sterke verhalen van motoragenten

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
ENSCHEDE - Een zojuist betrapte 'nette' wegpiraat is keurig achter een motoragent aangereden nadat die een tweede snelheidsduivel moest achtervolgen, waarbij de snelheid opliep tot meer dan 280 km/u.
De onopvallende motoragent van de politie Twente had op de rijksweg 35 bij Enschede een wegpiraat tot stoppen gedwongen nadat hij 140 km/u reed waar slechts 60 was toegestaan. Op weg naar het politiebureau jakkerde echter plots een tweede motor voorbij, waarvan de bestuurder plat op de tank lag.

De motoragent zette daarop meteen de achtervolging in, maar toen hij 280 km/u op de teller had staan hield hij het voor gezien. Even verderop kon hij de onverlaat alsnog achterhalen toen die af moest remmen voor overig verkeer. Kort daarop kwam ook de als eerste betrapte motorrijder netjes aanrijden, waarop ze met z'n drieën naar het bureau reden. Beide motoren zijn in beslag genomen.




Welke politie motor kan in godsnaam 280?
Loopt de politie nu ook al sterke verhalen te vertellen -> 280 op de teller is 250 irl oid...?

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | risco nemen is immoreel in deze maatschappij

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-25 11:19 ]
 
Ik vraag mij altijd een ding af.

Zo´n agent houd je aan en begint te schreeuwn hoe gevaarlijk het is wat je doet, maar ondertussen doen ze zelf nog gekker om je in tehalen of bij te blijven.

Dus wat is nu eigenlijk het verschil.
Dat z e veel ervaring hebben, ok, maar die heb ik zelf ook wel aardig.
En met 280 kan ook hij niet zoveel meer als iemand anders hem in problemen brengt.

En een te hard rijdende motor is erg,of niet-maar ok, dan zijn twee te hard rijdende motoren toch twee keer erg.
 
Je ziet dat in amerika nog extremer dan hier (achtervolgingen)

Maar hier kunnen ze er idd ook wat van. Alleen roepen ze hier schijnheilig dat ze precies weten wat ze doen en dat ze de persoon laten gaan als het te gek wordt. (in de praktijk als hun vervoermiddel niet snel genoeg is)



 
Wellicht toekomstmuziek? Meneer de motoragent op een in politiekleuren gespoten Hayabusa?

"Ja, meneer de motoragent :} . Nee, meneer de motoragent :} . Maar natuurlijk, meneer de motoragent :} . Ik was slechts aan het :] , meneer de motoragent :} . Ik zal het nooit meer doen, meneer de motoragent :} . Beloofd, meneer de motoragent :} . Dankuwel, meneer de motoragent :} Prettige dag nog, meneer de motoragent :} "
 
280 km/u irl -> mogelijk met

R1, Hayabusa, Blackbird, ZX12R, YZF1000, ZZR1100 net niet...

of natuurlijk exotischer?

icoontjes roelen soeptablet!!! :+

_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | risco nemen is immoreel in deze maatschappij

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-06-25 11:37 ]
 

Ik vind het een mooi verhaal, zie je hem al gaan op zijn BMW uit 1980 (of lijk het model alleen maar zo oud?) dik 280 km/pu! Voor zo'n prestatie :} moet ik respect tonen. Al twijfel ik aan het "echtheids gehalte" van het verhaal.

Ik snap best dat die gozer die als 1e gepakt werd als nog naar het bureau gereden is, als ze je kenteken hebben zoeken ze je toch wel op.

 
Er is mij bekend dat er politiekorpsen zijn in het oosten en noorden van het land die met Blackbirds rijden (in burger). Juist om de extreme motorovertredingen aan te pakken.

Zijn volgens mij ook tijdens de TT controles ingezet op de snelwegen.

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-06-25 13:35 ]
 
deze donderkat is inderdaad bang voor de merel! ;)

Nu de politie niet meer in porsches rijd kunnen ze wel wat power gebruiken...
 

Mmm... dan zullen we ook maar de "vreemde" vogels in de gaten gaan houden! Je kan in Nederland ook nergens meer hard rijden! :(
 
Die gasten hebben ook al proef gereden met die Yamaha yzf 1300, die nieuwe tourmotor.
 
Er is mij bekend dat er politiekorpsen zijn in het oosten en noorden van het land die met Blackbirds rijden (in burger). Juist om de extreme motorovertredingen aan te pakken.

Zijn volgens mij ook tijdens de TT controles ingezet op de snelwegen.

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-06-25 13:35 ]

Klopt! Een vriend van me is er al één tegengekomen. Een donkerrood metallic Blackbird met allemaal camerashit erop. Was in Enschede overigens.
 
Die dikke toerbuffels van de juute, oftewel BMW's, zijn wel degelijk "opgevoerd". ze hebben een veel hoger koppel dan de gewone buffels, en lopen over het algemeen harder. Ook hebben ze vaak eletrisch verstelbare voorruiten om bij hogere snelheden beter beschut te zitten.... :(
 
Vraag niet hoe ik het weet, ik schaam me dat ik het weet, maar de meeste BMW's hebben electrisch verstelbare ruitjes, en weet jij zeker dat ze opgevoerd zijn, geloof er eigenlijk niks van, maar eerlijk is eerlijk, ik weet het niet.
 
ik weet 100% zeker dat de BMW's die ze gebruiken in schoonebeek (drenthe) opgevoerd zijn. Deze zijn in de huidige staat (250km/u +) aangekomen uit driebergen, klpd stad!

neef van me was rijbewijs jaar kwijt door zo'n aardige kerel die dan met dik 230 nasst hem kwam rijden, rechtopzittend een sigaartje rokend op ze dikke vette bmw.
 
Klopt, politie rijdt inderdaad op geprepareerde motoren (auto`s ook trouwens), nix geen standaardspul dus. Dat van die 280 km p/u kan best wel overdreven wezen, maar geloof maar dat die dikke BMW`s waar de heren op rijden dus echt sneller zijn dan de standaard BMW+ dat de heren zelf dus een stukje beter kunnen sturen dan de overgrote meerderheid van ons. There is no escape
 
hard oke maar 280 is wel woest hard en ik denk dat zo,n verhaal het nieuws wel had gehaald want je hoor afetoe wel is van automobilist vd weg gehaald met 220 dan haalt 280 het nieuws wel dus makelijk te conteroleren lijkt mij maar ik dank dat meneer de motor agent een klein beetje overdrijft motorrijders zijn soms net vissers he overdrijvennnnn hehehe
 

Hoe dan ook, je mag en kan haast nergens meer je hobby uit oefenen.

We all have: THE NEED FOR SPEED! })
 
mmm, vind ik wel best raar dat die 'blauwe' bmw's opgedreven zouden zijn..
da's namelijk niet legaal!! Verlies je de homologatie van de fabrikant en die krijg je niet zo simpel terug... tenzij de fabrikant zelf de tuning zou hebben gedaan.
Komt ook nog eens bij dat je van een doorsnee toerder best geen racer kan maken aangezien ie dan nogal instabiel wordt.. en dat wil je niet echt als je 280 aan't doen bent dacht deze leek.
 
mmm, vind ik wel best raar dat die 'blauwe' bmw's opgedreven zouden zijn..
da's namelijk niet legaal!! Verlies je de homologatie van de fabrikant en die krijg je niet zo simpel terug... tenzij de fabrikant zelf de tuning zou hebben gedaan.
Komt ook nog eens bij dat je van een doorsnee toerder best geen racer kan maken aangezien ie dan nogal instabiel wordt.. en dat wil je niet echt als je 280 aan't doen bent dacht deze leek.
Hoe het in België gaat weet ik niet precies, maar de motoren en auto's van de politie zijn volgens mij niet in onderhoud bij de dealer. Gewoon eigen technische dienst.
 
De gemiddelde BMW K100 van de politie is gewoon standaard. Dat de mannen wel asociaal hard kunnen rijden, da's een feit.

Een vriend van me werkt bij de BMW dealer ( zou ik zo aan mijn politie sirene zijn gekomen :? ) ennuh die heeft regelmatig van die politie/kmarmotoren bij de zaak staan ( ter reparatie/onderhoud/e.d.) Volgens hem zijn het gewoon standaard fietsen.... De tellers zijn zelfs standaard ( alleen ze hebben streepjes met snelheden erop geplakt die geijkt zijn.) De electrische ruitjes hebben ze idd wel. ( trouwens de meeste K100s hebben dat.) Tot de 200 kunnen die mannen idd redelijk relaxt blijven zitten...

Dat 280 verhaal is onzin. ( broodje aap.) zo hard lopen die BMWtjes niet. ( net zomin als de PanEuropian waar ze veel op rijden, om over de allroadjes maar te zwijgen.)

Dus als ie al 280 heeft gereden, dan had ie GEEN BMW bij zich maar een andere motor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan