stil staan van de motor

davsab

Rookie
24 jan 2008
4
0
hallo,

ik zou graag willen weten waarneer ik het beste de druppellader aan kan sluiten en de motor los van de grond moet zetten ivm vervorming banden.

ik heb veel verschillende antwoorden gehoord maar is nou nog steeds niet duidelijk.
alvast bedankt.

groeten dave
 
Afhankelijk van verschillende factoren:
Buiten - binnen
Koud - verwarmd
Korte tijd (3mnd) - lange tijd (2jaar)
Lichte motor - zware motor

Btw, hoelang staan deze bij een dealer te wachten op een nieuw baasje, (of komen dan de afleveringskosten om de hoek kijken?) ik weet het niet.
 
De druppellader kan altijd op de accu worden gezet. Ook maanden achterelkaar. Dus maakt het niet zo veel uit wanneer je het doet. Het beste voor de accu is gewoon zo snel mogelijk. Niet als die al bijna leeg is. En die banden... tja, als je bang bent voor vervorming dan is elke dag dat de banden de grond raken een dag te veel. Maar als je de banden niet leeg laat lopen en gewoon hard laat dan kunnen ze wel wat hebben hoor.
 
Voordat motorfietsen in een showroom geplaatst worden worden de accupolen losgehaald en bandenspanning naar 1 bar gebracht. Als jij de motorfiets geheel van de grond kunt krijgen zullen je wiellagers het leuk vinden als ze om de zoveel tijd (4 weken max) eens een zwiep krijgen zodat het vet niet naar de bodem zakt.
 
Als je de motor langer dan 6 weken weg wilt zetten, dan accu eruithalen en binnen aan de druppellader doen.
Motor zowieso op de bok zetten. Evt bandenspanning tussentijds controleren en evt. lucht bijvullen.
Leeg ook de rest-bezine in de vlotterkamers van de carburateurs.
Als je motor in technisch goede staat is, dan heb je geen druppellader tussentijds nodig, alleen als je langere tijd je motor niet gaat gebruiken.
 
Voordat motorfietsen in een showroom geplaatst worden worden de accupolen losgehaald en bandenspanning naar 1 bar gebracht. Als jij de motorfiets geheel van de grond kunt krijgen zullen je wiellagers het leuk vinden als ze om de zoveel tijd (4 weken max) eens een zwiep krijgen zodat het vet niet naar de bodem zakt.
Vet naar de bodem zakken??

Als ik een lik uit een pot lagervet neem, zit het er na een jaar nog precies zo in. Het is geen haargel. Als je het nu hebt over het feit dat olie uit je schaallagers zou kunnen lopen, geloof ik het nog wel, maar dit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan