Sterke stijging aantal verkeersmisdrijven 2003

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Volgens cijfers van het CBS namen de aantallen geregistreerde verkeersmisdrijven het meest toe (8%). Zo stegen de geconstateerde gevallen van rijden onder invloed met ruim 5 duizend en die van doorrijden na een ongeval met ruim 3 duizend.
 
Ach ja, is denk ik een spiegel van onze fijne maatschappij van vandaag.

Waarom zou je de consequenties van je fouten dragen als je er ook een onschuldige mee kunt opzadelen |(
 
Geregistreerd ja :P
Geconstateerd...

Wie zegt dat het ook daadwerkelijk gestegen is :?

Alcohol op en doorrijden is triest genoeg, maar ik zie liever ook dat het toenemende ZINLOZE geweld afneemt.
 
Ik denk eerder nu ze (de pliesie)een quota moeten halen veel intensiever zijn gaan controleren.
Tegenwoordig heb je ook meer ziekten dan vroeger,nu omdat iedere bacterie een andere naam en ziekte meekrijgt.Vroeger ging je dood door de ouderdom, nu aan een of andere slepende ziekte.

Dus geen toename alleen idd een stijging door constatering.
 
Geregistreerd ja :P
Geconstateerd...

Wie zegt dat het ook daadwerkelijk gestegen is :?

Alcohol op en doorrijden is triest genoeg, maar ik zie liever ook dat het toenemende ZINLOZE geweld afneemt.


Zinloos geweld is een zinloze term

terug dringen van mongolen die met drank op rijden is stukken belangrijker, evenals mensen die doorrijden na een ongeval.

Dit soort gedrag levert ook weer "zinloos"geweld op en wiens schuld is het dan?

(zinloos geweld bestaat niet, er is altijd een rede voor, soms een goede en soms een hele slechte)
 
Geregistreerd ja :P
Geconstateerd...

Wie zegt dat het ook daadwerkelijk gestegen is :?

Alcohol op en doorrijden is triest genoeg, maar ik zie liever ook dat het toenemende ZINLOZE geweld afneemt.


:^ Als je de controles opvoerd en dus de pakkans vergroot... logisch hè

[me]Snarfman vindt nog steeds dat er een minimum straf op rijden onder invloed zou moeten staan, nl: minimaal 2 weken rbw kwijt (en als iemand daardoor z'n baan verliest: jammer dan, had je maar van te voren moeten nadenken)[/me]
 
Hmm en bij te hard dan ook maar 2 weken rbw kwijt en ben je je baan kwijt dan is het jammer ?

alcohol is later reageren, te hard rijden is ook later reageren

altijd leuk even stoken :+
 
doorrijden na een ongeluk wordt door de regering ook wel erg aantrekkelijk gemaakt met hun risico aansprakelijkheid.


zullen we dat uitlokken van een misdrijf noemen? justitie krijgt het nog druk.


(en toename van alcohol in het verkeer.... zal wel relatief zijn. 1 meer gepakt dan het jaar ervoor, toename van 50% oid)
 
Kwestie van boetes en controles daarop verhogen en proberen zo weinig mogelijk aangiftes op te nemen. Op die manier dalen de criminaliteitscijfers wel. Alleen jammer dat dit een illusie is, de cijfers stijgen alleen maar maar de aangiftes lopen terug omdat ze toch geen flikker eraan doen.
 
Ik denk eerder nu ze (de pliesie)een quota moeten halen veel intensiever zijn gaan controleren.
Tegenwoordig heb je ook meer ziekten dan vroeger,nu omdat iedere bacterie een andere naam en ziekte meekrijgt.Vroeger ging je dood door de ouderdom, nu aan een of andere slepende ziekte.

Dus geen toename alleen idd een stijging door constatering.
:^
 
Ik vind het leuker om een dalend vergreep te lezen hierzo (op mf wellicht) ;)
 
en die "verkeersmisdrijven" worden zeker ook op de bult "opgeloste misdrijven" gegooid?
Dan stijgt dat aantal weer, kunnen ze mooi mee scoren in de statistieken. :Z

Moeten ze het jaar erop weer meer scoren zodat ze op nog meer slakken zout kunnen leggen.(heeft u wel: een gekeurde helm,genoeg profiel op uw band,een bel op de fiets ed)
 
Is een verkeersovertreding hetzelfde als een verkeersmisdrijf ?

Als je een schikking krijgt is het toch geen misdrijf of wel of niet of hoe zat het ook al weer :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan