Stille motorhelm

ik word zelf ook gek van mijn C3 op mijn suzuki gsr. Zelfs met op maat gemaakt oordoppen. Een dagje gereden gisteren ( niet zo heel veel km(s , +- 200 ) en vandaag suizen mijn oren harder als anders. Heb last van tinnitus...... EN het ligt niet aan de oordoppen, want welk type ik ook probeer, zelfde probleem. WIl dus zelf ook op zoek gaan naar een andere helm ; integraal ipv systeem. Maar dit is niet zo evident.... Tips zijn dan ook welkom.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Wangkussentjes opvullen, een bug helemaal over mijn hoofd etc. Het is alsof er trillingen mee in mijn oor verdwijnen en alzo oorsuis opwekken...
 
Deel die ervaringen ook met mijn Shuberth C3 en het (verhoogde) ruitje op mijn TDM.
Oplossing was het ruitje wat inkorten..
 
ja heb zo'n mini std ruitje erop zitten. Heb het er al eens afgehad....en er weer terug opgezet omdat ik veel snelweg doen naar mijn werk. Toch maar nog eens er terug afhalen.
Tenzij ik iets anders kan verzinnen.. Heb zelfs de oordoppen als ze in mijn oor zaten met zwarte tape vastgemaakt etc :-)
 
ja heb zo'n mini std ruitje erop zitten. Heb het er al eens afgehad....en er weer terug opgezet omdat ik veel snelweg doen naar mijn werk. Toch maar nog eens er terug afhalen.
Tenzij ik iets anders kan verzinnen.. Heb zelfs de oordoppen als ze in mijn oor zaten met zwarte tape vastgemaakt etc :-)

ik heb een naked met flyscreen, als ik 130 kmu rijd met doppen en mijn shoei helm op, nergens last van

als ik op een SS zit dan komt de werveling midden op mijn helm uit en is het een enorm kabaal, vergeleken met mijn naked bike...
 
Ik heb al vanalles geprobeerd. Wangkussentjes opvullen, een bug helemaal over mijn hoofd etc. Het is alsof er trillingen mee in mijn oor verdwijnen en alzo oorsuis opwekken...

Op maat oordoppen dempt niet beter naar mijn mening. Heb ook tinnitus en ik blijf bij die gele foam oordoppen. Ben verder nog niets tegengekomen wat beter dempt. Het liefst zou ik dat malletje willen hebben die ze in je oor gieten voor een op maat oordop :p dat dempt het best natuurlijk.

Wat op mijn gsxr erg hielp is in plaats van double bouble naar standaard te gaan. Nu komt de wind op mijn borst in plaats van onder mijn kin. Volgende stap is andere helm. Zoek een winkel waar je met een helm mag test rijden. Heb je ook een helm sok geprobeerd? daarna zou je het inlaat geluid kunnen proberen te dempen. Hoe ik dat laatste het best kan doen weet ik nog niet. Maar die inlaat blijft door mijn kop dreunen waardoor de tinnitus erg op de voorgrond komt.

Btw, heb je speciale motor oordoppen laten aanmaken? Zit in deze ook een kanaal dat geluid doorlaat tot in je oor? Op deze site zie je een bericht van een meneer die dichte oordoppen heeft laten maken Ear Plug Reviews volgens mij is dat het schuim dat ze voor de mal gebruiken. Misschien is dat het proberen waard.
 
Laatst bewerkt:
Hey mijn doppen zijn vn variphone en de malletjes heb ik er gewoo bij gekregen voor als ik er een zou verliezen ofzo. Had eerst d standaard moto demping en nu heb ik er met een iets zwaardere demping di ze nu aan het maken zijn . Vanmiddag van die gel kneeddingen gekocht. Morgen eens proberen. Een helmsok heb ik nog niet geprobeerd ; weetniet of dat ook lukt met een systeemhelm.
Ik word er gewoon gek van dat de dag nadien die tinnitus harder aanwezig is
 
Laatst bewerkt:
Heb ook oordoppen van variphone, maar had vanmiddag even gebeld wat betreft die mallen. De telefoniste gaf aan dat die niet geschikt zijn voor dragen omdat ze niet bewerkt zijn oid. Of verkoop truc, of waarheid. daarnaast had ze het over veiligheid, want je zou zo minder horen in het verkeer ;) . Yeah right, als oordoppen zo gemaakt zijn dat ik het verkeer hoor, dan krijg ik ook gehoorbeschadiging
 
Heb ook oordoppen van variphone, maar had vanmiddag even gebeld wat betreft die mallen. De telefoniste gaf aan dat die niet geschikt zijn voor dragen omdat ze niet bewerkt zijn oid. Of verkoop truc, of waarheid. daarnaast had ze het over veiligheid, want je zou zo minder horen in het verkeer ;) . Yeah right, als oordoppen zo gemaakt zijn dat ik het verkeer hoor, dan krijg ik ook gehoorbeschadiging

37636193.jpg
 
deze morgen naar het werk gereden met van die kneedbolletjes ( merk quies ). Moet zeggen dat deze dus super dempen en ook blijven zitten. Wat niet weghoudt dat ik nu toch de piep links weer harder hoor als normaal. Heb de indruk dat het een soort resonantie is vd motor die de schelheid opwekt tijdens het rijden. EN alsdus de tinnitus versterkt. Kan ook verkeerd zijn. Ben echter bang dt ik nog meer gehoorschade ga krijgen nu. zal nog eens een dezer met die malletjes van variphone proberen te rijden.
 
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een meer stillere helm. Heb een Shoei (geen idee wat het type is, nooit naar gekeken, heb ik al sinds 2005) en die zit prima, maar echt stil is hij niet. Tot eigenlijk dit jr reed ik niet vaak waardoor ik er niet zo'n erg in had. Echter, sinds ik een textiel pak er bij heb gekocht stap ik nu bijna dagelijks op de motor voor woon-werk. Oordopjes voor de muziek, en rijden maar. IK merk echter nu wel dat de wind behoorlijk duidelijk door de helm komt.

Er werd hier al eerder opgemerkt dat je bijna nergens je helm mag testen, maar bijna, betekent niet nooit ;) Ik las Breda al als een optie waar je even een rondje mag rijden met je helm. Zijn er nog meer adressen waar men daar niet moeilijk over doet? Ik kan me voorstellen dat ze je vragen om zo'n soort bivak muts te dragen ivm met de hygiene, maar daar heb ik geen problemen mee als dat dat betekent dan ik mogelijke miskoop kan voorkomen.
 
ja dat is dus ook een laatste optie denk ik, een andere helm... Maar wat is dan een stille helm he, is ook afhankelijk van soort fiets. Alle meningen hier zijn welkom !
 
Ontwikkeling van helmen staat niet stil...Schubert wordt veel geopperd, maar HJC is ook zeker geen slechte optie.....Proberen.
Bij Rob's in 't Zand doen ze niet moeilijk over een testritje.
Bij Motozoom Amsterdam ook niet. En zo zullen er wel meer zaken zijn hoor. Gewoon even vragen.
Valt me trouwens wel op hoeveel mensen er tegenwoordig een gehoorbeschadiging hebben....
 
Ik heb een schubert C3 en ben er niet tevreden van

Heb die ook geprobeerd. Echt een no go op een gsx-r k7 met double bouble. Resoneert nogal met het inlaat geluid en klapperend geluid door turbulentie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat ook met hetzelfde probleem, steeds ruis in mijn oren na een snelweg rit.
Sinds een week heb ik nu een HJC rpha-max, op aanrader van de verkoper gekocht.
nu heb ik geen last meer van mijn oren.
Lawaai hou je altijd maar het is nu vol te houden.
Ik rij zelf zonder oordopjes.
 
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een meer stillere helm. Heb een Shoei (geen idee wat het type is, nooit naar gekeken, heb ik al sinds 2005) en die zit prima, maar echt stil is hij niet. Tot eigenlijk dit jr reed ik niet vaak waardoor ik er niet zo'n erg in had. Echter, sinds ik een textiel pak er bij heb gekocht stap ik nu bijna dagelijks op de motor voor woon-werk. Oordopjes voor de muziek, en rijden maar. IK merk echter nu wel dat de wind behoorlijk duidelijk door de helm komt.

Er werd hier al eerder opgemerkt dat je bijna nergens je helm mag testen, maar bijna, betekent niet nooit ;) Ik las Breda al als een optie waar je even een rondje mag rijden met je helm. Zijn er nog meer adressen waar men daar niet moeilijk over doet? Ik kan me voorstellen dat ze je vragen om zo'n soort bivak muts te dragen ivm met de hygiene, maar daar heb ik geen problemen mee als dat dat betekent dan ik mogelijke miskoop kan voorkomen.

Gewoon vragen of even bellen naar de desbetreffende zaak :Y
 
Ik heb een Shoei Neotec systeemhelm, en ben er heel tevreden mee. Ik doe er regelmatig autosnelweg mee (120-130 km/u GPS), en geen problemen mee. Ik heb ook een ingewerkte Interphone F3S installatie, die me toelaat via mijn smartphone in speciale steun op stuur, om volledige bleutooth-communicatie toe te laten GPS-muziek-en telefoongesprekken, het systeem werkt zelfs met (engelstalige) spraakherkenning-sturing perfect. Het is een duurdere helm maar door testen uitgewezen als één van de beste en geluidsarme helmen, niet alleen de systeemhelmen maar ook de integraalhelmen. Maar als je graag toert en ook autosnelweg op snelheid neemt, zeker comfortabel. Wat belangrijk is dat je een helm hebt waar heel weinig uitsteeksels zijn, want zelfs randen maken geluid, zeker bij rijden vanaf windsnelheid 25-30 km/u.
Maar ik ken ook mensen die met een goedkopere LS2 FF370.1 Easy systeemhelm rijden, die er ook heel tevreden over zijn. Die lazers zijn heel goed uitgerust qua isolatie, kinstuk, binnenbekleding, klikbare zonnebril en inbouwmogelijkheid voor Bluetooth, en kost toch rap 350-400 € goedkoper dan de Shoei Neotec. Je hebt er bij o.a. in België RAD voor een 129 € geloof ik.
Ga maar even kijken op hun website anders "www.rad.eu". RAD heeft verschillende vestigingen over gans België.
 
Nog vergeten : Bij RAD helpen ze je om bijna een helm op jou maat te helpen kiezen, belangrijk is dat die comfortabel zit, elke hoofd is verschillend. Wat ook goed is daar dat je hem binnen de 7 dagen kan terugbrengen moest hij niet goed zitten. Je voelt het pas als je er eens een langer rit mee gereden hebt. Vergeet niet dat de binnenbekleding zich een beetje zet, dus aan de kaken mag het in het begin even wat spannender zitten, wat telt dat hij zeker niet drukt op je voorhoofd, slapen of bovenkant hoofd. Veel success.
 
Andere helm lijkt me zeker de beste optie,maar eerst even goed passen.
Ik zelf kan alleen Shoei of Nolan op mijn hoofd verdragen,Arai,HJC en weet ik allemaal niet wat gepast heb zat voor geen meter.

Dus dan maar een iets minder stiile helm en een setje op maat gemaakte oordopen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan