stickers verwijderen voor spuitbeurt

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
ik ga mijn CBR 900 RR opnieuw spuiten (had wat kuipschade opgelopen en wil hem gewoon weer strak hebben). ik heb nieuwe onderdelen (topkuip) maar ook gebruikte onderdelen. Daar zitten dus stikkers op die in een aflevering van Miami Vice niet zouden misstaan (lekker pastel en neon kleurtjes :r )
Hoe krijg ik die er het beste af? Ik wil graag het meeste voorwerk doe zodat de spuiter echt aleen hoeft te spuiten (scheelt weer vele doekoe)

graag jullie advies en tips

Thanks :}
 
ik ga mijn CBR 900 RR opnieuw spuiten (had wat kuipschade opgelopen en wil hem gewoon weer strak hebben). ik heb nieuwe onderdelen (topkuip) maar ook gebruikte onderdelen. Daar zitten dus stikkers op die in een aflevering van Miami Vice niet zouden misstaan (lekker pastel en neon kleurtjes :r )
Hoe krijg ik die er het beste af? Ik wil graag het meeste voorwerk doe zodat de spuiter echt aleen hoeft te spuiten (scheelt weer vele doekoe)

graag jullie advies en tips

Thanks :}

Iemand in het GSXF-forum heeft ook de stickers verwijderd. De stickers waren er zo af, maar de lijmlaag allerminst. Op het laatst een caramelschijf gekocht en op de boormachine gezet om de lijmlaag eraf te krijgen.
 
stickers die onder de lak zitten, daarbij kan je het best eerst de laklaag eraf schuren.

Voor overige stickers, even de fohn erop en peuteren maar, voor eventuele lijm die blijft zitten kan je het best wd 40gebruiken, plek even inspuiten en met een doek eruit poetsen.
Voor dat laatste kan je eventueel ook terpetine gebruiken, vindt je lak iets minder leuk maar het wordt toch overgespoten
 
De stickers vochtig maken met water föhn erop en je kan ze er rustig vanaf halen :Y
Lijmresten kan je weghalen met stickerverwijderaar, dat spul is wel agressief voor andere delen (niet op de kappen zelf).

Heb het zelf zo gedaan en is goedgegaan *O*
 
en als de stickers er lang hebben opgezeten ,dan zet het deel waar de stickers op hebben gezeten maar in enkele lagen grondverf anders tekend het geheid af in de eindlak,en blijf je dus altijd zien.
 
stickers die onder de lak zitten, daarbij kan je het best eerst de laklaag eraf schuren.

Voor overige stickers, even de fohn erop en peuteren maar, voor eventuele lijm die blijft zitten kan je het best wd 40gebruiken, plek even inspuiten en met een doek eruit poetsen.
Voor dat laatste kan je eventueel ook terpetine gebruiken, vindt je lak iets minder leuk maar het wordt toch overgespoten

Liever niet met wd40, normaal is dat geen probleem maar als het gespoten moet worden is dan niet echt fijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan