Sterkte benzine lucht bij stationair draaien

grotesnor

Rookie
12 jul 2017
1
0
Hallo,

ik heb sinds kort een Honda rebel 250c uit 87. Nu heb ik al gemerkt dar de vorige eigenaren de motor niet echte goed hebben onderhouden. En soms ook niet de originele onderdelen op zitten.

Het is nu zo dat als mijn motor stationair draait een redelijk sterke benzine lucht heeft. En dat als ik de meng schroef van mij carb dicht draai me motor gewoon blijft lopen en er niks in het toerental veranderd. De gas kabel zat op dat moment niet vast aan de carb.
Ook heeft een van de vorige eigenaars de hoofdsproeier van de carb vervangen door een hoofdsproeier maat 135 het origineel was een 128. Kan het probleem hier in zitten?

Groeten Nick
 
Vaak wordt het stationaire gedeelte apart geregeld in de carburateur. Ik ben niet bekend met de fiets, maar moet je de schroef ook niet de andere kant op draaien?
Heb je er al een flink stuk op gereden? En was dat dan ook als de motor goed warm was? Van alleen stationair lopen, worden dit soort dingen meestal niet beter in ieder geval.
 
Honda heeft in verschillende regio's verschillende fietsen. US is anders dan EU, Californië en Canada zijn ook weer anders. Kan zomaar zijn dan 135 er daar wel in hoort. Is het de originele Mikuni of Keihin sproeier 135? Of Dynojet? In dat andere geval zit er misschien een dynojet kit in. Controleer ook het stationairdeel, en de CO-instelling. Datgaat trouwens anders dan domweg dicht/open draaien. De procedure staat in het Honda Common Maintenance Manual.
 
Terug
Bovenaan Onderaan