Stikstofdruk in achter schokbreker Wilbers 641

yaho

Rookie
6 aug 2011
6
0
51
Zaanstad
Heb een Wilbers schokbreker overgenomen voor mijn bmw F800R.
Nu zit daar een extra lange slang tussen de demper en het vereffeningspotje.
Deze wil ik wat gaan verleggen op de scherpe bochten en het torderen van de slang tegen te gaan.
Nu zit er een stikstof vulling in de demper die zal ontsnappen bij het lossen van de banjobouten, om de slang te verleggen.
Kan ik de druk meten voor ik de bouten losdraai?
Wat zal deze druk zijn :?
 

MasterTommy

MF veteraan
14 sep 2008
13.266
170
27
Amsterdam
Kan even niet op de naam komen, maar er zit iig geen stikstof in...

Even langs de verenboer. Ik heb ook een 641 op mn F800, en ik heb de pot onder mn spanningsregelaar gemonteerd. Moest wel even de ABS pomp eruit halen...
 

GotFazeD

Die hard MF'er
1 mei 2010
846
0
60
Nijmegen
Heb ook de 641. Deze is bij Hk erop gezet.
ff bij hk suspension tiel informeren. Die kunnen het je zo zeggen.
 

yaho

Rookie
6 aug 2011
6
0
51
Zaanstad
Kan even niet op de naam komen, maar er zit iig geen stikstof in...

Even langs de verenboer. Ik heb ook een 641 op mn F800, en ik heb de pot onder mn spanningsregelaar gemonteerd. Moest wel even de ABS pomp eruit halen...
Er zit Nitrogen in is toch stikstof bij ons thuis in Nederland.
 

smokey_rs250

MF veteraan
14 mei 2003
2.549
0
ff naar Rooske in tynaarlo, die kan hem servicen en ook weer voor je vullen
 
Laatst bewerkt:

halflive

MF fossiel
9 apr 2004
26.540
730
Purmerend
halflive.000webhostapp.com
lucht bestaat voor 78% uit stikstof. Eventueel kan je ook stikstof laten vullen bij de lokale kwikfit. Dat kost een euro of zo. moet je wel even opletten dat ze er geen 3 bar in gooien. Ik zou het met een gewoon voetpompje doen. Als je de boel los haalt komt er tenslotte ook lucht in het systeem.

Normaal gesproken vul je dempers via een schräder ventiel, daar kan je gewoon een beetje nauwkeurige bandenspanningsmeter op zetten.
 
Laatst bewerkt:

ahamer

Die hard MF'er
12 feb 2009
661
0
59
Zeeuws-Vlaanderen
Bij HK hebben ze me ten stelligste afgeraden de slang van m'n WP shock los te halen.Staat errug veel druk op nl.
 
Laatst bewerkt: