Sterwielen inwisselen voor spaakwielen (Kawasaki LTD 440)

2 jan 2018
3
0
Goedemiddag mensen,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een spaakwielen-alternatief voor mijn sterwielen op de Kawasaki LTD 440. Ik denk dat dat het uiterlijk van mijn caferacer echt "af" maakt.

Heeft iemand enig idee welke spaakwielen een passend alternatief zijn?
En heeft iemand hier al ervaring mee met een Kawa LTD 440?

MVG, Richard
 
Bedankt voor de goede ideeën. Top.
Ik zoek echt een complete set. Z-varianten ga ik zoeken. Thanks voor de goede tips.

MVG, Richard
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft vermogen met wielen te maken ????

Snelheid plus massa is wat belangrijk is voor je remmen niet het vermogen .
Topsnelheid binnen 20km gelijk aan elkaar en het gewicht van de motoren binnen 40 kg onderling verschil dan kunnen de remmen van de Z 305 het zonder probleem aan

Of je moet van schijfrem naar trommel gaan dan ben je verkeerd bezig
 
Het gaat meer om het draagvermogen van die spaakwielen,als je de maximale belasting(totaal gewicht incl berijder)van een 305 gaat overschrijden in combinatie met meer vermogen en koppel met de 440 dan kan je beter naar andere alternatieven kijken.
Liever safe dan sorry.
 
Laatst bewerkt:
Antwoordt je nu gewoon van uit je gevoel of weet je over wat soort wiel het gaat

Kan niet echt zeker zijn, want dan moet ik het wiel kunnen meten maar op de foto van een tweedehands handelaar lijkt het wiel van een Z 305 net zo zwaar van opbouw te zijn als die van een Guzzi Florida voorwiel ( die heb ik dus wel ) en die is met zijn 650cc motor en een gewicht van 180 kg wel iets zwaarder dan een Z305
Zou er geen probleem in zien om zo'n wiel te gebruiken als de remschijf overeenkomt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel spaakwielen liggen. Ik denk van een z650, de velgen zijn niet mooi. Maar ze passen denk ik wel in jouw 440
50euro voor een setje en dat is niet veel geld, want ze worden zeldzaam.
 
Ik heb wel spaakwielen liggen. Ik denk van een z650, de velgen zijn niet mooi. Maar ze passen denk ik wel in jouw 440
50euro voor een setje en dat is niet veel geld, want ze worden zeldzaam.

Zou natuurlijk heel mooi zijn als ze in ieder geval goed zijn en ook nog eens passen.
Ik kan echter geen prive-bericht verzenden met gegevens om wat zaken af te stemmen.
Heb mij aangemeld als jouw contact, dan kunnen we volgens mij wel gegevens uitwisselen.
 
Bedankt voor de goede ideeën. Top.
Ik zoek echt een complete set. Z-varianten ga ik zoeken. Thanks voor de goede tips.

Ik zag ook spaakwielen op internet staan voor een Z305. Dat is wel een model met wat minder PK, etc. Als ik die er onder zou zetten... is dat een beetje link of maakt dat niet uit?

(het is ten slotte maar 40 pk wat de LTD 440 heeft en de 305 heeft 30 pk).
Ik heb er ook een ZZR 600 naast, dus als ik echt snelheid wil, pak ik die wel :-)

MVG, Richard
Oeh, dan mag ik wel op gaan passen. De spaken van mijn R1100 zijn 4mm, net zo dik als op mijn 250cc MZ.
 
Terug
Bovenaan Onderaan