Stevig gebouwd en opzoek naar een eerste moto

Motonewby

Rookie
15 nov 2018
21
0
Hey guys,

Ik ga net na de winter opzoek naar een moto om te starten. Ik heb een A rijbewijs en heb dus de volle keuze. Gelukkig maar want ik heb 2 problemen, ik ben 1.83m stevig gebouwd met een kilo of 110 en heb last van de rug. Ik heb een hart voor sportieve dingetjes met pit en een budget max 6000€ tweedehands. Kunnen jullie iets aanraden?

Groetjes
 
Goh het is niet dat ik elke dag massas afzie, ik ben gevoelig aan bepaalde dingen die rugpijn veroorzaken. Overbelasting, lang dezelfde houding dat soort zaken. Dus geen hernia ofzo. Er zijn toch zowizo opties die minder of meer belastend zijn bij moto’s? Er zijn toch wel meer mensen die last hebben van de rug niet?
 
Dus welke belasting kan jij niet aan, en welke houding kan je slecht hebben?
 
Overbelasting: Zeulde vroeger met 64 KG motoren, dat kan niet meer, veel buk bewegingen. Houding: harde ondergronden/stoelen, lang dezelfde positie zoals aan een bureau, een te zacht bed zonder steun. Dat soort zaken. Ben je daar wat mee?
 
Klinkt alsof een ktm 990smt met een aangepast zadel wel wat voor jou is.
 
Ik zou eigenlijk zeggen ga vooral proberen welke motoren fijn zijn om te berijden.

Als je al de nodige motorkledingkleding hebt is er dit weekend een even in Vijfhuizen met veel verschillende motoren om op proef te rijden.
Dan kun je wellicht kijken of er bepaalde zithoudingen zijn die erg fijn zijn of juist heel naar?
 
Ik ben zelf van België, maar dit zou inderdaad een mogelijkheid zijn om dit eens te ondernemen. Zijn regelmatig zon eventen he? Het probleem zal echter niet kort termijn zijn eerder lange ritten vermoed ik. Daar is de test dan weer minder goed denkik.
 
Eerste waar ik aan moest denken was een S1000RR :9
365-pound-rider-on-a-BMW-S1000RR-Motorcycle-2-700x325.jpg



Wat een lekkere machine! 😍
 
Ik ben zelf van België, maar dit zou inderdaad een mogelijkheid zijn om dit eens te ondernemen. Zijn regelmatig zon eventen he? Het probleem zal echter niet kort termijn zijn eerder lange ritten vermoed ik. Daar is de test dan weer minder goed denkik.


Dat wel ja ik zou het wel bijzonder aanraden om bijvoorbeeld met de eigenaar in een auto er achteraan een lange test rit te maken.
Anders toch voor een motorzaak gaan waar je sowieso al makkelijk een lange testrit kunt maken.

Ik zou wel vooral proberen motoren met een rechte zit te vinden. Heel misschien zou ik zelfs bepaalde cruisers waar je best voorover gebogen zit ook niet echt aanraden. Ga wellicht voor een sportieve naked. Al zij die soms zo stevig afgeveerd dat mijn door een motorongeluk geplaagde ruggengraat ook spontaan explodeert. Oké niet echt maar zo voelt het wel. :')
 
Dat wel ja ik zou het wel bijzonder aanraden om bijvoorbeeld met de eigenaar in een auto er achteraan een lange test rit te maken.
Anders toch voor een motorzaak gaan waar je sowieso al makkelijk een lange testrit kunt maken.

Ik zou wel vooral proberen motoren met een rechte zit te vinden. Heel misschien zou ik zelfs bepaalde cruisers waar je best voorover gebogen zit ook niet echt aanraden. Ga wellicht voor een sportieve naked. Al zij die soms zo stevig afgeveerd dat mijn door een motorongeluk geplaagde ruggengraat ook spontaan explodeert. Oké niet echt maar zo voelt het wel. :')

Heb je enkele voorbeelden toevallig? Of iets waar je aan zou denken? Ik kan eventueel dan al eens iets gerichter kijken, nu lijk ik een kind in een speelgoedwinkel die niet weet wat hij wil 🤦🏻‍♂️😅
 
Er zijn vele goede motoren. Als je wat forser bent is een wat dikkere motor meer in verhouding. Ook zijn er motor kameraden van me die juist van een rechte houding rugpijn kregen. Een beetje in de aanvalshouding, licht voorover geeft veel minder last.
Dan kan je denken aan een X11, K1200r, cb1300, B-king, maar proefritten, rijden is aan te bevelen. Een R1200gs is altijd goed.
Meestal komen hier adviezen van Hayabusa of ZZR1400 voorbij...
 
Misschien is mijn Triumph Tiger 1050 wel iets voor jou? Die staat te koop. Ideale zithouding. Ben zelf even groot en 20kg lichter, heeft ie totaal geen problemen mee. 106 pk en overal genoeg koppel door de romige 3 cilinder en hij valt nog eens mooi in je budget. En nog een + punt. Ik ben ook van België 😁
 
Laatst bewerkt:
Hey guys,

Ik ga net na de winter opzoek naar een moto om te starten. Ik heb een A rijbewijs en heb dus de volle keuze. Gelukkig maar want ik heb 2 problemen, ik ben 1.83m stevig gebouwd met een kilo of 110 en heb last van de rug. Ik heb een hart voor sportieve dingetjes met pit en een budget max 6000€ tweedehands. Kunnen jullie iets aanraden?

Groetjes

Ukkie ;)

Met een paar cm meer en 144 kilo rijdt ik op een sevenfifty en een VF750F.

Ga in ieder geval een flink stuk testrijden. Ik weet van mijzelf dat ik op de SF snel last van mijn heup krijg op de snelweg.

db
 
Een heel groot misverstand is dat motoren met een rechtere zit minder belastend voor de rug zijn.
Het hangt af waar in de rug en wat voor soort rugpijn je hebt.
Bij de een is een rechte zit noodzakelijk en bij een ander is juist een licht voorover gebogen zit het beste om een zinvolle afstand te kunnen rijden.
 
Ja Er zit heel veel nuance in ik heb bijvoorbeeld ook een CB Sevenfity gehad en had ook last van mij heupen na een lange zit.

Ooit aan een ban dit 1200 gedacht als iemand er beetje goeie vering op heeft gezet leuk sportief maar niet versplinterend hard.
Plus het zadel is lekker dik en comfortabel. Ook springt een Kawasaki Z750 me te binnen omstreeks 2011.
Een Triumph Street Triple van omstreeks bouwjaar 2011 ook wel.

Maar zoals gezegd ga vooral rijden! En begin nou niet gelijk met een dikke duizend.
Ook al heb je een vol A rij jezelf nou niet gelijk tepletter :') Begin met iets tussen de 600 750 cc zou ik aanraden.
 
Ik zat zo,n beetje met het zelfde probleem,rug en nog een stukkie zwaarder en ongeveer de zelfde lengte met 1,81 ,ik kan je een Ducati Streetfighter 848 of een Monster S4 warm aanbevelen als je iets sportiefs zoekt.Ik heb mijn Streetfighter weer verkocht omdat ik een motor wou met meer
bagage mogelijkheden omdat ik tegenwoordig meer een toerrijder ben dan een sportieve rijder,maar
zou er zo weer 1 kopen als het sportieve aspect belangrijker zou zijn.
Maak eens een proefrit om te kijken of het wat voor je is,ook als je wat anders op het oog heb ga eerst uitgebreid proefrijden
want niemand kan je vertellen wat jij voelt tijdens een rit dat kan alleen jij zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ukkie ;)

Met een paar cm meer en 144 kilo rijdt ik op een sevenfifty en een VF750F.

Ga in ieder geval een flink stuk testrijden. Ik weet van mijzelf dat ik op de SF snel last van mijn heup krijg op de snelweg.

db
Ach jij ben ook een ukkie,ik versla je nog makkelijk met 158kg.:P;)
 
Misschien is mijn Triumph Tiger 1050 wel iets voor jou? Die staat te koop. Ideale zithouding. Ben zelf even groot en 20kg lichter, heeft ie totaal geen problemen mee. 106 pk en overal genoeg koppel door de romige 3 cilinder en hij valt nog eens mooi in je budget. En nog een + punt. Ik ben ook van België 😁


Ik vind hem wel iets hebben, maar is echt wel wat uit mijn smaak. Toch voor mezelf vind ik hem wat sportieviteit missen kwa look.
 
Ja Er zit heel veel nuance in ik heb bijvoorbeeld ook een CB Sevenfity gehad en had ook last van mij heupen na een lange zit.

Ooit aan een ban dit 1200 gedacht als iemand er beetje goeie vering op heeft gezet leuk sportief maar niet versplinterend hard.
Plus het zadel is lekker dik en comfortabel. Ook springt een Kawasaki Z750 me te binnen omstreeks 2011.
Een Triumph Street Triple van omstreeks bouwjaar 2011 ook wel.

Maar zoals gezegd ga vooral rijden! En begin nou niet gelijk met een dikke duizend.
Ook al heb je een vol A rij jezelf nou niet gelijk tepletter :') Begin met iets tussen de 600 750 cc zou ik aanraden.

De blinkers bij mij zijn zoals jij aanhaald Z750 honda hornet en gsr in het naked segment
Voor buikschuivers de cbr600rr, yamaha r6

En optioneel algmeen streetfighter hyperstrada multistrada
 
Ik zat zo,n beetje met het zelfde probleem,rug en nog een stukkie zwaarder en ongeveer de zelfde lengte met 1,81 ,ik kan je een Ducati Streetfighter 848 of een Monster S4 warm aanbevelen als je iets sportiefs zoekt.Ik heb mijn Streetfighter weer verkocht omdat ik een motor wou met meer
bagage mogelijkheden omdat ik tegenwoordig meer een toerrijder ben dan een sportieve rijder,maar
zou er zo weer 1 kopen als het sportieve aspect belangrijker zou zijn.
Maak eens een proefrit om te kijken of het wat voor je is,ook als je wat anders op het oog heb ga eerst uitgebreid proefrijden
want niemand kan je vertellen wat jij voelt tijdens een rit dat kan alleen jij zelf.

Comfortabel zon streetfighter? Monster vind ik met de duizenden aangeboden, lijkt me niet zo wauw voor grote mensen? Wat vind je van de hyperstrada en multistrada in het segment ducati, die vind ik ook best nog iets hebben. Zijn de enige iet wat volwassener/rustigere moto’s die ik wel iets vind hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan