Stichting RDC: doorspelen jouw gegevens aan derden

Jermo

MF veteraan
5 mrt 2006
21.994
51
Amsterdam
Ik kreeg enkele dagen terug een brief binnen van de 'Stichting RDC' waar ik jullie toch even attent op wil maken.
Ik zie in het slotentopic mensen verbaasd kijken hoe bedrijven weten dat zij bijvoorbeeld een MV-Agusta hebben terwijl ze hun gegevens nergens hebben neergezet.

Een stukje uit de brief:
'Daarnaast worden uw gegevens binnen de voertuigenbranche beschikbaar gesteld zodat voertuigbedrijven u kunnen informeren over nieuwe modellen, accessoires en onderhoud.'

Aangezien ik zelf verbaasd stond te kijken toen ik nog geen rijbewijs A had (wel al een motor op mijn naam) en toch al een uitnodiging van een (Yamaha) proefrit binnenkreeg, verklaart dit een hoop.

Ik begrijp dat er mensen zullen zijn die geen prijs stellen op dit soort uitnodigingen maar vooral op het feit dat deze gegevens (adres + type motor etc.) bij derden (zeg ik het zo goed?) terecht komt.
Ik hoop dat het voor diegenen nu duidelijker is hoe deze informatie aan bedrijven verstrekt is.

Nog een stukje uit de brief:
'Indien u geen prijs stelt op het ontvangen van informatie, dan kunt u dat laten weten door een brief, onder vermelding van naam, adres, woonplaats en uw kenteken, te sturen aan de Stichting RDC, Antwoordnummer 18102, 1000 WB Amsterdam (kan ongefrankeerd worden verzonden). U kunt ook een email sturen naar privacy@rdc.nl'


Zelf heb ik er geen enkel probleem mee dat deze info bij anderen bekend is, maar ik denk ik laat het even weten voor degenen die dit ontgaan is.

Meer info is te vinden op www.rdc.nl
 
ik krijg regelmatig reclame van yamaha en heb laatst ook testritten aangeboden gekregen van diverse yamaha's...
niet zo vreemd als je een yamaha hebt...... maar ik heb een kawa :Y
 
HUH!?!?
Rij al bijna 6 jaar Yamaha.
Nog nooit een brief of wat dan ook gehad ?!
 
HUH!?!?
Rij al bijna 6 jaar Yamaha.
Nog nooit een brief of wat dan ook gehad ?!

je had me uitnodiging van die proefritten wel mogen hebben...
hijs bij mij meteen in de papierbak gegaan...
hoewel ik nog wel ff heb zitten twijfelen om een ritje te maken op zo'n supermotar :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan