Stickers verwijderen

als de stickers er nog op zitten deze verwarmen met een föhn dan komt als je er rustig aan trekt de lijmlaag ook mee en anders met stickerverwijderaar maar dan niet te veel gebruiken.

suc6
Teveel gebruiken is niet erg want de stukken zijn gedemonteerd en gaan een nieuw kleurtje krijgen....maar eerst moeten die stickers er dus af heeft de spuiter mij gezegt en ook de lijmlaag dus.
Alvast bedankt voor de tips :}
 
Als de meuk toch nog gespoten moet worden: Vloerlijmverwijderaar van Alabastine :} :} :}


(Wel snel je sticker-resten eraf rapen, en goed naspoelen met water want anders lost het ook je kuipwerk op ... ook leuk: naked bike :+ )
 
en stickers erop plakken....?
wanneer je een sticker verwijderd heb kan je er dan wel meteen een nieuwe op plaatsen? of kan je dan beter een dagje wachten> en de nieuwe sticker...ook met een fohn verhitten zodat ie beter blijft plakken?? heb ik weleens gehoord nl...
 
als de stickers er nog op zitten deze verwarmen met een föhn dan komt als je er rustig aan trekt de lijmlaag ook mee en anders met stickerverwijderaar maar dan niet te veel gebruiken.

suc6

stickerverwijderaar is op basis van aceton wat altijd doffe plekken achterlaat. wasbenzine werkt dan beter :)
 
en stickers erop plakken....?
wanneer je een sticker verwijderd heb kan je er dan wel meteen een nieuwe op plaatsen? of kan je dan beter een dagje wachten> en de nieuwe sticker...ook met een fohn verhitten zodat ie beter blijft plakken?? heb ik weleens gehoord nl...
het stuk wat je wil beplakken ff goed nat maken met een afwassopie,mocht je sticker scheef zitten trek je hem er zo weer vanaf,en het gewoon goed laten drogen!

P.S. Het zal er eerst niet zo mooi uit zien maar droogt strak op hoor!
 
Lampenolie of pindakaas, ik weet dat het vreemd klinkt maar het werkt goed

Deze tasten de lak niet aan. Je gaat dan wel overspuiten, maar beter het zekere voor het onzekere toch. En dan snel weer alles erop en weer :]

en zeker geen föhn of dergelijke gaan gebruiken, het kan wel maar als je net even te laan erop laat dan heb je de knoei al. en ook geen producten als wasbenzine of aceton, tast de lak aan.

Voor het plakken van stickers even in spuiten met een sopje van een water en wat afwasmiddel. Dan kan je de sticker nogeen beetje schuiven. Zorg wel dat je alle lucht er onderuit haalt. En daarna gewoon laten drogen. Werkt goed
 
Laatst bewerkt:
Met de föhn gaat best goed en eventuele lijmresten die achter blijven weghalen met een klein beetje wasbenzine (wel oppervlak eerst laten afkoelen, is nl nogal licht ontvlambaar :+ )
 
Zitten ergens tòch lijmresten (meestal veroorzaakt door ongeduld en/of onvaste hand, cq TE KOUD peuteren) zorg dan dat het materiaal niet te koud staat en ga "deppen" met de kleefkant van sterk plakband.
 
Lampenolie of pindakaas, ik weet dat het vreemd klinkt maar het werkt goed
lampen olie heb ik vaker gehoord
maar pindakaas :? voeger ooit een keer boterham met pindakaas op de motor van je vader gesmeerd en bij het verwijderen daarvan de sticker los gekomen
en moet je dan ook oppassen met de pindakaas met stukjes of krast dat niet


ik heb het trouwens met wd 40 gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan