Stickers verwijderen op zijcovers van een monster

Grego

MF'er
16 mei 2004
52
0
Uitbergen
Hoe kan ik best de stickers verwijderen op de zijcovers van mijn monster. Wil de M600 en het logo van de dealer eraf halen. Hoe kan ik dit het best doen?
 
Hoi,

De meeste stickers komen heel goed los als je ze een klein beetje warm maakt met een haarfohn! Gewoon de fohn van je vriendin pakken, stickers een beetje warm stoken en voorzichtig loshalen. Let wel op: als je ze te warm maakt, bijvoorbeeld met een verfbrander ofzo, dan beschadig je de lak of kunsstof onderdelen. Met een haarfohn heb je daar geen last van want die wordt niet zo warm!
Meestal laat het verwijderen van stickers op deze manier geen lijmresten na, indien dit toch het geval is, kunnen die verwijderd worden met een beetje commandant of autowas.

Succes en gegroet
 
Ik zou eerst even de zoekfunctie gebruiken ;) en dan vind je antwoorden als: föhn, warm water, stickerverwijderaar, WD40, lampenolie, wasbenzine etc.

Mijn voorkeur gaat uit naar een flinke plens goed heet water: de sticker laat zo los, geen lijmresten en geen chemische meuk :)
 
Thx voor de reacties maar euh, het wilt niet al te best lukken. Heb het met beide methodes geprobeerd maar het logo van de dealer wilt er echt niet af |( Zal wel zien wat ik er verder met doe...
 
Er bestaan van die kl*te stickers met een alu rug of plastic rug, die altijd stukje bij beetje afbreken. Die stukjes prikken zich dan bij voorkeur ook nog eens vast onder je nagelriem.... Er is maar 1 remedie: nog warmer stoken: (voorzichtig) de verfafbrander eroverheen. Dan komt de sucker geheid. LET OP: Overdaad schaadt...
 
WASBENZINE, zeker en vast. Niet schadelijk voor de lak en mag je gerust goed laten inweken zonder problemen te krijgen. Als je je motor eens flink proper wil krijgen (vet/smeerplekken, lijmresten, vetplekken, ...), gewoon eens ferm kuisen met wasbenzine.
 
Wasbenzine tast sommige plastics aan, soms direct weekmakend, soms een tijd later "bros".

Afpeuteren van resten gaat meestal het best door te "deppen" met een lapje sterk technisch plakband.

Geduldwerk. Hoe trager uitgevoerd, des te beter resultaat.

Ook: een tande(n)borstel met pure Jif (of vervangend winkelmerk) haalt goed resten weg; na-spoelen met lauw water.
 
Terug
Bovenaan Onderaan