Sterk verhaal of pure realiteit

cbfrider

MF veteraan
21 dec 2011
1.384
0
Ik hoorde laatst een verhaal en vraag me nu af of het wel echt kan.

Iemand reed 50 en viel, hij had een motorjas aan. De motorjas werd bij de arm zo heet dat zijn arm verbrande. De bewering is dat door het schuren van het leer op het asfalt het leer erg heet werd. En dus zijn arm verbrande aan het hete leer.

Heeft iemand dit ooit ook eens gehad?
 
Gewoon een schuurplekje door ruwe stof in de jas. Lekker laten praten.. ga jij lekker verder met jouw leven ;)
 
Als een jas al heet wordt en zo voor problemen zorgt gaat het eerder om kunststof.
De plekken die het asfalt raken hebben daarom beschermstukken, lijkt mij broodje aap.
 
Denk dat het wel kan, zet je duim maar eens op enig opppervlak (niet ijs) en schuif er maar eens flink mee.
Voel de warmte (kinetische energie omgezet in thermische).

Kan vervelende blessures veroorzaken. -O-

Kari_Byron_Poster_by_Speedball6sic6.png
 
Laatst bewerkt:
Wel eens MotoGP gekeken? Hoor ze daar nooit over brandwonden na het glijden en die glijden wel harder. Voor mij is het een mooie verhaal en meer niet. Ben zelf met 120 over de snelweg gaan schuiven en had ook geen brandwonden ofzo :P
 
Wordt weer een geweldig topic dit *O*


Als het al kan, dan toch zeker niet bij 50km/h _O-
 
Wel eens MotoGP gekeken? Hoor ze daar nooit over brandwonden na het glijden en die glijden wel harder. Voor mij is het een mooie verhaal en meer niet. Ben zelf met 120 over de snelweg gaan schuiven en had ook geen brandwonden ofzo :P
als je pak goed strak zit kan er geen energie tussen huid en pak opgenomen worden waardoor je pak gaat slijten.

als je losse kleding draagt kan er meer wrijving tussen de huid en het kledingstuk ontstaan dan kleding>asfalt. omdat je huid zwakker is dan je kleding sta je op met brandwonden en aan de kleding nog niks te zien(tot het begint te bloeden, maar na een keertje wassen nog steeds alsof er niks mee gebeurd is :} )
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde laatst een verhaal en vraag me nu af of het wel echt kan.

Iemand reed 50 en viel, hij had een motorjas aan. De motorjas werd bij de arm zo heet dat zijn arm verbrande. De bewering is dat door het schuren van het leer op het asfalt het leer erg heet werd. En dus zijn arm verbrande aan het hete leer.

Heeft iemand dit ooit ook eens gehad?


Gast ! 1 dag te vroeg

_O- _O-


2072040-not_sure_if_serious.jpg
 
Nog voor dat ik wist, dat je deze vraag ging stellen, heb ik wat praktijkonderzoek voor je gedaan. :+

Met honderd km/u plat op de buik over het asfalt v/d ring van Amsterdam gegaan.
Je wilt niet weten, wat ik daar allemaal aan overhield, maarrre.....

GEEN brandwonden. :N


})
 
Het kan een leren jas zijn maar ook een waterdichte motorjas van textiel. dat weet ik niet.
 
als je pak goed strak zit kan er geen energie tussen huid en pak opgenomen worden waardoor je pak gaat slijten.

als je losse kleding draagt kan er meer wrijving tussen de huid en het kledingstuk ontstaan dan kleding>asfalt. omdat je huid zwakker is dan je kleding sta je op met brandwonden en aan de kleding nog niks te zien(tot het begint te bloeden, maar na een keertje wassen nog steeds alsof er niks mee gebeurd is :} )

compleet akkoord, al vaker gehoord
daarom dat je leren pak ook zo strak mogelijk moet zitten
 
Ze deden bij een motor programma een keer een test over de slijtvaardigheid van lookwell leren motorpakken.

Een man trok zo een pak aan en die werd met een touw aan een auto vast gebonden. Vervolgens werd hij door die auto over het asfalt getrokken. Maar hij moest stoppen omdat het pak zo gloeiend heet werd.

Test staat vast nog wel op YouTube.
 
Ik hoorde onlangs een verhaal dat iemand op de bril had gezeikt, zijn vriendin in die zeik ging zitten en 2 weken later zwanger was. Echt waar, echt gebeurd !!!!!
 
Kan met gemak.
Ook bij 50. :Y

Ik denk dat het ook niet zo relevant is wat iemand bij (veel) hogere snelheden niet
mankeert: dat was niet de vraag geloof ik...
 
Laatst bewerkt:
Ze deden bij een motor programma een keer een test over de slijtvaardigheid van lookwell leren motorpakken.

Een man trok zo een pak aan en die werd met een touw aan een auto vast gebonden. Vervolgens werd hij door die auto over het asfalt getrokken. Maar hij moest stoppen omdat het pak zo gloeiend heet werd.

Test staat vast nog wel op YouTube.

Daarom moet je ook een beetje rollen als je over het asfalt aan het glijden bent
 
Ze deden bij een motor programma een keer een test over de slijtvaardigheid van lookwell leren motorpakken.

Een man trok zo een pak aan en die werd met een touw aan een auto vast gebonden. Vervolgens werd hij door die auto over het asfalt getrokken. Maar hij moest stoppen omdat het pak zo gloeiend heet werd.

Test staat vast nog wel op YouTube.

Achter een auto aangesleept worden of met 50 per uur vallen en direct afremmen maakt nogal een verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan