stickers voor op je helm?

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Ik begrijp dat je in Frankrijk straks moet oplichten in het donker. Nu ben ik nog niet direct van plan naar Frankrijk te rijden maar kan kan er zomaar van komen...
Reflectie heb ik wel in mijn jas, hopelijk voldoende oppervlakte zodat ik geen fluohesje aanhoef, maar mijn helm, hoe moet het daarmee? Die reflecteert nl. niet.
En ik heb begrepen dat dat ook moet.

Zijn er speciale stickers te krijgen? Tasten die je helm niet aan? Want ik heb begrepen dat je nooit stickers op je helm mag plakken?
 
Laatst bewerkt:
Of je wel of geen stickers op je helm mag plakken weet ik niet.
Hoe de regels in Frankrijk zijn ook niet, maar die stickers (gele)reflectie kun je bij erg veel motorzaken kopen en ook in de bouwmarkt (praxis) heb ik ze zien hangen.
Dit slechts voor een paar euro.

Wat dat betreft is extra reflectie niet mooi maar nooit overbodig denk ik!
 
Plakspul van stickers kan de helm aantasten, ik zou gewoon bij een motorzaak informeren of er stickers zijn die speciaal zijn gemaakt om op een helm te plakken, ipv een sticker van een bouwmarkt of andere winkel te kopen.
 
Valt (nog) wel mee allemaal, is voorlopig alleen een oppervlak vergelijkbaar met een geel bandje om je arm en er zal geen agent zijn die jou als buitenlander daar een boete voor geeft.

Stickers op je helm hoef je als buitenlander niet te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er net wat gekocht via internet. Gebruik Google en je komt genoeg tegen op de term "reflecterende stickers helm." Je hebt ze in alle kleuren en vormen.

Voor mij vanwege spits rijden, heb geen Fluo hesje meer aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan