Stilvallen bij uitremmen..

NUx!

Die hard MF'er
3 nov 2001
348
0
België
Vraagje ivm mijn SM.
Nu het droger en droger begint te worden, is het tijd om eens te zien wat dat beestje van mij allemaal kan.
(Voor de mensen die niet weten welk beestje dat is, het is een KLX650R SM).
Maar ik zit eigenlijk met een probleem. Als ik eerst hard optrek, en daarna hevig rem (plus verleggen en zo), dan durft het wel eens gebeuren dat mijn SM stilvalt. Heeft iemand een idee hoe dat komt en wat ik er kan aan doen?
 
Vraagje ivm mijn SM.
Nu het droger en droger begint te worden, is het tijd om eens te zien wat dat beestje van mij allemaal kan.
(Voor de mensen die niet weten welk beestje dat is, het is een KLX650R SM).
Maar ik zit eigenlijk met een probleem. Als ik eerst hard optrek, en daarna hevig rem (plus verleggen en zo), dan durft het wel eens gebeuren dat mijn SM stilvalt. Heeft iemand een idee hoe dat komt en wat ik er kan aan doen?
heb ik ook....
is erger geworden sinds ik een dell orto carb heb, maar alleen als ik me achterwiel omhoog wip. Met een betere afstelling kun je het enigzins voorkomen.... Kweet verder weinig van de carbs+afstelling van een \"kwak\"
 
Stationair toerental iets hoger zetten en je vermogen langer aan het achterwiel houden. Niet te vlug ontkoppelen zodat je langer feeling houd met je motor. (legt een beetje moeilijk uit :? )
nope.... dat zal allemaal niet werken....
juist door te ontkoppelen zul je het in sommige gevallen voorkomen.... ik heb het dan over rolling stopppies.
Op een 1-pitter ontkoppel je sowieso heel weinig, want dan remt ie zo lekker op de motor. Is een essentieel onderdeel voor de SM-rijstijl. Daarom geloof ik niet zo in tweepitter-SM\'s
 
Laatst bewerkt:
Op een 1-pitter ontkoppel je sowieso heel weinig, want dan remt ie zo lekker op de motor.
Maar heb je dan niet het gevoel dat hij elk moment kan stilvallen. Waarschijnllijk ligt dat aan mij, want ik kom van een vierpitter... Daar kunt ge lang wachten om te ontkoppelen. Maar ik heb de indruk dat dat bij een éénpitter juist niet het geval is.
 
Ligt er aan hoe handig je bent, maar met een 1-cilinder moet het niet zo moeilijk zijn om de carb af te stellen ;) .
Ik ben geen expert, maar ik doe het altijd zo:
-Mengselregelschroef zo ver open/dicht draaien tot stationair toerental maximaal is (te weinig lucht: verzuipt, toerental daalt; teveel lucht: te weinig pit, toerental daalt ook). Dit is vrij duidelijk te horen.

Ontsteking afstellen doe ik met een stroboscoop. Geen flauw idee hoe dit bij jouw motor moet. Misschien kan het niet eens (elektronische ontsteking?), hangt van het model af. Dus: dealer/expert vragen...

Klinkt een beetje rommelig, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Ligt er aan hoe handig je bent, maar met een 1-cilinder moet het niet zo moeilijk zijn om de carb af te stellen ;) .
Ik ben geen expert, maar ik doe het altijd zo:
-Mengselregelschroef zo ver open/dicht draaien tot stationair toerental maximaal is (te weinig lucht: verzuipt, toerental daalt; teveel lucht: te weinig pit, toerental daalt ook). Dit is vrij duidelijk te horen.
was het maar zo simpel...
en volgens mij heb jij het alleen maar over je stationair-lucht sproeier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan