stijlen customs

TridenT

Die hard MF'er
21 sep 2004
485
0
Zwolle
Er zijn veel stijlen customs: de choppers, bobbers, ratbikes...enz
De laatste tijd zie k steeds meer lage brede twins met dikke sloffen en soms zelfs streetfighter kapjes.
Deze stijl vind k echt zeer vet en ben er zelf ook mee bezig.

misschien een beetje domme vraag maar hoe heet die stijl?

en welke stijl vinden jullie et mooist?
 
Vette max style :)

Nake is COOL
Bobber is ook wel errug vet zie bike's erbij nou dat mocht wel die van mij zijn.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn veel stijlen customs: de choppers, bobbers, ratbikes...enz
De laatste tijd zie k steeds meer lage brede twins met dikke sloffen en soms zelfs streetfighter kapjes.
Deze stijl vind k echt zeer vet en ben er zelf ook mee bezig.

misschien een beetje domme vraag maar hoe heet die stijl?

en welke stijl vinden jullie et mooist?

Performance Bikes?
:?
 
Volgens mij zijn dat iid de perfomance bikes. Over het algemeen vrij agressief ogend met blaartrekkend felle kleuren en iets te veel chroom....

IMG_3493.jpg


Zoiets dus.


Persoonlijk hou ik het toch maar bij de Bobbers.

triumph_bobber8.jpg


Dit dus.
 
Er zijn veel stijlen customs: de choppers, bobbers, ratbikes...enz
De laatste tijd zie k steeds meer lage brede twins met dikke sloffen en soms zelfs streetfighter kapjes.
Deze stijl vind k echt zeer vet en ben er zelf ook mee bezig.

misschien een beetje domme vraag maar hoe heet die stijl?

en welke stijl vinden jullie et mooist?

Mooi vind ik het wel, die dikke sloffen, maar sturen doet het niet zo'n apparaat: met een chopper heb je al weinig grondspeling, en door die brede band moet je nog platter om even vlot door de bocht te gaan als met een smalle band; maw het tempo voor een lekkere tocht, lekker de Dolomieten oid, wordt wel ERG sloom. Nu is een chopper niet bedoelt om te scheuren maar met die dikke sloffen is er eigenlijk alleen nog rechtdoor mee over de boulevard te rijden :] :X

Vind die bobber hierboven, ondanks geen Harley blok, erg fraai !! :)
 
Ik denk dat er de Duitse stijl kruising tussen de streetfighter en chopper bedoeld wordt. Waltz Hardcore maakt dit soort dingen, en dit type is momenteel aardig gehyped. Hardcore maakt de iets spartaans ogende versie van dit soort fietsen, terwijl veel bedrijven doelen op de sjiekere versies.

Langgerekt laag dragstyle frame, met extreem lage zit (extreme hoek in het frame, net achter de cilinders). Je zit dan letterlijk achter de cilinders, bijna op de grond. Extreem vette achter slof, kort achterspatbord. langere voorvork onder vrij extreme hoek. alles lang en laag. Langgerekte tank. Korte uitlaten. Een streetfighter koplampje maakt het af. Zoals je ziet, veel performance parts, sportfilters, performance voorvork, lichtgewicht materialen etc.....

full
 
Laatst bewerkt:
en nog zoiets, in aanbouw door Krugger en ontworpen door www.dbbp.com een aparte tank, die splitst en overgaat in het frame. Vette slof, korte uitlaten, sportieve tank.....

full
 
En weer eentje van Waltz. Best een mooi ding, maar lijkt me niet functioneel. In de tank zat de tankdop bijna aan de bodem, aan de zijkant van de tank. En dan ook nog eens op het laagste gedeelte van de 'banaanvormige' tank. Lijkt me dat er niet veel benzine in kan. Maar dit is dan ook waarschijnlijk zo'n trailerbike, die nooit op de weg komt. Kentekenplaat zit er ook niet op.

full
 
Bedankt allemaal!

Volgens mij zijn dat iid de perfomance bikes. Over het algemeen vrij agressief ogend met blaartrekkend felle kleuren en iets te veel chroom....

http://bike01.free.fr/themes/bike_show/bikeshow_10/orange_juice/IMG_3493.jpg ((Afbeelding))

Zoiets dus.


Persoonlijk hou ik het toch maar bij de Bobbers.

(Afbeelding)

Dit dus.


Als je deze 2 vergeleikt ga k idd ook voor de bobber! :}
was dat ooit een Bonny trouwens?

Die performance bike heeft me net wat teveel onnodige franjes :r , en een custom ziet er volgens mij nu ook eenmaal t beste in t zwart uit. :9

Ben nu een redelijk stukkie onderweg met verbouwen (voor een 1st timer als ik)
Word een beetje een kruising tussen een performance bike en een bobber, oftewel simpel, breed en laag.
www.motor-forum.nl/forum/misc/143294

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/143294/a46f72408a2d18270e1f94b32cf179f0 (shadowbeauty.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan