sticker in band??!!

AlexR!

MF veteraan
8 dec 2003
1.068
0
Maassluis
net thuis te zijn gekomen na een mooie tour door europa heb ik een technisch vraagje:

op de grens van italie / france reed ik m'n achterband BT012 lek.

na op te zijn gehaald met 1 of andere takel

full


werd m'n band dus geplakt. door een bedrijf waar ze autobanden verkochten / repareerden.
Ja je hoort het goed, geplakt :X

een soort plakker welke je ook op je fietsband doet ging dus in m'n band op het gat. De italiaanse kerel verzekerde me dat het secure was.....
enige hoop bracht wel dat hij zelf een Fireblade had staan. Dus als het echt gekken werk was zal hij me wel niet hebben weggestuurd(hoop ik....toch :?

nou is hij in de ongeveer 2000 kilometer erna niet meer lek gegaan. met het nodige bochten (alpen) en hoge snelheid (peage) werk meegenomen.

heeft iemand hier wel eens van gehoord. en zal ik heb toch maar vervangen?
 
Ja hoor, zulke plakkers heb ik zeer vaak op autobanden (binnenkant van buitenband) geplakt. Gebeurt nooit wat mee. Ik vertrouw zo'n bandenplakker meer dan zo'n prop/plug die ze erin duwen. De plug is echter makkelijker aan te brengen, omdat de band niet van de velg hoeft. Niks aan het handje dus, gewoon doorrijden!
 
Ja hoor, zulke plakkers heb ik zeer vaak op autobanden (binnenkant van buitenband) geplakt. Gebeurt nooit wat mee. Ik vertrouw zo'n bandenplakker meer dan zo'n prop/plug die ze erin duwen. De plug is echter makkelijker aan te brengen, omdat de band niet van de velg hoeft. Niks aan het handje dus, gewoon doorrijden!

is het niet link met het carcas wat meer vervormt met een motorband?
 
Als ie goed gemaakt is met een koordenmanchet is het wel redelijk betrouwbaar, maar ik zou er wel een nieuwe onder gooien.
Deze reparaties zijn eigenlijk alleen voor autobanden geschikt voor zover ik weet en gebruik.
 
Yo, welke passen heb je allemaal gereden? Ben zelf ook in de Alpen geweest, Zwitserland, Italie en Frankrijk.

vanaf het altijd pitoreske gardameer:
passo del tonale, passo di gavia, passo di Foscagno, Posso di Eira, Bernina Pass, Julierpass, Lenerheidepass.

vanaf daar werd het weer te slecht en zijn we vanuit Chur(zwitserland) naar huis gereden. 950 km op 1 dag ;)

In frankrijk, hebben we een aantal collen aan de kust gereden. vanaf marseille richting monaco.

En jij?
 
de juut doet het ook met zijn motoren, dus geen zweet.

Ik kijk het voorlopig maar even aan denk ik. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. waarvoor heeft iedereen het over een plug/paraplu en niet over deze plakkers? want met een plug wordt het afgeraden om verder te rijden volgens mij.

:?
 
Ik kijk het voorlopig maar even aan denk ik. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. waarvoor heeft iedereen het over een plug/paraplu en niet over deze plakkers? want met een plug wordt het afgeraden om verder te rijden volgens mij.

:?
het verhaal is heel simpel, rubber kun je plakken ,karkasdraden niet

aangezien je karkasdraden niet kunt zien moet je dus maar hopen dat er daar niet eentje van geraakt is.....is dat wel zo dan komt er vanzelf wel een dikke bobbel op je band, hopelijk zie je die voordat het een klapper wordt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan