Dvg_Z750
MF'er
Hey MFers,
Ik kreeg vandaag zo’n mooi aanbod uit betrouwbare bron, dat ik me er in wil verdiepen voor ik in ga op dit aanbod.
Het gaat om een Yamaha YZF R6 uit 2006 (model 2007). Een schrale 12000km. Eerste eigenaar en ik zal misschien de 2de worden. Betrouwbaar bedoel ik familie
De aanschaf prijs mag geraden worden of beter gezegd, wat zouden jullie voor zoiets uitgeven?
Deze motor staat ongeveer 3 jaar buiten onder een afdak zonder regen en in gepakt in een luchtig zeiltje. Ondanks de begroeiing door de velgen en de geroeste ketting ziet hij er goed uit. Na een grondige poetsbeurt zgan.
maar nu komt het. Optisch kun je alles zien, koppeling plus kabel zeer soepel, gas hendel en kabel zeer goed. Banden keihard en toe aan vervanging. Schijven oranje maar in goede staat.
Nu komt het echt. Wat is de staat van het motorblok en cilinders na zo’n lange stilstand in de kou en warmte van afgelopen jaren?
Hoe ga ik dit nakijken en zorgen dat ik geen verkeerde stappen maak bij de eerste start?
Kan ik verwachten dat er zuigers vaststaan? Kan ik oxidatie verwachten op bv lagers krukas ed? Hoe zit het met koppelings platen bij zo’n lange stilstand?
Hoe zit het met de pakkingen van bv carterdeksel, kop en voetpakking?
Mijn plan is sws te beginnen met het vervangen van bougies, oude olie eruit en een nieuwe erin (na warm draaien nog een keer) plus nieuwe oliefilters.
Alle tips zijn welkom.
Ik kreeg vandaag zo’n mooi aanbod uit betrouwbare bron, dat ik me er in wil verdiepen voor ik in ga op dit aanbod.
Het gaat om een Yamaha YZF R6 uit 2006 (model 2007). Een schrale 12000km. Eerste eigenaar en ik zal misschien de 2de worden. Betrouwbaar bedoel ik familie
De aanschaf prijs mag geraden worden of beter gezegd, wat zouden jullie voor zoiets uitgeven?
Deze motor staat ongeveer 3 jaar buiten onder een afdak zonder regen en in gepakt in een luchtig zeiltje. Ondanks de begroeiing door de velgen en de geroeste ketting ziet hij er goed uit. Na een grondige poetsbeurt zgan.
maar nu komt het. Optisch kun je alles zien, koppeling plus kabel zeer soepel, gas hendel en kabel zeer goed. Banden keihard en toe aan vervanging. Schijven oranje maar in goede staat.
Nu komt het echt. Wat is de staat van het motorblok en cilinders na zo’n lange stilstand in de kou en warmte van afgelopen jaren?
Hoe ga ik dit nakijken en zorgen dat ik geen verkeerde stappen maak bij de eerste start?
Kan ik verwachten dat er zuigers vaststaan? Kan ik oxidatie verwachten op bv lagers krukas ed? Hoe zit het met koppelings platen bij zo’n lange stilstand?
Hoe zit het met de pakkingen van bv carterdeksel, kop en voetpakking?
Mijn plan is sws te beginnen met het vervangen van bougies, oude olie eruit en een nieuwe erin (na warm draaien nog een keer) plus nieuwe oliefilters.
Alle tips zijn welkom.