschillende instellingen links en rechts te nemen. En ik weet ineens ook wat de meest stijve stand is.

Maar ik weet nog steeds niet hoe ik deze kan instellen, want de zogenaamde 'pin spanner' zit natuurlijk nu weer net niet in het gereedschapszakje. |(

Kan dit ook met een gewone moersleutel? En moet er dan iemand op de moto zitten of juist niet?

Bijlage: suspension.jpg
 

Neonlampje

MF veteraan
16 okt 2002
2.443
0
34
Groningen
pinspanner kun je ook ff zelf maken.. of toch eentje kopen, want mocht je eens je balhoofdlaters willen vervangen.. dan heb je er ook eentje nodig :) (en zo duur is zo'n dingetjes niet)
 

gixfighter

MF'er
8 feb 2004
198
0
36
Steenbergen
pinspanner kun je ook ff zelf maken.. of toch eentje kopen, want mocht je eens je balhoofdlaters willen vervangen.. dan heb je er ook eentje nodig :) (en zo duur is zo'n dingetjes niet)
Balhoofdlagers vervangen??? Terwijl ie nog niet eens zijn veervoorspanning in kan stellen? kzou er niet aan beginnen dan. :X
 

GuZ

MF veteraan
4 jun 2001
12.005
1
WAT NOU! (Amsterdam-Oost)
- Daar durf ik niet aan te komen !!
- Heb ook geen manual of iets... zou het eigenlijk niet weten??
- Dat is de meest simpele boere manier die ik kon bedenken!!
- het was maar een tip
wat heeft men nu aan een tip van iemand die het eigenlijk zelf ook niet weet?
kun je niet beter wachten tot er iemand reageert die er wel wat vanaf weet?
of zaai je graag verwarring.

Er zijn heel veel dingen waar ik niks van weet en je graag tips van wil voorzien...
 

Fazero

MF veteraan
19 okt 2002
16.340
0
43
www.youtube.com
Gewoon ff bij een motorzaak naar binnenhobbelen en een haaksleutel kopen die past, en dan is het o zo simpel.... kost een beetje kracht maar je kunt 'm echt wel verdraaien...