Stevig gebouwd en opzoek naar een eerste moto

Wat is je algemene indruk van je moto? Ik heb het best wel voor de 600rr als opstap, wil het nog net wat verantwoordelijk houden voor de eerste moto
Wat bedoel je met indruk van mijn motor?
Het is een fiets van nog geen 200 kilo met 180 pk ,ik persoonlijk vindt het een erg mooie motor in de mijn gewenste kleurstelling.
Ook niet zo'n klein ding waarop je zit alsof het een miniatuur is.
Rijdt erg fijn en vermogen genoeg om eens iets of iemand in te halen,tevens een fiets voor luie mensen want je hoeft niet te blijven schakelen of hem in de toeren houden om vooruit te komen.
Heb hem gekocht nadat ik een jaar of 20 niet gereden heb en ben er nog zo blij mee als dag 1.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem alleen hobbymatig gebruik bij mooi droog weer.
Staat nu dus thuis verwarmd onder een hoes aan de druppellader te wachten tot volgend voorjaar.
 
Ikzelf ben 1,86 en weeg 118 kg( ja ik weet te zwaar :)) en ben sinds begin dit jaar overgestapt op een Aprilia Tuono. Hiervoor had ik een Aprilia RSV. Ook heb ik al jaren rugproblemen en heb ik hier tijdens het rijden geen last van. Tevens is de Tuono behoorlijk sportief! Ook is ie hard afgeveerd maar ik heb het idee dat dat zeker bij mij beter aanvoeld als slappe vering. als ik met mijn scooter door een kuiltje rijd heb ik daar meer last van als dat ik dat met de Tuono doe. Maar dat kan ook komen omdat de vering van de Tuono zo'n kuiltje gewoon beter verwerkt.
Lekker op veel motoren proefrijden is toch echt het belangrijkst om erachter te komen wat voor jou het beste is. Succes!!

Spijtig genoeg weinig aanbod in aprilia zeker voor die prijs in Belgie
 
Wat bedoel je met indruk van mijn motor?
Het is een fiets van nog geen 200 kilo met 180 pk ,ik persoonlijk vindt het een erg mooie motor in de mijn gewenste kleurstelling.
Ook niet zo'n klein ding waarop je zit alsof het een miniatuur is.
Rijdt erg fijn en vermogen genoeg om eens iets of iemand in te halen,tevens een fiets voor luie mensen want je hoeft niet te blijven schakelen of hem in de toeren houden om vooruit te komen.
Heb hem gekocht nadat ik een jaar of 20 niet gereden heb en ben er nog zo blij mee als dag 1.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem alleen hobbymatig gebruik bij mooi droog weer.
Staat nu dus thuis verwarmd onder een hoes aan de druppellader te wachten tot volgend voorjaar.

Heel belangrijk om weten dat laatste. Ik zou hem vooral voor dezelfde reden gebruiken. Op een paar woon werk dagjes na 60km in dat geval
 
Ik ben 107, schoon aan de haak, na een slechte periode 112, rij met een RD rond of ik Kenny Roberts ben, 37 PK, 145 KG... Geen enkel probleem. Het hoeft dus geen Boss Hog te zijn
 
Een RD??? Dat is een icoon! Ik heb een Yamaha RD250LC. Ooit nieuw gekocht voor 3600 gulden, gaan nu voor 10000 - 12000 pond in engeland over de toonbank

054-03a.jpg
 
Een maat van me was ook een “maatje groter” en rijd op een Suzuki bking , hij is best wel een rustige rijder en red zich er prima mee , miss is dat wat voor jou ?
 
Een RD??? Dat is een icoon! Ik heb een Yamaha RD250LC. Ooit nieuw gekocht voor 3600 gulden, gaan nu voor 10000 - 12000 pond in engeland over de toonbank

Bekijk bijlage 1339440

Ik heb er 10 van gehad van 250cc tot 500cc ,heel leuk maar oude 2 takt en dus zeer onderhoudsgevoelig,
zeker geen beginners motor.Meer iets voor de verzamelaars of die hard 2 takt liefhebbers met
de nodige sleutelervaring,zeker geen motor voor een beginner.
 
Je hoort mij niet zeggen dat het een beginnersmotor is, maar wel dat je met zo'n klein fietsje genoeg in huis hebt om heel veel plezier te hebben, ook met 107 KG pure Adonis, je hebt geen 160 pk nodig om die ruim 0,1 ton rond te slepen
 
Je hoort mij niet zeggen dat het een beginnersmotor is, maar wel dat je met zo'n klein fietsje genoeg in huis hebt om heel veel plezier te hebben, ook met 107 KG pure Adonis, je hebt geen 160 pk nodig om die ruim 0,1 ton rond te slepen

Dat niet, maar het lijkt me wel kicken:Y...ach ja, ieder zn eige....
 
Je hoort mij niet zeggen dat het een beginnersmotor is, maar wel dat je met zo'n klein fietsje genoeg in huis hebt om heel veel plezier te hebben, ook met 107 KG pure Adonis, je hebt geen 160 pk nodig om die ruim 0,1 ton rond te slepen
Dat is zeker waar,ik woog in mijn RD tijd ook al rond de 110kg en dan zit je nog ruim op zo,n RD,en heb er
genoeg fun mee gehad,maar ook genoeg technische problemen.Ik heb zelfs mijn lamlendige torso van 158kg voort gesleept
met een 50cc Kreidler motorfietsje,die wist met mij er op nog de 100 te halen,en heb daar ook veel lol mee gehad.
Veel vermogen zegt niet alles,ik heb van alles gehad van crosser tot toervrachtwagen van klassiek tot modern en van 50 tot 1500cc en van
10 tot 200pk en heb met alle motoren genoeg lol beleefd.2 takten blijven mijn meest favoriete motoren,maar zijn veel te duur
geworden voor wat het mij eigenlijk waard is.Wel waarde vast want ze worden alleen maar meer waard.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een cruiser in ieder geval afraden. Mijn 1.85 en 115kg gaat prima op mijn Dragstar 1100, maar je voelt wel dat er meer belasting op je onderrug zit. Voor mij geen last, maar als de rugpartij al niet zo stevig is zou ik de gok niet wagen.

Wacht, ik lees net dat je iets sportiefs zoekt, dus dan vallen de cruisers eigenlijk sowieso al wel af. Op lage snelheden blaas ik op koppel nog een vrolijk eindje mee, maar boven de 100 maak je weinig... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan